بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر : ۱۵۹۵۲۱
دبیر انجمن صنایع لبنی اعلام کرد: با وجود داشتن مجوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر افزایش شش درصدی قیمت محصولات لبنی پرمصرف، قیمت محصولات لبنی امسال افزایش نمی‌یابد.

به گزارش ایسنا، رضا باکری گفت: در حال حاضر تولید شیر خام در کشور نسبت به مصرف مازاد دارد و محصولات لبنی نیز همین شرایط را دارند؛ بنابراین نمی‌توان در زمینه افزایش قیمت اقدام کرد.

وی با بیان اینکه بازار در مواد غذایی از نظر تولید تقریبا به مرز اشباع رسیده است، افزود: در حال حاضر تولید به گونه‌ای است که عرضه کالاها در اکثر مواد غذایی به تقاضا غلبه دارد. وقتی عرضه بیش از تقاضا باشد، معمولا بازار عکس‌العمل مناسبی در برابر افزایش قیمت نشان نخواهد داد.

باکری درباره افزایش نیافتن قیمت محصولات لبنی و تاثیر آن بر افزایش نیافتن قیمت شیر خام بیان کرد: با وجود اینکه شیر خام افزایش قیمتی نداشته است، دامداران در حال حاضر در حاشیه زیان قرار ندارند. ممکن است آنها سود مورد نظر خود را دریافت نکنند اما زیان هم نمی‌کنند.

دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه تنها عاملی که می‌تواند تحول ایجاد کند افزایش کیفیت فرآورده‌هاست، افزود: باید اقداماتی در خصوص افزایش کیفیت شیر خام صورت بگیرد که بتوانیم محصولات با کیفیت بالاتری عرضه کنیم تا با افزایش کیفی کالاها رغبت به مصرف بیشتر در بازار ایجاد شود.

باکری ادامه داد: در شرایط کیفی فعلی و تا پایان سال جاری، افزایش قیمت بعید است و نمونه‌ای در علم اقتصاد وجود ندارد که در شرایط مازاد عرضه بر تقاضا، امکان دسترسی به افزایش قیمت وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اجرایی شدن برجام و تاثیر آن بر کاهش هزینه‌ها اظهار کرد: اگر برجام عملیاتی شود و ارتباطات با بانک‌های خارجی برقرار شود، با توجه به کاهش هزینه‌های نقل و انتقال ارز، هزینه‌های مالی نزدیک به 10 تا 15 درصد کاهش می‌یابد و این موضوع، اثری مثبت بر کاهش قیمت‌ها خواهد گذاشت و بعید است افزایش قیمت اعمال شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی درباره فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی اظهار کرد: اگر مسائل اقتصادی مدام تحت تاثیر جریانات سیاسی قرار گیرد، امنیت سرمایه‌گذاری خارجی همیشه در تهدید خواهد بود؛ بنابراین نباید جریانات سیاسی را به کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی تسری داد که امنیت سرمایه‌گذاری‌ها از بین برود.

به گفته باکری، در زمینه تولید محصولات لبنی سرمایه‌گذار عرب نداریم و تنها سرمایه‌گذاران خارجی ما از کشورهای فرانسه و سوئیس هستند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
من لبنیات را علارقم میل تحریم کردم گرانش کنید کی می خره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
آخه تا آخر سال چه قدر مونده هر دو ماه هم افزایش داشته مردم را .... گیر آوردید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷
شیرنایلونی 900گرمی 100تومنی راکردید 1500تومن باوزن 650گرم //بازهم گران کنید / انچه بجایی نرسدفریاداست/
ناشناس
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
خوب نخور قرص کلسیم ارزان بخر