بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
این مجموعه طی سال جاری همچون بسیاری از شرکت های هم گروه با مشکلات و موانعی مواجه شده و به دلیل وضعیت نامناسب شرکت های متقاضی محصولات تولیدی همچون شرکت های فولادی و سیمانی با مشکل کمبود نقدینگی روبرو شده است.
کد خبر : ۱۶۰۸۸۷
نویسنده :
جمشیدی

شرکت فرآورده های نسوز ایران در نظر دارد تا برنامه افزایش سرمایه 220 درصدی از محل تجدید ارزیابی زمین اجرایی کند که گزارش مربوط به آن طی روز گذشته روی سامانه کدال منتشر شده است.

مدیرمالی شرکت فرآورده های نسوز ایران با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: حسابرس رسمی شرکت تاکنون در خصوص اجرای برنامه افزایش سرمایه اظهار نظر نکرده و فعلاً نسبت به تصمیمات اعضای هیأت مدیره برای انجام این برنامه اطلاع رسانی شده است.

مریم کیانی به روند اجرای طرح های توسعه ای "کفرا" اشاره کرد و اظهار داشت: طرح توسعه ای فرآوری مواد اولیه به دلیل رکود اقتصادی به طور کامل مسکوت مانده و در حال حاضر تنها ساختمان اداری پروژه تکمیل شده است.

علاوه براین، پروژه خرید و نصب کوره تونلی طی آبان ماه امسال به بهره برداری رسیده است. بر این اساس دو تونل قدیمی که روزانه مقدار قابل توجهی گاز مصرف می کردند از چرخه تولید خارج شدند و میزان گاز مصرفی با راه اندازی کوره جدید حدود 20 تا 25 درصد کاهش یافته است.

همچنین علاوه بر تجهیز واحد تولیدی محصولات با کیفیت تری تولید می شوند که این امر به نوبه خود امتیازی برای شرکت به شمار می رود.

وی با اشاره به عملکرد شرکت طی سال مالی جاری، در این خصوص گفت: این مجموعه طی سال جاری همچون بسیاری از شرکت های هم گروه با مشکلات و موانعی مواجه شده و به دلیل وضعیت نامناسب شرکت های متقاضی محصولات تولیدی همچون شرکت های فولادی و سیمانی با مشکل کمبود نقدینگی روبرو شده است. چرا که در شرایط فعلی واحدهای تولیدی شرکت های سیمانی در پی قطع گاز مصرفی متوقف شده و تقاضا برای محصولات تولیدی "کفرا" کاهش یافته است.

مدیر مالی شرکت فرآورده های نسوز ایران در خصوص تأثیر اجرای قرارداد همکاری مشترک شرکت های فولادی و سیمانی با شرکت های خارجی بر وضعیت تقاضا برای محصولات تولیدی "کفرا" ابراز داشت: اگرچه اجرای این گونه قرادادها بر وضعیت عملیاتی این شرکت اثر گذار خواهد بود، اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که اثرات مثبت ناشی از این امر در شش ماهه دوم سال آینده بر صورت های مالی شرکت های وابسته به این صنایع همچون "کفرا" نمود پیدا می کند و بطور کلی می توان گفت وضعیت سودآوری شرکت طی شش ماهه دوم سال آینده نسبت به شش ماهه اول بهتر خواهد بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر