بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
در روزهایی که مسئولان اقتصادی کشور نوید رشد اقتصدی پرشتابی در آینده نزدیک را می دهند ظاهرا گروه حمل و نقل نیز خود را برای یک افزایش ظرفیت اساسی آماده می کنند. شایعه افزایش سرمایه 200 درصدی حسینا و 59 درصدی حتاید از سود انباشته در بازار وجود داشت که به تازگی شایعه افزایش سرمایه 200 درصدی کشتیرانی جمهوری اسلامی نیز به آنها اضافه شده است.
کد خبر : ۱۶۰۹۸۵
نویسنده :
حسینی
بازار امروز تحت تاثیر بازدید روز گذشته علی طیب نیا از سازمان بورس و رفع شبهه برکناری محمد فطانت درپی این بازدید رشد خوبی را تجربه کرد. آقای وزیر در این بازدید حرف های امید بخشی ایراد کردند که احتمالا به مذاق اهالی تالار خوش آمده است. اعلام برتری بازار سرمایه بر سایر بازار های موازی و رشد بی سابقه اقتصادی در سال آینده از زبان اقتصادی ترین مسئول دولتی اعتماد به نفس اهالی تالار را بالا برد تا شاهد افزایش هیجان مثبت معاملاتی در روز جاری باشیم .

بر اساس گزارش بورس نیوز، زمزمه های کاهش نرخ سود بانکی تا پایان سال جاری می رود تا به سیگنال افزایش پی به ای بازار منجر شود امری که بی گمان افزایش قیمت سهم های بازار را به دنبال خواهد داشت. در چنین فضای پر امیدی شایعات و شنیده ها نیز حول حوش برنامه ها و اقدامات شرکت ها برای همگامی با رشد بی سابقه نوید داده شده رو به فزونی نهاده به گونه ای که روزی نیست که خبر از افزایش سرمایه چند نماد یا تهاتر بدهی های شرکت ها و یا امضای قرار داد های جدید به گوش نرسد. با هم به بررسی تازه ترین شایعات و اخبار داغ این روزهای پر جنب و جوش بورس می پردازیم:

گروه بانک :

در گروهی که سهامدارن از حجم بالای عرضه ها در روزهای گذشته ناراضی بودند شاهد افزایش قیمت نماد های این گروه در طی معاملات امروز بودیم. در نماد "وبصادر" سهامداران در انتظار اعلام نتیجه مزایده شرکت کشت و صنعت به سر می برند امری که قرار بود در روز جار ی اعلام گردد. زمزمه نهایی شدن توافق بانک تجارت و هپکو بر سر تسویه بدهی 150 میلیارد تومانی شرکت هپکو به بانک تجارت از طریق تهاتر با زمین های شرکت در میان شایعات بازار قرار داشت. از بانک حکمت نیز به گوش می رسد که این بانک به دنبال تاسیس لیزینگ بیمه است. بانک پاسارگاد نیز شایعه ای دارد که از ایجاد شعبه توسط این بانک در ایتالیا و فرانسه حکایت دارد. همچنین در پی عدم واگذاری بلوک ۱۷‌درصدی بانک سینا با نماد وسینا در دو عرضه قبلی،از بازار به گوش می رسد که این بار ۱۰ درصد سهام این بانک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی روانه میز فروش می‌شود.

گروه حمل و نقل :

در روزهایی که مسئولان اقتصادی کشور نوید رشد اقتصدی پرشتابی در آینده نزدیک را می دهند ظاهرا گروه حمل و نقل نیز خود را برای یک افزایش ظرفیت اساسی آماده می کنند. شایعه افزایش سرمایه 200 درصدی حسینا و 59 درصدی حتاید از سود انباشته در بازار وجود داشت که به تازگی شایعه افزایش سرمایه 200 درصدی کشتیرانی جمهوری اسلامی نیز به آنها اضافه شده است.

گروه خودرو :

اما بشنوید از گروهی که گویی ابر و باد ومه خورشد و فلک برای رشد آن دست به دست هم داده اند. معاون کل سازمان توسعه تجارت از تعیین تعرفه 55 درصدی واردات خودرو در سال 95 توسط هیئت دولت خبر داده است. این در حالی است که برخی معتقدند با اين تصميم بايد انتظار افزايش قيمت خودروهای وارداتی و سپس داخلی را داشت. از ایران خودرو نیز خبر می رسد این شرکت قرار داد دیگری را با دو کمپانی آلمانی یعنی بنز و فولکس واگن به امضا خواهد رساند. همچنین شایعاتی در بازار پیچیده مبنی بر افزایش سرمایه این شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، محورسازان ایران خودرو نیز اخباری دارد حاکی از فروش زمین و تعدیل مثبت سود عملیاتی .

اما از گروه سایپا که این روزها در بورس مهار ناشدنی ظاهر شده است خبر می رسد که به زودی از قرار داد این شرکت با رنو رونمایی خواهد شد، از سویی دیگر شایعاتی وجود دارد پیرامون واگذاری بلوکی سرمایه گذاری سایپا به مشتریان خارجی، شرکتی که شایعه شده افزایش سرمایه 80 درصدی از محل سود انباشته را در دستور کار خود دارد. سرمایه گذاری رنا که امروز در ابتدای معاملات به دلیل بررسی میزان سودآوری فروش بلوک 6 درصدی سایپا ت متوقف شد نیزگمانه زنی هایی دارد مبنی بر تاثیر500 ریالی این معامله بر روی سود هر سهم آن .

اما تک سهم های بازار :

تجار: حضور شرکت ساسونگ به عنوان سرمایه گذار در شرکت گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان و ایجاد تحولات مثبت در پی این سرمایه گذای که می تواند سودآوری این شرکت در سال 95 را دستخوش تغییرات نماید یکی دیگر شایعات بازارامروز بود.

دکوثر: براساس اخبار واصله از بازار علت تعدیل مثبت سنگین دکوثر فروش زیر مجموعه فردوس می باشد.

ولساپا : شایعه افزایش سرمایه از محل انباشته و احتمال معامله بلوکی در نرخ های بیش از 400 تومان از سهم به گوش می رسد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
خوش خبر باشید