بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر : ۱۶۰۰۶۳
رییس جمهوری سابق فرانسه در کتاب جدید خود که به عقیده بسیاری تلاش برای بازگشت به عرصه سیاست است، از سخنان و رویکردش در دوران پنج سال ریاست‌جمهوری خود اظهار پشیمانی کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری سابق فرانسه در این کتاب که "فرانسه برای زندگی" نام دارد، از بابت اینکه به یک کشاورز گفته بود، "احمق برو گمشو" اظهار پشیمانی کرده و بابت اشتباهاتی که در دوران ریاست جمهوری پنج ساله خود تا 2012 و باخت به فرانسوا اولاند، مرتکب شده، تاسف خورده است.

وی در این کتاب نوشته است: اصلا درست نبود که به کسی که می خواست حرف دلش را بزند، منظورم همان کشاورز است که حین بازدید من از یک نمایشگاه محصولات کشاورزی به من دشنام داد، ناسزا بگویم. این رفتار از سوی یک رییس جمهور اصلا درست نیست. همچنین سفر بر روی یک قایق متعلق به دوست میلیاردرم درست پس از پیروزی در انتخابات 2007 و زمانیکه کشور در بحران اقتصادی به سر می برد، یکی از دیگر از مواردی است که من از انجام آن اظهار پشیمانی می کنم.

وی همچنین به ناکامی اش در وضع مالیات سنگین و عدم کارایی مناسب در بهبود وضعیت اقتصادی که به بحران مالی در این کشور منجر شد، اعتراف کرده و نوشته است: من امروز از به تاخیر انداختن برخی از اصلاحات که باید در نخستین روزهای ریاست جمهوری ام صورت می گرفت اما انجام نشد، ابراز پشیمانی می‌کنم.

رییس جمهوری سابق فرانسه که هم اکنون رهبری حزب اصلی اپوزیسیون موسوم به "جمهوری خواهان" را برعهده دارد، در این کتاب جدید خود از به چالش نکشیدن 35 ساعت کار هفتگی که توسط سوسیالیست ها در اواخر دهه 90 میلادی مطرح شد، ابراز پشیمانی می‌کند.

رونمایی غیررسمی از این کتاب از سوی سارکوزی از سوی برخی تلاش رییس جمهوری سابق فرانسه برای نامزد شدن در انتخابات 2017 ریاست جمهوری است.

این کتاب قرار است روز دوشنبه رونمایی شود و تاکنون 120 هزار نسخه از آن چاپ شده است . در این کتاب هیچ تلاشی برای پنهان نگهداشتن تمایلات سارکوزی 61 ساله برای بازگشت به کاخ الیزه صورت نگرفته و به وضوح مشخص است که وی قصد دارد تمام تلاش خود را برای بازگشت انجام دهد. اما نظرسنجی‌های اخیر برخلاف تمایل سارکوزی هستند به طوریکه تنها 21 درصد از حامیان راست میانه از وی حمایت می کنند و 45 درصد از آلن ژوپه، شهردار بوردو و رقیب وی حمایت می کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر