بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
کد خبر : ۱۵۹۳۰۳
همزمان با رکودی که در بازار معاملات آپارتمان‌های مسکونی پایتخت در جریان است، خرید و فروش واحدهای اداری هم در شرایطی مشابه انجام می‌شود و رونق چندانی ندارد 

به گزارش دنیای اقتصاد؛ اغلب متقاضیان خرید واحدهای اداری هم اکنون به دلیل ضعف قدرت خرید ترجیح می‌دهند واحد مورد نیاز خود را از میان آپارتمان‌هایی انتخاب کنند که اگر چه موقعیت اداری دارند ولی سندشان مسکونی است. علت این امر تفاوت قیمت قابل توجهی است که بین آپارتمان‌های با سند مسکونی و اداری وجود دارد. این در حالی است که هم اکنون عمق رکود در معاملات خرید و فروش آپارتمان‌های دارای سند اداری بیش از آپارتمان‌های مسکونی با موقعیت اداری است. 

از سوی دیگر پربازدیدترین واحدهای مسکونی برخوردار از موقعیت اداری مربوط به آپارتمان‌هایی در بازه متراژ 60 تا 80 مترمربع است که نیاز افراد برای تامین فضای یک دفتر اداری کوچک را برطرف می‌کند. به‌عنوان مثال در خیابان ستارخان در محدوده سازمان آب، آپارتمان نوساز مسکونی 73 متری با موقعیت اداری واقع در طبقه سوم ساختمانی 5 طبقه با قیمت هر مترمربع 5 میلیون و 800 هزار تومان به بازار فروش عرضه شده است. 

این فایل در یک سایت معتبر معاملات مسکن در ردیف پربازدیدترین املاک اداری قرار دارد. بر مبنای اعلام نظر کارشناسی این سایت قیمت تعیین شده برای این واحد، قیمتی واقعی و متناسب با عرف روز معاملات آپارتمان در منطقه ذکر شده است. آپارتمان مسکونی دیگری با موقعیت اداری در فلکه اول صادقیه با مساحت 70 مترمربع، واقع در طبقه ششم یک مجتمع 10 طبقه هر مترمربع 7 میلیون و 500 هزار تومان به بازار فروش معرفی شده است. 

این آپارتمان 16 ساله و قیمت کل آن 525 میلیون تومان ذکر شده است. این واحد هم جزو پربازدیدترین املاک اداری با سند مسکونی طی روز گذشته بوده است. دیروز، آپارتمان اداری دیگری با سند مسکونی به مساحت 58 مترمربع در طبقه سوم مجتمع 5 طبقه‌ای هرمترمربع 5 میلیون و 300 هزار تومان برای فروش معرفی شده است. 

این آپارتمان نوساز و جزو فایل‌های پربیننده در میان متقاضیان بوده است. پیش‌فروش آپارتمان‌های مسکونی با موقعیت اداری هم در میان پربازدیدترین فایل‌های املاک اداری روز گذشته به چشم می‌خورد. در یکی از این فایل‌ها، سازنده‌ای در بزرگراه جلال آل‌احمد محدوده صادقیه آپارتمان در حال ساخت خود را با متراژ 61 مترمربع هر مترمربع 6 میلیون تومان به بازار پیش‌فروش عرضه کرده است. آن‌طور که سازنده در متن آگهی خود عنوان کرده این ملک تا 4 ماه دیگر آماده شده و به خریدار تحویل می‌شود. 

قیمت ملک اداری در تهران چند؟
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
سلام، بنظر می رسه بازار ملک داره از رکود خارج می شه. من یه آپارتمان موقعیت اداری آگهی کردم کلی تلفن زدند و چند نفر هم آمدند بازدید کردند. قیمت هم البته من خیلی مناسب خریدار اعلام کردم. متری 2950000 !!!!