بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
یکی از اعضای حزب سبز آلمان خواستار منع ورود دونالد ترامپ نامزد جنجالی جمهوری‌خواه آمریکا به این کشور اروپایی شده است.
کد خبر : ۱۵۹۳۵۵

به گزارش بورس نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی حمله گروه‌های بزهکار به زنان و دختران در شب سال نوی میلادی در کلن و برخی دیگر از شهر‌های آلمان، پلیس این کشور به اهمال‌کاری متهم شده است. ترامپ پناهجویان خاورمیانه را عامل این حمله دانسته بود.

اظهارات ضد اسلامی و ضد مهاجرتی دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواهان آمریکا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ موجب برانگیخته شدن احساسات خصمانه در جوامع بین‌المللی شده است. سیاستمداران و شهروندانی از سراسر جهان بسیاری از موضع‌گیری‌های وی از جمله اینکه ترامپ خواستار منع کامل ورود مسلمانان به ایالات متحده آمریکا شده بود را به باد انتقاد گرفتند.

در پاسخ به این اظهارات ۵۰۰ هزار شهروند انگلیسی با صدور درخواستی، خواستار منع سفر وی به انگلیس شدند. درخواست مذکور ماه جاری میلادی در پارلمان انگلیس به بحث گذاشته می‌شود. ظاهرا آلمان هم به دنبال انجام اقدام مشابهی است.

شب سال نو جمعیتی متشکل از حدودا ۱۰۰۰ مرد مقابل ایستگاه مرکزی کلن جمع شدند و آتش بازی کردند. بسیاری از آن‌ها مست بودند و رفتاری پرخاشگرانه داشتند. پلیس در نهایت محل را به دلیل خطری که مواد آتش بازی و ترقه متوجه ایمنی عمومی می‌کرد، تخلیه کرد، اما گروه‌هایی از جوانان به‌زودی به آنجا بازگشتند و ظرف چند ساعت ده‌ها حمله انجام دادند که ظاهرا با واکنش کمی از سوی مقام‌های محلی روبرو شد.

دیتر یانسک، از حزب سبز آلمان در مصاحبه با اشپیگل آنلاین گفت: یاوه‌سرایی ترامپ درباره نفرت از اقلیت‌ها و پناهجویان می‌تواند عمل مجرمانه تحریک تنفر محسوب شود.

ترامپ در پیام توئیتری جداگانه‌ای گفت که آلمان به دلیل میهمان‌نوازی برای پناهجویان از سوریه جنگ‌زده به آشوب کامل کشیده شده است. وی تاکید کرد: آلمان با حملات متعددی پناهجویانی روبروست که اجازه ورود به آلمان یافته‌اند. آغاز سال نوی میلادی فاجعه بود.

درخواست ممنوعیت برای سفر ترامپ تاکنون ۳۵ هزار امضا گرفته است. با این حال برخی از قانونگذاران آلمان از جمله هم‌حزبی‌های دیتر یانسک معتقدند که ممنوعیت ورود تنها باعث تقویت موضع ترامپ می‌شود؛ آن هم در شرایطی که باید وی را نادیده گرفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر