بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر : ۱۵۹۶۸۲
به گزارش ايكوپرس، مهندس هاشم يكهزارع در ديدار با مديران و استادان علوم ارتباطات دانشگاههاي آزاد واحد تهران مركز و دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در حوزه ارتباطات گروه صنعتي ايرانخودرو، مخاطبان را به چند بخش تقسيمبندي كردهايم كه استادان دانشگاه و نخبگان علمي كشور به عنوان گروهي از «مخاطبان خاص» و تاثيرگذار جامعه از اهميت ويژهاي برخوردار هستند.

مهندس يكهزارع نقش ارتباطات و رسانه در دنياي امروز از جمله حوزه اقتصاد و بنگاههاي توليدي را غيرقابلانكار دانست و افزود: پيشتر مقوله ارتباطات و اطلاعرساني بر محور روزنامهها قرار داشت، اما رسانههاي مكتوب به مرور جايگاه محوري خود را به خبرگزاريها و سايتهاي خبري دادند، اما امروز شبكههاي اجتماعي نقش اصلي را در حوزه ارتباطات ايفا میكنند.

وي گفت: فعالان حوزه ارتباطات در سازمانها، نهادها و مجموعههاي مختلف براي اينكه عملكرد مطلوب و مثبتي داشته باشند، بايد خود را با تغييرات سريع اين عرصه منطبق و همراه كنند، وگرنه كل آن مجموعه متضرر خواهد شد.

مدير عامل گروه صنعتي ايرانخودرو در ادامه به شرايط گذشته و فعلي صنعت خودرو نيز اشاره و اظهار كرد: متاسفانه در گذشته معيار موفقيت و خوب كار كردن واحدهاي صنعتي ما فقط تيراژ بالاي توليد بوده؛ اين در حالي است كه مهمتر از تعداد، كيفيت محصولات است، حال آنكه معيارهاي مهم ديگري مانند تحقيق و توسعه و صادرات نيز بايد در نظر گرفته میشدند.

مهندس يكهزارع با بيان اينكه در دو سال گذشته سعي كردهايم در حوزههاي علمي و واقعي صنعت نيز پيشرفتهايي داشته باشيم، تصريح كرد: اعتقاد داريم اگر ايرانخودرو و البته ديگر خودروسازان كشور روي برندها و محصولات خود كار نكنند و قوي نشوند، براي حضور در بازارهاي جهاني و حتی همكاريهاي بينالمللي دچار مشكل خواهند شد. ضمن اين كه با در پيش گرفتن اين رويكرد، شركاي خارجي نيز وادار به تجديد نظر در رفتار گذشته خود با خودروسازان ايراني خواهند شد.

وي در ادامه به تغيير رويكرد گروه صنعتي ايرانخودرو در برخي حوزههاي كاري اشاره و اظهار كرد: در دو سال گذشته كاهش هزينهها در فرآيند توليد و نه در حوزه منابع انساني را در دستور كار قرار داده و موفق شدهايم كاهش هزينه بسیاری داشته باشيم.

يكهزارع ادامه داد: در حوزه كيفيت بيش از 600 پروژه كيفي را اجرايي كردهايم كه باعث شده تا هدف توليد محصولاتي كه در 10 هزار كيلومتر نخست پيمايش از مراجعه به نمايندگي بينياز باشند، در آستانه تحقق قرار گيرد.

مدير عامل گروه صنعتي ايرانخودرو با بيان اينكه از ابتداي سال 93 تا كنون هيچ خودرويي كه كمبود قطعه داشته باشد، توليد نشده، افزود: ما با هدف ارتقاي كيفيت محصولات، براي اولين بار در تاريخ خودروسازي ايران موضوع فراخوان عمومي محصولات براي رفع اشكالات احتمالي را مطرح و اجرا كردهايم.

نقش تعيينكننده رسانه در ديپلماسي عمومي

رییس دانشكده ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركز نيز در اين نشست به نقش ارتباطات در حوزههاي مختلف اشاره كرد و گفت: علم ارتباطات در دنياي كنوني در همه بخشها از عرصه روابط بينالملل گرفته تا ديپلماسي عمومي نقش تعيينكننده و اصلي ايفا میكند.

دكتر وحيد عقيلي يكي از ضعفهاي ديپلماسي عمومي را نبود روزنامه نگاري حرفهاي در اين سطح دانست و گفت: در ديپلماسي عمومي سه حوزه ديپلماسي اقتصادي، ديپلماسي فرهنگي و ديپلماسي رسانهاي تعريف شده است، اما نكته جالب اين است كه ديپلماسيهاي اقتصادي و فرهنگي نيز وابسته به ديپلماسي رسانهاي هستند.

وي افزود: از اين رو میتوان گفت كه نقش رسانه در ديپلماسي عمومي، بسيار تعيينكننده و محوري است.

دكتر عقيلي گفت: كشور ما در دوران گذار به سر میبرد و اميدواريم اهميت بيشتري به مباحث اجتماعي و ارتباطاتي داده شود تا شاهد موفقيتهاي بيشتري در حوزههاي مختلف داخلي و خارجي باشيم.

گفتني است، مديران و استادان علوم ارتباطات دانشگاههاي آزاد واحد تهران مركز و دانشگاه علامه طباطبایی علاوه بر ديدار با مدير عامل گروه صنعتي ايرانخودرو از تعدادي از سالنهاي توليد و مركز تحقيقات شرکت ايرانخودرو بازديد كردند.

ضرورت ارتقای نگاه علمی به صنعت خودرو

اشتراک گذاری :
ارسال نظر