بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
طی معاملات روز جاری رقم خورد:

استقبال تمام قد بورس از رسیدن روز موعود

طی معاملات روز جاری در حالی اغلب صنایع بویژه صنایعی که بیش از سایر گروه ها از گشایش روابط بین المللی تأثیر مثبت می پذیرند همچون بانک، خودرو، حمل و نقل و پالایشی ها با افزایش تقاضا برای خرید سهام و رشد قیمتی سهام مواجه شدند که این امر در نهایت موجب شد تا نماگر بازار سرمایه وارد یک کانال بالاتر یعنی مدار 63 هزار واحدی شود.
کد خبر : ۱۵۹۵۵۳
نویسنده :
جمشیدی

معاملات بازار سرمایه در آخرین روز از هفته جاری با رشد قیمت سهام اغلب شرکت ها و صنایع آغاز شد تا به مدد روند صعودی شکل گرفته در بورس ناشی از نزدیک شدن به زمان رفع تحریم های بین المللی شاخص کل بورس در دقایق ابتدایی معاملات امروز با رشد بیش از 452 واحدی قله 63 هزار واحدی را فتح کند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، طی معاملات روز جاری در حالی اغلب صنایع بویژه صنایعی که بیش از سایر گروه ها از گشایش روابط بین المللی تأثیر مثبت می پذیرند همچون بانک، خودرو، حمل و نقل و پالایشی ها با افزایش تقاضا برای خرید سهام و رشد قیمتی سهام مواجه شدند که این امر در نهایت موجب شد تا نماگر بازار سرمایه وارد یک کانال بالاتر یعنی مدار 63 هزار واحدی شود.

بر این اساس به نظر می رسد همزمان با نزدیک شدن به روز لغو تحریم های بین المللی بر کشور و اجرایی شدن طرح برجام که بر اساس آخرین اظهارات دولتمردان و سیاستمداران 15 ژانویه سال 2016 میلادی و به عبارتی 25 دی ماه جاری تعیین شده، بازار سرمایه به استقبال رخداد این پدیده مهم سیاسی رفته است که البته جو مثبت حاکم بر بازار سرمایه از هفته های گذشته شکل گرفته بود و اغلب صنایع همچون خودرو و تجهیزات با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شده بودند اما طی معاملات روز جاری دو گروه بانک و حمل و نقل نیز به جرگه گروه های مذکور پیوستند و امروز شاهد حرکت دسته جمعی گروه ها در مسیر صعودی هستیم.

بر این اساس به نظر می رسد گروه بانک ها و موسسات اعتباری که فعالان بازار سرمایه طی روزهای گذشته چندان توجهی به روند قیمتی آنها نمی کردند، امروز همزمان با نزدیک شدن به رفع تحریم های سوئیفت بانکی و انتظار برای افزایش مراودات مالی در کانون توجه سهامداران و معامله گران قرار گرفتند و همپای سایر صنایع روند قیمتی مثبت را سپری می کنند، در این بین بررسی معاملات سهام بانک ها بویژه بانک های مطرح و پر بیننده بورس حاکی از حضور سهامداران حقیقی در قامت خریدار و سهامداران حقوقی در نقش فروشنده است. بطوریکه در اغلب سهام گروه بانک شاهد عرضه سهام توسط سهامداران حقوقی و خرید سهام توسط حقیقی ها هستیم، به عنوان مثال در حالی تا لحظه تنظیم این گزارش بیش از 47 میلیون سهم بانک تجارت مورد معامله قرار گرفته که 89 درصد از حجم خرید ها توسط سهامداران حقیقی رقم خورده و بیش از 52 درصد از سهام فروش رفته توسط حقوقی های "وتجارت" عرضه شده است.

بر این اساس در حالی کلیه شاخص ها و نماگرهای بازار سرمایه با افزایش مواجه شده اند که در این بین هیچ نمادی تأثیر منفی بر روند روز جاری شاخص کل بورس اعمال نکرده است. همچنین تا لحظه تنظیم این گزارش بیش از 789 میلیون سهم در بازار بورس مورد معامله قرار گرفته که این حجم معاملاتی ارزشی به مبلغ بیش از 213 میلیارد تومان را رقم زده است. همین وضعیت را در بازار فرابورس شاهد هستیم و شاخص فرابورس با رشد پنج واحدی همراه شده است.

در پایان این گزارش می افزاید، در شرایط فعلی آنچه که از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و با توجه به تجربه تلخ دوره های گذشته موجب نگرانی فعالان بازار سرمایه شده، تداوم روند صعودی شکل گرفته در بورس پس از رفع تحریم های بین المللی است. حال آنکه بنا بر اعتقاد بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه با اجرایی شدن طرح برجام سایه ریسک سیستماتیک بر بازار سرمایه برداشته می شود و اوضاع اقتصادی کشور رفته رفته رو به بهبودی پیش می رود و در کنار اتخاذ سیاست های اقتصادی مناسب و کارآمد توسط دولتمردان می توان به رشد و بالندگی اقتصادی کشور و بازار سرمایه طی ماه های آتی امیدوار بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهران محبتی
GERMANY
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
انشاالله با اجرای برجام و برداشته شدن تحریم ها حتی اگر هزاران کارشناس بگویند که بازار سرمایه رشد نخواهد کرد من با تجربه ای که از رکود اقتصاد جهانی سال 2007 دارم اعتقادم براینه که اقتصاد ایران بعد از 13 سال میتواند با قابلیت هایی که دارد رشد کند اتفاق بزرگی تاریخی خواهد بود و همچنین سازنده ...
ناشناس
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
البته اگر بزارن
ناشناس
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
انشالله...
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
نرخ خوراک 8.7سنت. آغاز رشد پالایشیها و پتروشیمیها با این تصمیم دولت . پترول خرید شد.
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
متعاقب فرارسیدن موعدانتخابات و تأثیر آراء سهامداران بورس ، بورس تااطلاع ثانوی سبزمیباشد،لذت ببرید
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
پیش بسوی خرید سهام بنیادی.
نجیب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
متاسفم از چند سهام بنیادی مثل. فملی. فولاد. ومعادن. حتی تاپیکو که بخواب زمستانی خرسی رفته اند وگرنه امروز شاخص میبایست حداقل 15 هزار واحد رشد میکرد. تاکی در کف جمع میکنید؟؟؟؟؟؟
ناشناس
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
فولاد وضع داخليش خرابه !
غلامرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
خريد سهام بنيادي مانند بانك صادرات و شركت آذراب اراك توصيه ميشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
خبر امد خبری در راه است
دفتردار
ROMANIA
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
درنمادهای بانکی حقوقی ها فروشنده بودن اما در نمادهای پالایشی ها بااینکه حقوقی ها فرصت فروش میلیونی داشتند اما دست بفروش نمی زدند با بسته شدن صف خرید لیدر های پالایشی هفته بعد هفته ساسر سبز پالایشی ها خواهد بود.من شبهران خریدم .
احسان امیری کارگزار خ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
هنگام خرید سهم حواست باشه ...
با کوسه ها هم میسر نشوید !
به قول معروف بپا تو مسیر دهن کوسه نیوفتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
خکاوه مگه خودرویی نیست چرا رشد نمی کنه
ناشناس
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴
تا الان به زور جلوشو گرفتند ولی با حجمی که زد هفته بعد به نام اون ثبت میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
علت اصلی در بالا بودن P/Eبعضی از سهام بنیادی یا غیر بنیادی عدم شفافیت اون سهمه . بجای اینکه توی بوق بیوجدانی بکنند که بورس حباب داره بهتره کاری کنند که شرکتها سود سهام خودشون رو واقعی کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
بورس نیوز خواهش میکنم از این به بعد بدی هیچ سهمی را نگو شاید همین سهم های کوچک مثل قندی ها باعث شود غیرت سهام بزرگ به جوش بیاید و به خود تکانی بدهند و از بازار حمایت کنند ان شاالله
نجیب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
حقیقی های با وفا چنان درسی به حقوقیها باید بدهند که بدون ما بازار خبری نیست پیش بسوی سهام بنیادی با اجرای برجام یقینا دولت برای زیر ساختهای نیمه تمام نیاز شدیدی به سهام بنیادی مثل فولاد یا سیمان یا؟؟؟ غافل نشوید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
هرچه بورس رشد می کنه من هم خوشحال و هم ناراحت می شوم, خوشحال به خاطر اینکه کمی از ضررهام جبران می شه و ناراحت به خاطر اینکه دارم خونه می خرم از روزی که قول نامه کردم اوراق تسه 73000 تومن بودند و الان به 92000 تومن رسیده وبا ابن روند هفته آینده که قرا رخرید دارم احتمالن باید بالای صد هزار تومن بخرم , تورو خدا یکی به عوامل و مسولین مربوطه گوشزد بکنه چرا باید اوراق تسهیلات مسکن به بورس بازی بیفته؟مگه قرار نیست اینا برای خرید خونه باشه ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
خکاوه وضعیت مالیش خیلی خرابه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
سهام بنیادی و پر پتانسیلی که در دو سال گذشته حداقل 50 در صد از ارزش سهامشان کم شده و ضمنا سود دهی قابل قبولی دارند و از شفافیت مالی بهتری برخوردارند باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.
امینی
ROMANIA
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
مواظب باشید برای بلندمدت خرید می کنیم ولی کوتاه مدت عمل می کنیم امسال خکاوه حرفی برای گفتن ندارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
نفت به ززیر 30 دلار رسید و روند نولی اش را تا 16 دلار اغاز کرد واقعا ما ملت اصلا شانس نداریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
قیمت نفت 29 دلار 50 سنت
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
تاپیکو فردا صف خرید سنگین خواهد بود
مجتبی
ROMANIA
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۱
تا همین دیروز هیچ کسی کتمنت اینجا نمیگذاشت حالا چه شلوغ شده ای ول امید که همیشه شلوغ باشه
محمدام
UNITED STATES
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰
ضرر سهامداران پالایشی با این رشدهایه الکی حالا حالاها جبران نمیشود بزودی فریاد وای حبابا حباب حباب را خواهید شنید از طرفه مسکن بازان بی خیرلیکن مسکن با سودهایه نجومی هرگز حباب نداشته و ندارد چون ماله انهاییست که باید باشد