بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
شرکت کاشی اصفهان مجموعه ای است که نماد آن به بهانه برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده در تاریخ دوم آذر ماه سال 92 متوقف شده و علیرغم برگزاری مجمع مذکور و انتشار گزارش های مربوطه هنوز نماد "کاصفا" به تابلوی بورس بازنگشته است.
کد خبر : ۱۵۹۴۰۳
نویسنده :
جمشیدی

نماد معاملاتی 20 شرکت فعال بورسی تا تاریخ 16 دی ماه جاری متوقف شده که تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده از جمله مهمترین دلایل توقف نماد معاملاتی عنوان شده است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، شرکت کاشی اصفهان مجموعه ای است که نماد آن به بهانه برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده در تاریخ دوم آذر ماه سال 92 متوقف شده و علیرغم برگزاری مجمع مذکور و انتشار گزارش های مربوطه هنوز نماد "کاصفا" به تابلوی بورس بازنگشته است.

طبق آخرین اطلاعات موجود، حسن قالیباف اصل مدیرعامل شرکت بورس در یکی از مصاحبه های خود طی سال 93 از اخراج نماد معاملاتی شرکت کاشی اصفهان به بورس و انتقال آن خبر داده بود که البته با گذشت بیش از یکسال از آن هنوز وضعیت این نماد مشخص نشده است.

دومین رتبه از لحاظ طولانی بودن زمان توقف به شرکت سرامیک های صنعتی اردکان اختصاص می یابد که توقف آن در تاریخ 25 تیر ماه سال 93 اتفاق افتاده، اما ظاهراً مشکل بازگشایی نماد "کسرا" در گرو رفع مشکل انتقال بدهی سهامدار عمده به شرکت است که تاکنون مشکل مذکور مرتفع نشده است. بر این اساس نمادهای "کاصفا" و "کسرا" از جمله نمادهایی به شمار می روند که بیشترین زمان توقف نماد به آنها اختصاص دارد و سهامداران مجموعه های مذکور در این مدت بلاتکلیف مانده اند.

بعد از آن شرکت های سرمایه گذاری خوارزمی، سرمایه گذاری سایپا و داده پردازی ایران قرار می گیرند که نماد معاملاتی هر سه مجموعه به دلیل اعلام پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شده است. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که نمادهای "وخارزم" و "وساپا" طی روزهای پایانی مهر ماه سال جاری و نماد "مداران" در 12 آبان ماه همان سال متوقف شده و تاکنون مورد بازگشایی قرار نگرفته است.

همچنین در سوم آبان ماه سال جاری نماد معاملاتی آلومینیوم ایران ممنوع المعامله شده و در آخرین روز از همان ماه نماد شرکت پارس پامچال متوقف گردیده است. علاوه بر این توقف هر دو نماد "فایرا" و "شپمچا" به دلیل اعلام تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم انجام پذیرفته است.

همچنین طی سومین ماه از فصل پائیز نماد معاملاتی دو شرکت فعال در گروه انفورماتیک یعنی شرکت های تجارت الکترونیک پارسان و کارت اعتبار ایران کیش متوقف شده که نماد "رتاپ" و "رکیش" به منظور بررسی اثرات تغییرات ایجاد شده در نرخ کارمزد تراکنش ها بر وضعیت سودآوری مجموعه های مذکور طی 30 آذر ماه امسال ممنوع المعامله شده است. شرکت پتروشیمی شیراز نیز در تاریخ 18 همان ماه به دلیل بررسی سایر موارد بر جرگه فهرست نمادهای متوقف پیوسته است.

در پایان خاطرنشان می شود، طی دی ماه جاری نماد معاملاتی شرکت هایی همچون کنتورسازی ایران، تولید محور خودرو و سپنتا به دلیل اعلام تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم مورد توقف قرار گرفت و نماد شرکت هایی همچون داروسازی روز دارو، ماشین سازی اراک، کاشی سعدی، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی جهت برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده سهامداران و شرکت سرمایه گذاری رنا به منظور بررسی سایر موارد توسط ناظر بازار بورس متوقف شده و نمادهای مذکور کوتاه ترین زمان توقف نماد معاملات را به خود اختصاص داده اند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
من نمیدونم این سازمان بورسی ها منتظر چی هستن که اینقدر از مدیران کسرا رو دست میخورن ولی هیچ کاری ازشون بر نمیاد مدیران شرکت کسرا دو ساله با وارد کردن کلی زیان به سهامداران هنوز پاسخگو نبوده و هیچ اراده ای هم برای باز گشایی سهام ندارن و تا الان فقط دروغ تحویل سازمان دادن

تا کی ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
بورس نیوز لطفا پیگیری کن بابت سهام کسرا باید به کی شکایت کنیم. بیچاره شدیم رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
بورس نیوز عزیز
سهامدار کاصفا هستیم
تو را به خدا صدای اعتراض ما را به سازمان بورس برسان

چرا تو بازار پایه معامله نمیشود؟

یک دفعه بدون هیچ هشداری اخراج شد از بورس و حالا حتی نمیتوانیم به اندک قیمتی نقد کنیم

یک مقدار سازمان نسبت به سهامداران احساس مسئولیت کند

سازمان باید پیگیر حقوق سهامداران هم باشد
سهیلی
Saudi Arabia
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
سهامی که مانند وخوارزمی وسایپا بااین فس فس کردن یک مجمع رفتن و عدم گشایش نماد فقط به خودشان ضربه می زنند وخاطره بدی به امثال من میگذارند که دیگه دور این شرکتهای نامعتبر پرسه نزنند/
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
لطفا ی صحبتی وعده ایی ی نظری بفرمائید ممنون می شوم