بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
طراح و مدرس دوره های آموزش جامع تحلیل تکنیکال ارایه کرد:

تحلیل شاخص کل از نگاه تکنیکال / شاخص در محدوده حمایتی

با وجود اینکه روند صعودی کماکان قوی ارزیابی می شود و شاخص JTI نیز وجود پول هوشمند در بازار را نمایش می دهد ولی با برخورد شاخص به سطح مقاومتی که در شکل مشاهده می کنید و تشکیل الگوی برگشتی ها را می احتمال اصلاح کوتاه مدت تقویت شده است.
کد خبر : ۱۶۰۹۰۱
نویسنده :
کیوان فر-ارسالی

در شکل زیر نمودار ماهانه ( بلند مدت ) شاخص به تصویر کشیده شده است ، میانگین های متحرک و MACD سیگنال خرید در بلند مدت را صادر کرده اند که نمایانگر شروع حرکت صعودی در بلند مدت می باشد.

تحلیل شاخص کل از نگاه تکنیکال

در شکل بعدی نمودار هفتگی شاخص ( میان مدت ) به تصویر کشیده شده است.

شاخص معدل اندازه حرکت ADX با عبور از سطح 25 شروع روند صعودی را تایید می کند، پارابولیک سار نیز با تشکیل نقاط حمایت هندسی روند را تایید کرده است، اندیکاتور حجم متوازن OBV ، روند نزولی خود را شکسته است و حرکت جدید شاخص را متمایز از حرکت های قبلی در دو سال قبل نمایش می دهد.

تحلیل شاخص کل از نگاه تکنیکال

در شکل زیر نمودار روزانه (کوتاه مدت) شاخص به تصویر کشیده شده است، با وجود اینکه روند صعودی کماکان قوی ارزیابی می شود و شاخص JTI نیز وجود پول هوشمند در بازار را نمایش می دهد ولی با برخورد شاخص به سطح مقاومتی که در شکل مشاهده می کنید و تشکیل الگوی برگشتی ها را می احتمال اصلاح کوتاه مدت تقویت شده است.

سطوح حمایت به ترتیب اولویت: محدوده ( 76800 تا 76200 ) و محدوده ( 74500 تا 75500 )

تحلیل شاخص کل از نگاه تکنیکال

در شکل بعدی نمودار یک ساعته (کوتاه مدت) به تصویر کشیده شده است

در این نمودار موج سوم شاخص به پایان رسیده است که درقالب حرکتی پنج موجی در شکل نمایش داده شده است، بنابراین احتمال تشکیل موج چهارم در نمودار یک ساعته و شروع فاز اصلاحی وجود دارد، خط MACD نیز خط میانگین خود را به پایین قطع کرده و شاخصDX نیز عدم وجود روند غالب را به تصویر کشیده است.

محدوده حمایت کانال رگرسیون صعودی به ترتیب، سطوح 76300 و یا 74500 می باشد.

تحلیل شاخص کل از نگاه تکنیکال

با در نظر گرفتن داده های کنونی، سناریوها به ترتیب احتمال وقوع به ترتیب چنین پیش بینی می شود:

سناریو اول ) اصلاح شاخص تا محدوده ( 76800 تا 76200 ) و در صورت رویت حمایت در این محدوده و صعود شاخص، ادامه یافتن حرکت صعودی تا سطح 78300 و در صورت عبور موفقیت آمیز رسیدن به هدف بعدی در محدوده 80000 و در صورت عبور موفقیت آمیز رسیدن به هدف 83500 (سناریو دوم) اصلاح شاخص تا محدوده ( 74500 تا 75500 ) و در صورت رویت حمایت در این محدوده و صعود شاخص ، ادامه یافتن حرکت صعودی تا سطح 78300 و در صورت عبور موفقیت آمیز رسیدن به هدف بعدی در محدوده 80000 و در صورت عبور موفقیت آمیز رسیدن به هدف 83500 (سناریو سوم) در صورت عبور پر قدرت شاخص از محدوده 78300 احتمال رسیدن به هدف اول در محدوده 80000 و دررصورت عبور موفقیت آمیز رسیدن به هدف بعدی در 83500 وجود دارد (سناریو چهارم ) در صورت شکسته شدن محدوده حمایتی 74500 نیاز به تحلیل مجدد شاخص وجود دارد.

علیرضا مهدی پور

طراح و مدرس دوره های آموزش جامع تحلیل تکنیکال

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ریحانه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
ایشون در این دو سال کجا بودن و چرا تحلیل نمیزدن که کمکی کرده باشن؟...الان تشریف آوردن؟...کسی که اسم و رسمی داره و مدرس هست باید در بازار منفی هم تحلیل بلد باشه والا در این مواقع همه تحلیلگران خوبی هستن