بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
این مجموعه طی سه ماهه سوم سال جاری بواسطه اعمال برخی از محدودیت ها بدون تولید دو محصول قرص راکوتان و سلسپت به فعالیت خود ادامه داد که این موضوع اولین تجربه "دزهراوی" در خصوص تداوم فعالیت بدون تولید دو محصول مذکور بوده است. چرا که داروهای راکوتان و سلسپت از جمله داروهای استراتژیک از لحاظ مصرف و سودآوری هستند و 25 درصد از کل فروش محصولات را به خود اختصاص می دهند.
کد خبر : ۱۵۹۷۱۳
نویسنده :
جمشیدی

شرکت داروسازی زهراوی طی عملکرد 9 ماهه سال مالی جاری موفق به پوشش مناسب بودجه برآوردی همچون پوشش حدود 61 درصدی مقدار فروش محصولات و نیز 72 درصدی سود برآوردی شده و امیدواریم تا با تداوم این روند تا پایان سال جاری به پوشش کامل سود برآوردی 723 تومانی دست یابیم.

مدیر مالی شرکت داروسازی زهراوی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این مجموعه طی سه ماهه سوم سال جاری بواسطه اعمال برخی از محدودیت ها بدون تولید دو محصول قرص راکوتان و سلسپت به فعالیت خود ادامه داد که این موضوع اولین تجربه "دزهراوی" در خصوص تداوم فعالیت بدون تولید دو محصول مذکور بوده است. چرا که داروهای راکوتان و سلسپت از جمله داروهای استراتژیک از لحاظ مصرف و سودآوری هستند و 25 درصد از کل فروش محصولات را به خود اختصاص می دهند.

محمدرضا احمدی افزود: این شرکت در پی انجام برنامه هایی در خصوص دریافت گواهینامه GMP محصولات مذکور و نیز توافق با شرکت رُش سوئیس که در حال حاضر تحت لیسانس مجموعه مذکور فعالیت می کند، با موفق به همکاری مجدد با این شرکت شده است. از این رو از دی ماه جاری تولید محصولات راکوتان و سلسپت آغاز شده است. بطوریکه درآمد حدود 40 میلیارد تومانی ناشی از فروش این محصولات برای سه ماهه آخر امسال برآورد شده است.

وی به رشد سودآوری و مقدار فروش محصولات طی عملکرد 9 ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: طی این مدت مقدار فروش محصولات با رشد 17 درصدی همراه بوده و سود محقق شده نیز حدود 10 درصد افزایش یافته است. بر همین اساس می توان گفت شرکت داروسازی زهراوی طی مدت مذکور روند مناسبی را از لحاظ تولید و سودآوری سپری کرده که این امر علیرغم هزینه های مالی به دلیل کاهش بهای تمام شده محصولات و افزایش سود ناخالص محقق شده است.

مدیر مالی شرکت داروسازی زهراوی با اشاره به بودجه سال مالی 95 "دزهراوی"، در این خصوص ابراز داشت: مهمترین تفاوت بودجه سال مالی آینده و امسال شرکت برآورد درآمد حدود 50 میلیارد تومانی از محل تولید و فروش 12 نوع محصول جدید است که تأثیر مثبتی بر وضعیت سودآوری شرکت اعمال می کند. همچنین مراحل پیشرفت فیزیکی طرح توسعه ای سایت تولید محصولات بیوتکنولوژی و تولید آزمایشی پایان یافته و در مرحله پایداری محصول به سر می برد که انتظار می رود پس از اتمام این مرحله به تولید و عرضه محصولات تا پایان سال آینده دست یابیم.

احمدی به مشکل تأمین خارجی مواد اولیه مورد نیاز تولید و کمبود تقدینگی در شرکت های دارویی اشاره کرد و گفت: محصولات تولیدی این مجموعه از جمله داروهای خاص به شمار می رود و وصول مطالبات آن بیش از 300 روز به طول می انجامد که در پی آن مشکلات موجود در گشایش اعتبارات LC و فاینانس موجب شده تا مجموعه هایی تولید کننده دارو همچون داروسازی زهراوی با مشکل کمبود نقدینگی و افزایش هزینه های مالی مواجه شوند. از این رو امیدواریم تا با اجرایی شدن طرح برجام و رفع تحریم های بین المللی به روال سال های گذشته باز گردیم و در گشایش اعتبارات مدت دار تسهیلاتی ایجاد گردد و مشکلات نقدینگی و تأمین مواد مصرفی مورد نیاز مرتفع شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: مجمع عمومی فوق العاده شرکت داروسازی زهراوی جهت تصمیم گیری در خصوص برنامه افزایش سرمایه در ساعت 14 روز یکشنبه 94.11.04 برگزار می شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر