بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۵
کد خبر : ۱۵۹۲۴۰
همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران دیروز شاهد شرایط مثبتی بود که در آن بازار با اتکا به نمادهای کوچک و همچنین حرکت گروه خودرویی شرایط مثبتی را تجربه کرد. در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را آغاز کردند که در ابتدای بازار عرضه‌های سنگین روز دوشنبه موجب کاهش صف‌های خرید و انتظار معامله‌گران برای روند آتی بازار شده بود، اما دیری نپایید که این انتظار با حرکت نقدینگی در بازار صف‌های خرید رفته رفته سنگین تر شد و به رشد شاخص کمک کرد. در بازار دیروز شاخص در نهایت با رشد 53/ 0 درصدی معادل 328واحد به رقم 62هزار و 55واحد رسید و شاخص توانست کانال 62هزار واحد را باز پس بگیرد. در بازار دیروز در تحولات کلان، تداوم تنش‌های سیاسی مهم‌ترین‌ دغدغه معامله‌گران بود. اما در مسائل اقتصادی با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات به نظر می‌رسد موضوع بررسی برنامه ششم توسعه به مجلس بعدی موکول شده و برنامه پنجم یکسال دیگر تمدید شود. در مسائل اقتصادی دیروز سخنگوی دولت نیز مطالب مهمی را در نشست خبری خود بیان کرد.





نوبخت در این نشست در پاسخ به گلایه‌مندی قطعه‌سازان از تسهیلات ارائه شده برای خودرو و کالا نیز افزود: این موضوع پیگیری خواهد شد، چرا‌که اعطای تسهیلات با اهداف مشخص صورت گرفته است و در ارتباط با کارت‌های 10 میلیون تومانی خرید کالا در سیستم در حال جریان است. در بازار دیروز در گروه شیمیایی معامله‌گران شاهد عرضه نماد شتوکا بودند. دیروز 14میلیون سهم شرکت توکا رنگ فولاد در قیمت 1550ریال عرضه شد.که با سود 293 ریالی بر اساس عملکرد واقعی 6 ماهه نخست سال مالی جاری، سهام این شرکت نسبت p/ e 5.29 مرتبه به خود گرفت. در بازار دیروز در گروه شیمیایی همچنین کربن ایران در نامه‌ای به امضا شکور شمس مدیرعامل این شرکت از عدم تغییر سود شرکت خبر داد.به گفته وی تا‌کنون روند اجرایی طرح جابه‌جا‌یی کارخانه در حال پیگیری و انجام است و این شرکت با توجه به شرایط موجود آخرین پیش‌بینی سود و زیان خود را در سال جاری تایید می‌کند. در گروه بیمه‌ای دیروززمان برگزاری مجمع فوق‌العاده بیمه البرز برای افزایش سرمایه از سود انباشته مشخص شد. در پی صدور مجوز افزایش سرمایه 11.11 درصدی بیمه البرز از سود انباشته، این شرکت زمان برگزاری مجمع فوق العاده را تعیین کرد که ساعت 10 روز شنبه26 دی خواهد بود.

در صورت موافقت مجمع، سرمایه «البرز» از 360 به 400 میلیارد تومان خواهد رسید تا مصوبه هیات وزیران و شورای عالی بیمه رعایت شود. در گروه معدنی مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس با اعلام خرید معادن جدید و امکان افزایش ظرفیت تولید در سال جاری و آینده، درباره برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی و افزایش فروش ۱۵ درصدی توضیحاتی داد. در گروه غذایی نیز دیروز کالبر دست به شفاف‌سازی زد و خاطر نشان کرد.شرکت لبنیات کالبر براساس گزارش شفاف‌سازی اعلام کرده با توجه به عدم افزایش قیمت‌های محصولات تولیدی لبنی تا این تاریخ (14/ 10/ 1394) و فقدان تغییرات عمده در سود پیش بینی شده سال 1394 براساس عملکرد 6ماهه اول سال 1394 که در تاریخ 13/ 08/ 1394 افشاء شده است، به نظر مدیریت این شرکت نیازی به تغییرات در پیش‌بینی اعلام شده مشاهده نمی‌شود. در مجموع بازار دیروز بازار مثبتی بود که در آن ارزش معاملات در بورس به 170میلیارد تومان و در فرابورس به 5/ 82 میلیاردتومان بالغ شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر