بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
اجرای این پروژه ملی با توجه به تمامی ملاحظات اتاق اصناف ایران به شرکت باران واگذار شده و این شرکت با توجه به تاکید اتاق مبنی بر تامین پایانه های فروش از منابع تولیدکنندگان معتبر داخلی، طی مناقصه ای از میان واجدان شرایط ، با شرکت کنتورسازی ایران به توافق رسیده است.
کد خبر : ۱۶۰۴۲۴
اتاق اصناف ایران به منظور عملیاتی کردن برنامه های دولت و در جهت حمایت از اصناف کشور با نظارت بر تمامی فازهای اجرایی طرح باران ، در اجرای بزرگترین طرح ساماندهی مالیاتی کشور که سالها معطل مانده ، پیشقدم شده است.

براساس گزارش بورس نیوز، علی فاضلی در نشست خبری که امروز برگزار شد، گفت :  با کمک به دولت و تجهیز رایگان واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش، بستر لازم جهت اجرای قوانین مرتبط با مالیات های مستقیم و ارزش افزوده اصناف را مهیا می کنیم و با حمایت از اصناف و مردم زمینه ها و زیرساخت های لازم برای پرداخت عادلانه مالیات، شفاف سازی و در نتیجه تحقق درآمد پایدار دولت در ادامه بهینه کشور فراهم می شود.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت : با اجرای کامل این طرح و اتصال اکثریت واحدهای صنفی به صندوق های مکانیزه، با امکانات در نظر گرفته شده برای صندوق های مکانیزه در طرح از قبیل اتصال به اینترنت، اتصال آنلاین به سازمان امور مالیاتی، اتصال به شبکه خرید و فروش، امکانات حسابداری و انبارداری و ... ، شبکه ای عظیم از واحدهای صنفی ایجاد می شود تا از این طریق تشکلهای صنفی بتوانند ضمن مدیریت واحدهای صنفی دارای پروانه کسب و ارائه مشوق های مناسب به اعضای شبکه به منظور جذب واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب ، امکان مدیریت و کنترل بازار را نیز از طریق نظارت بر قیمت ها، تحلیل موجودی بازار و ... فراهم آورند.

وی افزود: با این پروژه قانون معطل مانده تجهیز اصناف به صندوق مکانیزه فروش در شرایطی که دولت بر مالیات عادلانه و درست و متناسب با درآمدهای اصناف تاکید دارد، عملیاتی و اجرایی می شود.

فاضلی ادامه داد: طرح باران اتاق اصناف ایران سیاستی تشویقی و شفاف و مناسب جهت اجرای عادلانه قانون مالیات هاست.

وی تصریح کرد: طرح باران ؛ اصناف را با سیستم های فروش الکترونیکی آشنا و ترغیب خواهد کرد و این موضوع یکی از موارد مورد توجه دولت در برنامه ششم توسعه است و باید سالانه دو درصد بازارهای مجازی گسترش یابد و همچنین به صنایع تولیدی کشور جهت راه اندازی خط تولید صندوق های مکانیزه توجه ویژه ای کرده است.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح باران تجزیه و تحلیل دقیق و مدیریت عامل موثر بر فرآیند بازار و رفع چالش های آن قابل بررسی و کنترل خواهد بود و بازرسی های صنوف مکانیزهو بخش قابل توجهی از هزینه های سخت افزاری بازرسی اصناف کسر خواهد شد ، هزینه های بازرسی بخش قابل توجهی از هزینه های اتحادیه ها و اتاقها را شامل می شود.

رئیس اتاق اصناف ادامه داد : اجرای طرح باران ، شبکه قاچاق را به عنوان بزرگترین معضل پیش روی کشور قابل ردیابی و کنترل خواهد کرد و مسیر ورود تا توزیع کالا مشخص و روشن خواهد شد.

فاضلی گفت : طرح باران شبکه تولید و توزیع کشور را از تامین کنندگان و تولیدکنندگان تا آخرین حلقه زنجیره توزیع به صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط خواهد داد و بازار از ثبات و آرامش کافی بهره مند خواهد شد.

وی افزود: در طرح باران، واسطه های غیرضرور حذف می شوند ، هم اینک در برخی کالاها بواسطه حضور دلالی غیر مفید کالا تا 6 دست تبادل می شود که قیمت تمام شده کالا را افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: هر واحد صنفی می تواند به صورت آنلاین از موجودی انبار مطلع شود و انبارگردانی کند، قیمت ها ثبت می شود و با محاسبه ارزش افزوده، برگه فروش الکترونیک برای مشتریان صادر خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: اجرای این پروژه ملی با توجه به تمامی ملاحظات اتاق اصناف ایران به شرکت باران واگذار شده و این شرکت با توجه به تاکید اتاق مبنی بر تامین پایانه های فروش از منابع تولیدکنندگان معتبر داخلی، طی مناقصه ای از میان واجدان شرایط ، با شرکت کنتورسازی ایران به توافق رسیده است.

فاضلی درباره مدل طرح باران در تامین اعتبار خرید صندوقهای مکانیزه فروش گفت: طرح باران با استفاده از تشویق های قانونی و ارائه خدمات ارزش افزوده بار هزینه خرید صندوق فروشگاهی را از دوش اصناف قانونمند جامعه بر می دارد و علاوه بر آن زیرساخت های بسیار مناسبی را برای اتاق اصناف و دولت فراهم خواهد کرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
آقا این کنتورسازی پس کی باز میشه؟‌
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
پس انشاء اله کنتور سازی دیکه باز میشه
naser
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
....گفت: طرح باران با استفاده از تشویق های قانونی بار هزینه خرید صندوق فروشگاهی را از دوش اصناف قانونمند جامعه بر می دارد و....)
از کی تا بحال انقدر بفکر مردم هستین ؟ صندوق ها را رایگان به اصناف میدید !!!
همان سال اول چند برابر قیمت صندوق را بعنوان مالیات پس میگیرید . دقیقا مانند کلکی که با پرداخت یارنه و آزاد کزدن قیمت های سوخت و ... انجام دادید
شعباني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
همه اينها بهانه اي براي گرفتن ماليات اضافي از اصناف است وهيچ نفعي به اصناف ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
اگر مجاني است پس پولش را كي ميدهد و چه تضميني است اصناف از صندوق استفاده كنند و چرا حاشيه سود تامين كننده يعني كنتور سازي بالاي 50 درصد است
kia
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
کنتورسازی با قیمت 70000 ریال باز میشه و بازارو می ترکونه
fati
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
کنتورسازی کی باز میشه چرا ابهامات و بر طرف نمیکنن پس؟ یک ماهه برا تعدیل بسته