بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر : ۱۵۹۶۹۷
به گزارشگروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، علی‌اکبر شعبان‌پور در بازدید برخی از اقتصاددانان برجسته کشور از پارس جنوبی با بیان اینکه افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی فصل نوینی در صنعت نفت کشور رقم زد اظهار داشت: با راه‌اندازی این دو فاز با تلاش شبانه‌روزی متخصصان صنعت نفت کشورمان توانمندی ایران اسلامی در حوزه ساخت، نصب و راه‌اندازی در شرائط تحریم آشکار کرد.

کدام فازهای پارس جنوبی در سال آینده وارد مدار می‌شود؟

وی با بیان اینکه تولید گاز در میدان گازی پارس جنوبی افزایش یافته است گفت: در 2 سال گذشته با تکمیل طرح‌های پارس جنوبی و وارد مدار شدن پالایشگاه هفتم این میدان گازی، تولید گاز روزانه 180 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته به گونه‌ای که کمبود گاز مصرفی کشور جبران کرده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در مدار بهره‌برداری قرار دارد گفت: هم اکنون روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی تولید می‌شود که با تکمیل بخش از تاسیسات این فازها در آینده نزدیک افتتاح رسمی می‌شود.

شعبان‌پور با اشاره به تسریع در تکمیل طرح‌های پارس جنوبی افزود: با روندی که در تکمیل فازهای پارس جنوبی در پیش است تا نیمه نخست سال آینده شش فاز پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از تولید بیش از 60 درصد گاز مصرفی کشور از پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون روزانه 420 میلیون متر مکعب گاز پارس جنوبی وارد شبکه سراسری گاز می‌شود که بیش از 60 درصد گاز مصرفی در حوزه‌های مصرف خانگی، صنعتی و خدماتی تامین می‌کند.

در بازدید اقتصادانان برجسته کشور از میدان گازی پارس جنوبی علی دینی ترکمانی، بایزید مردوخی، علی امامی میبدی، علی شمس اردکانی، موسی غنی‌نژاد، سعید لیلاز و محمد خوش‌چهره حضور داشتند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر