بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر : ۱۵۹۲۲۳
تنها چند هفته پس از مصوبه اخیر کنگره آمریکا برای اعمال محدودیت تردد به ایران، هیأت ۱۲۰ نفره تجاری دانمارک که در رأس آن وزیر امور خارجه این کشور حضور داشت، برای همکاری‌ دوجانبه وارد ایران شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌رغم مصوبه اخیر کنگره آمریکا مبنی بر اینکه در صورت تردد کشورهای اروپایی و 37 کشور دوست آمریکا به ایران و چند کشور، محدودیت‌ برای این کشورها ایجاد خواهد شد، صبح امروز اتاق بازرگانی ایران میزبان 120 نفر از تجار و صاحبان 58 شرکت مهم دانمارکی در حوزه‌های انرژی، فناوری‌ها پاک، حمل‌ونقل دریایی لجستیک، بهداشت و درمان، صنایع غذایی، کشاورزی و خدمات‌سانی بود، در رأس این هیأت کریستین جنسن وزیر امور خارجه دانمارک حضور داشت.

وی گفت: دانمارک مایل است تا در حوزه‌های انرژی، مواد غذایی و کشاورزی با ایران، همکاری‌ خوبی داشته باشد. چراکه شرکت‌های دانمارکی در سطح جهانی راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهند که می‌تواند این راه‌حل‌ها به‌عنوان سرمایه‌گذاری در ایران مورد استفاده قرار گیرد.

جنسن ادامه داد: ایران را با 78 میلیون نفر جمعیت، دومین بازار خاورمیانه عنوان کرد و افزود: حتی ایران در شرایط تحریم نیز هجدهمین کشور جهان از نظر قدرت خرید بوده است.

وزیر امور خارجه دانمارک اظهار امیدواری کرد، تا مشارکت شرکت‌های دو کشور در طرح‌ها چه در ایران و چه در دانمارک بتواند، به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال کمک کند.

به گفته وی ساخت پل‌های کوچک و بزرگ و تونل، یکی از نکات مهمی است که می‌تواند در همکاری‌ آینده دو کشور مؤثر باشد.

در این جلسه مدیرکل صادرات دانمارک خطاب به رسانه‌ها در مورد مصوبه اخیر آمریکا و تأثیر آن بر تجارت با ایران و رفت و آمدهای هیأت‌های تجاری با این کشور، گفته بود، ما به دنبال منافع خود و سرمایه‌گذاری در بازار خوب ایران هستیم و این مصوبه هیچ تأثیری بر کارهای ما نخواهد داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
شرکت الستوم فرانسه, مشاور پروژه تراموا اراک