بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
کد خبر : ۱۶۰۷۱۵
این روزنامه با اشاره به عنوان سرنوشت زیباتر برای کشور با حضور همگانی پای صندوق رأی، آورد: حسن روحانی، رئیس جمهوری روز گذشته در دو مراسم جداگانه بر حضور در پای صندوق های رای به هر قیمتی تاکید کرد و گفت: حتی اگر شرایط ایده آل کسی نباشد؛ همه باید پای صندوق های رای بروند و سرنوشت زیباتری را برای کشور رقم بزنند. او روز گذشته ابتدا در همایش ملی «زنان، اعتدال و توسعه» حضور یافت و عصر دیروز نیز در مراسم اختتامیه سی و سومین دوره جایزه کتاب سال شرکت کرد؛ دو مراسمی که در هر دو آنها بر حضور مردم پای صندوق های رای در هر شرایطی تاکید شد.

روزنامه دنیای اقتصاد با انتخاب عنوان هدف اصلی ایران از نوسازی هوایی، نوشت: نشریه اکونومیست، در تحلیلی با اشاره به رفع تحریم ها و اقدام ایران برای نوسازی ناوگان هواپیمایی قدیمی خود، هدف ایران را بزرگ تر از این دانسته و از خیز ایران برای بازیابی جایگاه پیشین خود در منطقه خبر داده است. بر این اساس، تهران به لحاظ جغرافیایی نسبت به دبی در موقعیت بهتری برای توقف های بین قاره ای قرار دارد و شرکت های هواپیمایی ایران پس از دهه ها تحریم، خودساخته و زیرک شده و هزینه های خود را کاهش داده اند و می توانند راه حل های خلاقانه ای برای چالش های غیرمعمول بیابند. البته در این راه چالش هایی وجود دارد و لازمه آن گذشت زمان است.

متراژهای پیشرو معاملات مسکن، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: معاملات ملک در تهران به موازات افزایش در حجم خرید آپارتمان، با رشد چشمگیر در فروش واحدهای مسکونی میان متراژ و کم قیمت مواجه شد که این اتفاق بیانگر اصابت وام 70 میلیونی به جامعه متقاضیان هدف است. 6 نشانگر در معاملات مسکن، از پیشرو بودن واحدهای کمتر از 70 مترمربع خبر می دهد؛ به طوری که حجم فروش این آپارتمان ها نسبت به پاییز 31.4 درصد افزایش یافته و سهم شان از کل معاملات ماهانه به نزدیک 45 درصد رسیده است. 54 درصد واحدهای فروخته شده در دی، حداکثر 250 میلیون تومان قیمت داشته اند.

روزنامه دنیای اقتصاد با انتشار عنوان انتقاد بخش خصوصی از بسته تحریک صادراتی، می نویسد: جزئیات مشوق های نقدی و غیرنقدی برای صادرات سال 1394 اعلام شد. بر این اساس، مشوق های نقدی در قالب 200 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از سوی بانک توسعه صادرات پرداخت خواهد شد و مشوق های غیرنقدی نیز در قالب 50 میلیارد تومان اعتبار برای مواردی از قبیل ایجاد زیرساخت ها، آموزش و کارگاه های تخصصی در نظر گرفته شده است. اقدام صورت گرفته در حالی است که برخی از صادرکنندگان درخصوص تخصیص چنین مشوق هایی انتقاداتی را مطرح می کنند. به عقیده آنها، پرداخت های نقدی به صورت غیرمستقیم نمی تواند راهگشای صادرات باشد. ضمن اینکه تسهیلات پرداخت شده تنها برای کالاهای با ارزش افزوده بالا بوده و تنها یک بانک، برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده که فقط مشتریان این بانک می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست تحلیل «رقابت تزارها در کرملین» را منتشر کرد و در ستون سرمقاله به عنوان «رمزخوانی حرکت بازار سهام» به قلم سجاد ابراهیمی کارشناس مسائل بین الملل پرداخت.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
به نظر شما صدرا درحا ل بیرون کردن سهامداران مردد نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!؟؟؟؟؟