بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
مدیرعامل شرکت کارگزاری اردیبهشت ایرانیان عنوان کرد:

تداوم روند صعودی بورس با رفع مشکلات اقتصاد داخلی

بزرگترین مشکلی که بازار سرمایه طی چند وقت اخیر با آن دست به گریبان بوده، ریسک سیستماتیک و اعمال تحریم های بین المللی است. چرا که محدودیت های بین المللی اثرات زیادی بر وضعیت اقتصادی کشور و نیز شرایط تولید و سودآوری صنایع در پی داشته است و از این رو هر اندازه به زمان لغو تحریم ها نزدیک تر می شویم امید و انتظار برای بهبود شرایط رکودی فعلی بیشتر می شود و استقبال بیشتری از سرمایه گذاری در بازار سرمایه می گردد.
کد خبر : ۱۵۹۵۹۲
نویسنده :
جمشیدی

اگرچه اوضاع اقتصاد جهانی و روند قیمتی فلزات اساسی و نفت در بازارهای بین المللی نامناسب است و کارشناسان برآوردهای امیدوار کننده ای نسبت به روند آتی آنها ندارند، اما بازار سرمایه ما به دلیل سقوط بورس طی دو سال گذشته و افت قابل توجه قیمت سهام شرکت ها در کنار اجرایی شدن طرح برجام در مسیر صعودی قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت کارگزاری اردیبهشت ایرانیان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: بزرگترین مشکلی که بازار سرمایه طی چند وقت اخیر با آن دست به گریبان بوده، ریسک سیستماتیک و اعمال تحریم های بین المللی است. چرا که محدودیت های بین المللی اثرات زیادی بر وضعیت اقتصادی کشور و نیز شرایط تولید و سودآوری صنایع در پی داشته است و از این رو هر اندازه به زمان لغو تحریم ها نزدیک تر می شویم امید و انتظار برای بهبود شرایط رکودی فعلی بیشتر می شود و استقبال بیشتری از سرمایه گذاری در بازار سرمایه می گردد.

ناصر آقاجانی افزود: تاکنون سهامداران حقوقی به هر دلیلی محتاطانه عمل کرده اند و در روند معاملات بورس حضور پر رنگی نداشتند، اما سهامداران حقیقی در قامت خریدار حاضر شده اند.

وی در خصوص تداوم روند صعودی بازار سرمایه طی روزهای آتی و در دوران پسا تحریم اظهار داشت: به نظر می رسد روند صعودی فعلی بورس با دفعات گذشته تفاوت هایی داشته باشد، چرا که در شرایط کنونی اتفاقی که طی ماه های گذشته در انتظار وقوع آن بودیم، رخ خواهد داد و اثرات واقعی آن بر وضعیت اقتصاد کشور مشاهده خواهد شد که اگرچه بهبود شرایط اقتصادی بلافاصله پس از رفع تحریم ها اتفاق نمی افتد اما بازار سرمایه همواره به استقبال آینده می رود. علاوه بر این، در حال حاضر سهام صنایعی که آسیب های بیشتری از رفع تحریم ها بر آنها وارد شده، مورد استقبال سهامداران قرار گرفته اند.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان اینکه هنوز مشکلات اساسی در اقتصاد داخلی وجود دارد که بر وضعیت صنایع اثر گذار است، در این خصوص اظهار داشت: در شرایط فعلی نرخ سود سپرده های بانکی و بدهی دولت به نهادهای مختلف به ویژه بانک ها مشکل اصلی اقتصاد کشور است. به نظر می رسد دولت در انتظار گشایش روابط بین المللی و ورود پول های بلوکه شده در کشورهای خارجی است تا با استفاده از منابع مالی آزاد شده به صورت نقدی یا با انتشار اوراق، بدهی طلبکاران خود بویژه بانک ها به عنوان بزرگترین بدهکاران دولت را پرداخت کند و در عین حال تصمیم نهایی در خصوص کاهش نرخ سپرده های بانکی اتخاذ شود. در این صورت کاهش نرخ سود بانکی و نیز افت هزینه تبادلات داخلی و خارجی اثرات مثبتی بر وضعیت اقتصادی اعمال می کند.

علاوه بر این، یکی از نگرانی های فعلی در بازار پول و سرمایه ایفای تعهدات دولت در زمان سر رسید اوراق است و در صورتیکه دولت منابع مالی لازم از محل آزاد شدن سرمایه بلوکه شده در اختیار داشته باشد، مشکل فعلی برطرف می شود.

مدیر عامل شرکت کارگزاری اردیبهشت ایرانیان با اشاره به صنایع بانک، پیمانکاری، خودرو، دارو و حمل و نقل به عنوان صنایعی که بیشترین تأثیر مثبت را از گشایش روابط بین المللی می پذیرند، در این خصوص گفت: بانک ها درحالی از بهبود وضعیت سیاسی منتفع می شوند که طی روزهای گذشته که بازار سرمایه با روند صعودی همراه بوده، رشد قیمتی قابل توجهی نداشته و از این رو می توان گفت از پتانسیل رشد برخوردارند. علاوه بر این، سهام شرکت های فعال در گروه خودرو به دلیل برنامه های آتی جهت ایجاد تغییراتی در ساختار مالی خود و نیز همکاری با شرکت های خارجی خودروساز جهت توسعه فعالیت ها از جمله این گروه ها هستند.

چرا که خودروسازان علاوه بر آسیب های وارده بر آنها ناشی از اعمال محدودیت ها با مشکلات نقدینگی همراه هستند که می بایست ساختار مالی خود را از طریق اجرای برنامه افزایش سرمایه، همکاری مشترک، فروش دارایی ها تغییر دهند که در صورت اجرایی شدن آن می توان به رشد و شکوفایی این صنعت امیدوار بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
جهت فریب افکار عمومی است که مردم به اصلاح طلبان رای دهند.اما کور خوندند دیگه فریب نمی خورند.
هنریار
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
آفرین به هوشت دقیقا .........
بازار کاذبه هواستون باشه اینم هیجانه الکیه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
قیمت های جهانی را رها کنید ایران دارای پتانسیل های زیادی است که باید شکوها شود البته با رفع تحریم ها
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
سلام-دوستان اگرکل معاملات چندروزگذشته ومخصوصا امروزراتوجه کنید حقوقی هاهمش درحال فروش هستند.میشودگفت پنجاه دذصدفروش راحقوقی هاتشکیل داده وبین سه تاده درصدخریدداشته آیاکسی است راز ورمزاین موضوع راتشریح فرماید.
عبد خدا
ROMANIA
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
دوستان هیجانی عمل نکنید فقط بسوی سهام بنیادی بروید عمده انها زیر کف قیمتند از خرید سهام پر ریسک اجتناب فرمایید خصوصا سهامی که نوسان گیران روزانه سود میگیرند؟؟؟؟
روحانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
این که تعجب نداره ، بنده 4 ماه پیش وعده دادم که قبل ازانتخابات بازار سبز میشه -اما من هنوز به سرمایه 2 سال پیشم نرسیدم ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
تا سود بانکی به اندازه تورم پایین نیاد این شرایط خیلی زودگذره.
هدی
ROMANIA
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
با سپاس عصر امروز تحریمهای ظالمانه برچیده میشود توصیه میشود سهام تاپیکو. فولاد. فملی و معادن و کلهم سهام بنیادی را بخرید فردا دیر است؟؟؟
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
دوستان به چه علت اینقدر "وتوصا" میخرید؟؟؟؟؟؟؟؟