بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
در گفتگو با مدیر عامل شرکت صنعتی نیرو محرکه مطرح شد:

مهمترین پروژه های در دست اجرای "خمحرکه"/ علت رشد قیمتی سهام چیست؟

افزایش قیمت فروش محصولات طی سال جاری نسبت به سال گذشته اعمال نشده و در مقابل نرخ خرید قطعات اولیه مورد نیاز رشد نامحسوسی داشته است. حال آنکه علیرغم پوشش 46 درصدی سود برآوردی طی عملکرد 9 ماهه سال مالی جاری به طور قطع سود برآوردی تا پایان امسال محقق خواهد شد.
کد خبر : ۱۶۰۵۹۷
نویسنده :
جمشیدی

شرکت صنعتی نیرو محرکه پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد 9 ماهه سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 94 را با پوشش 46 درصدی سود برآوردی امسال ارائه کرده و طی این مدت مبلغ 44 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده است. این در حالی است که "خمحرکه" از ابتدای دی ماه امسال تا 14 بهمن ماه جاری با رشد حدود 100 درصدی قیمت سهام و افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شده است.

در همین ارتباط، مدیر عامل شرکت صنعتی نیرو محرکه با اشاره به وضعیت عملیاتی و سودآوری این مجموعه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: مقدار تولید دستگاه های این مجموعه به عنوان تنها تولید کننده گیر بکس متناسب با فروش شرکت ایران خودرو پیش بینی می شود. به طوریکه طی 9 ماهه سال جاری حدود 400 هزار دستگاه گیربکس تولید شده و تا پایان سال جاری نیز تولید حدود 60 تا 70 هزار دستگاه پیش بینی می شود.

محمد حسن محمدزاده افزود: افزایش قیمت فروش محصولات طی سال جاری نسبت به سال گذشته اعمال نشده و در مقابل نرخ خرید قطعات اولیه مورد نیاز رشد نامحسوسی داشته است. حال آنکه علیرغم پوشش 46 درصدی سود برآوردی طی عملکرد 9 ماهه سال مالی جاری به طور قطع سود برآوردی تا پایان امسال محقق خواهد شد.

وی به مهمترین پروژه ها و طرح های توسعه ای شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: در پی انعقاد قرارداد شرکت ایران خودرو با پژو فرانسه تولید گیربکس های پژو 301 توسط "خمحرکه" تولید خواهد شد. به گونه ای که نمونه هایی در حضور کارشناسان تولید و مونتاژ شده است.

علاوه بر این، شرکت صنعتی نیرو محرکه مذکراتی با شرکت رنو نیسان جهت تأمین قطعات دنده گیربکس L90 انجام داده که در همین راستا مدیران مجموعه مذکورر طی یکشنبه هفته گذشته بازدیدهای از شرکت داشته اند و طی پنج شنبه همان هفته مذاکرات نهایی انجام می شود.

مدیر عامل شرکت صنعتی نیرو محرکه در خصوص مقدار تولید برآوردی گیربکس در پی انعقاد قراردادهای مذکور اظهار داشت: مقدار تولید دستگاه ها برای پروژه های مذکور بویژه خانواده پژو طی سال اول چندان قابل توجه نخواهد بود. اما بهرحال تولید 200 هزار دستگاه گیربکس پژو 301 و نیز تولید 100 هزار دستگاه گیربکس L90 برآورد شده که تولید آنها از سال آینده آغاز خواهد شد.

محمدزاده با بیان اینکه همکاری در روند پروژه های پژو 301 وL90 تأثیر مثبتی بر وضعیت سودآوری شرکت در پی خواهد داشت، گفت: این مجموعه با توجه به دستگاه های تولیدی که طی سال 93 خریداری و راه اندازی کرده از ظرفیت خالی 20 تا 30 درصدی برخوردار است و بر این اساس می توان گفت اجرای پروژه های مذکور موجب استفاده از ظرفیت های خالی مجموعه خواهد شد و در نهایت کاهش هزینه های سربار و بهای تمام شده تولید محصولات آثار مثبتی بر وضعیت سودآوری شرکت اعمال می کند. حال آنکه با توجه به اینکه مذاکرات قطعی و نهایی نشده نمی توان در خصوص میزان آن برآورد دقیق کرد و به طور قطع اطلاع رسانی از طریق سامانه کدال می شود.

وی تأکید کرد: علاوه بر پروژه های مذکور، مذاکراتی با شرکت ایران خودرو، مبنی بر تولید روزانه 300 تا 500 دستگاه سرسیلندر در حال انجام می باشد.

مدیرعامل شرکت صنعتی نیرومحرکه در پاسخ به این سوال که علت رشد قابل توجه قیمت سهام این مجموعه و اقبال فعالان بازار سرمایه به آن چیست؟، گفت: شرایط فعلی بازار سرمایه نسبت به ماه های گذشته مناسب شده و قیمت سهام اغلب شرکت ها با رشد همراه می باشد که در این بین علت رشد قیمتی سهام شرکت نیرو محرکه را می توان در تغییر و تحولاتی که سهامدار 36 درصدی شرکت یعنی سرمایه گذاری ورنا در نظر دارد، عنوان کرد. به گونه ای که "ورنا" در نظر دارد تا سهم 36 درصدی خود در "خمهرکه" را به شرکت مگاموتور بابت اجرای برنامه افزایش سرمایه آن واگذار کند.

حال آنکه قیمت کارشناس دادگستری با ارزش دفتری آن تفاوت قابل توجهی دارد و کارشناسان دادگستری مبلغ 500 تومان به ازای هر سهم را برای این مجموعه ارزش گذاری کرده اند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
خوشحالم از اینکه شما بیشترین اخبار خودرویی را منعکس میکنید ایا سهام دیگر که شایسته تحلیل هستند در سایت شما جایگاهی ندارند؟؟؟؟؟؟؟؟
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
قطعه سازی که در بدترین شرایط تحریم باز هم سود ساخت چه برسه به انبوه قراردادهایی که داره میبنده !
این سهم حداقل باید ۷۰ درصد قیمت کارشناسی دادگستری برسه به عبارتی ۳۵۰ تومان ...