بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
کد خبر : ۱۶۰۸۰۶
رئیس سابق سازمان صدا و سیما با اشاره به ماجرای تاخیر یک ساعته پخش گزارش 100 روزه دولت، اصرار رئیس‌جمهور بر استفاده از مجری‌های دلخواه را علت تاخیر و خلاف قوانین سازمان صدا و سیما دانست.

به گزارش فارس از قم، عزت‌الله ضرغامی چهارشنبه شب در جشن دهه فجر که به همت مجمع اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، گفت: پخش کردن فیلم‌های خارجی در تلویزیون که زنان در آنها حجابی ندارند دفع افسد به فاسد است چون اکنون رقبای زیادی برای رسانه ملی وجود دارد، به عنوان مثال اکنون میلیون‌ها نفر در شبکه اجتماعی تلگرام حضور و به راحتی به هر نوع محتوایی دسترسی دارند به همین دلیل صدا و سیما ناچار است که در برخی از موارد با اغماض پیش برود.

وی با اشاره به غلبه نکات مثبت فیلم‌های تلویزیون بر نکات منفی ابراز کرد: در همه سریال‌ها حتی سریال‌هایی همچون یوسف پیامبر نکات منفی در زمینه حجاب به چشم می‌خورد اما از آنجایی که پیام‌های مثبت این سریال‌ها بیشتر است می‌توان نسبت به برخی مسائل چشم‌پوشی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در سریال‌های خارجی نیز نکات مثبت خوبی وجود دارد حتی مقام معظم رهبری با ابراز توجه به سریال جومونگ به ما فرمودند این سریال بسیار خوبی است و شما نیز مانند آن بسازید بنابراین اگر فضایی که بر یک فیلم غلبه می‌کند فضای مثبتی باشد موارد منفی آن به حاشیه می‌روند.

وی با بیان اینکه کمک به دولت یکی از اصول اساسی مقام معظم رهبری است گفت: یک وزیر یا یک رئیس‌جمهور به دلیل حجم بسیار گسترده کارش ممکن است در برخی از موارد نتواند وظیفه‌اش را به شکل کامل انجام دهد اما تاکید رهبر انقلاب بر کمک به دولت‌هاست تا از پس کارهایشان بر بیایند.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما اضافه کرد: بنده در دوران ریاستم بر صدا و سیما همواره به دولت‌ها کمک کردم اما جاهایی که احساس می‌شد بناست استقلال سازمان از بین برود محکم ایستادگی کردیم و زیر بار نرفتیم.

وی با اشاره به ماجرای تاخیر یک ساعته پخش گزارش 100 روزه رئیس‌جمهور اظهار کرد: وقتی رئیس‌جمهور می‌خواهد در قالب مصاحبه تلویزیونی با مردم سخن بگوید طبیعتا مجری برنامه باید توسط صدا و سیما تعیین شود اما با این حال بنده به آقای روحانی گفتم اگر مجری خاصی مد نظر دارید معرفی کنید تا ما بررسی کنیم، ایشان نیز دو نفر را معرفی کردند و ما تایید کردیم اما مدتی پیش از آغاز برنامه به من اطلاع داده شد که ایشان تصمیم دارد مجری‌های دیگری را بیاورد به همین دلیل بنده زیر بار نرفتم و گفتم صدا و سیما یک سازمان مستقل و زیر نظر رهبری است بنابراین دولت حق اعمال نظر در آن را ندارد.

ضرغامی افزود: آقای نهاوندیان و آقای فریدون از دفتر رئیس‌جمهور ابتدا با بنده تماس گرفتند اما وقتی با مخالفت من مواجه شدند‌ و ما نهایتا بر اساس نظر شورای نظارت بر صدا و سیما پذیرفتیم که آن مصاحبه با مجری‌های دلخواه جناب رئیس‌جمهور انجام شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به علت حجم گسترده تبلیغات برای انصراف از یارانه ابراز کرد: ما به دلیل تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری کامل با دولت در زمینه یارانه، مخالفت‌هایی که از سوی مجلس و سایر جاها با ما می‌شد را کنترل کردیم تا بر روند کار تاثیری نگذارند.

وی با بیان اینکه بعضی از وزیران این دولت نسبت به پخش گزارش‌های روز 9 دی به ما انتقاد کردند گفت: پس از 9 دی عده‌ای از وزیران نسبت به پخش فیلم‌های سال 88 در روز 9 دی اعتراض کردند و گفتند حالا که دولت اعتدال است و همه با هم دوست و متحدیم چرا شما دوباره با پخش آن فیلم‌ها بین مردم تفرقه ایجاد کردید؟ اما ما گفتیم 9 دی رویدادی نیست که فراموش بشود و همه شما در اشتباهید چون آن حادثه انقلاب سوم بود.

ضرغامی با اشاره به فعالیت رسانه‌های دشمن در زمینه بزرگ‌نمایی حوادث عاشورای 88 یادآور شد: شبکه‌های خبری دشمن در عاشورای 88 با نادیده گرفتن جمعیت صدها هزار نفری عزادار، تمام تمرکزشان بر همان تعداد اندکی بود که علیه نظام شعار می‌دانند و بزرگ‌نمایی آن اتفاقات تعبیر شورش مردم علیه انقلاب را به کار می‌بردند.

وی با تاکید بر لزوم روشنگری در ایام غبارآلود فتنه گفت: فتنه‌ها فضا را غبارآلود و تشخیص حق از باطل را سخت می‌کند بنابراین باید همه ارگان‌ها متناسب با وظیفه خود به روشنگری و تبیین حقایق بپردازند تا جامعه بتواند بصیرت خودش را حفظ کند و به دام دشمن نیفتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تدبیر رهبر انقلاب و پایداری مردم را رمز ماندگاری انقلاب دانست و گفت: نتیجه بی‌تدبیری و تکبر آقای مرسی این بود که تنها ظرف چند ماه، آمریکا و ارتش مصر بر آن کشور مسلط شدند و او را در همان قفسی انداختند که پیش از آن، حسنی مبارک در آن بود اما تدبیر رهبر انقلاب و پایداری مردم سبب شد که انقلاب ایران پس از 37 سال همچنان پا بر جا بماند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
اقای ضرغامی تا زمانیکه هر ارگانی از دولت بودجه می گیرد باید به دولت جوابگو باشد و بس . عاملان 88 را هم خدا رسوا کرد نیازی به قصه پردازی ذینفعان نیست