بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
مدیر مالی شرکت لیزنیگ رایان سایپا خبر داد:

افزایش سرمایه بیش از 100 درصدی "ولساپا"

این شرکت در نظر دارد تا همزمان با مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 94، 108 درصد افزایش سرمایه از محل مطالبات، آورده نقدی و سود انباشته انجام دهد و سرمایه خود را از مبلغ 240 میلیارد تومان به 500 میلیارد تومان افزایش دهد.
کد خبر : ۱۶۱۰۵۵
نویسنده :
یارمحمدی

این روزها اخبار مثبت بی شماری پیرامون عملیات و برنامه های شرکت های حاضر در بازار وجود دارد که بخش عمده ای این اخبار مربوط به افزایش سرمایه می باشد، در رابطه با شرکت لیزینگ رایان سایپا نیز شایعات این چنینی مطرح می باشد.

در همین راستا مدیر مالی شرکت لیزینگ رایان سایپا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این شرکت در نظر دارد تا همزمان با مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 94، 108 درصد افزایش سرمایه از محل مطالبات، آورده نقدی و سود انباشته انجام دهد و سرمایه خود را از مبلغ 240 میلیارد تومان به 500 میلیارد تومان افزایش دهد.

فاطمه طهماسب پور در ادامه افزود: هدف از انجام این افزایش سرمایه تأمین مالی مورد نیاز برای انجام لیزینگ بیشتر خودرو با توجه به ماهیت و عملیات شرکت می باشد.

وی گفت: با توجه به لغو تحریم های بین المللی و روشن شدن افق های اقتصادی کشور تمامی با رونق نسبی همراه خواهد شد و صنعت لیزنگ نیز با توجه به این مسائل می تواند عملکرد بهتری به ثبت برساند، اگر نرخ تسهیلات بانکی نیز کاهش یابد تأمین مالی این شرکت ها نیز ارزان تر خواهد شد و هزینه ها نیز کاهش خواهد یافت.

این مقام مسئول با اشاره به قراردادهای جدید خودروسازان با شرکت های خارجی و اثر گذاری این موضوع بر شرکت های لیزینگی گفت: در صورت اجرا این قراردادها اگر تنوع محصولات شرکت خودروسازی سایپا که سهامدار عمده "ولساپا" است و ما مسئولیت لیزینگ این خودروها را بر عهده داریم، با تنوع بیشتری همراه شود، خرید نقدی این محصولات کاهش می یابد و میزان خودروی اجاره داده شده از طرف شرکت لیزینگ رایان سایپا افزایش خواهد یافت.

طهماسب پور در رابطه با برآورد عملکرد سال 95 "ولساپا" توضیح داد: با توجه به اینکه در سال جاری در کنار رود حاکم بر اقتصاد کشور عملکرد مناسبی داشتیم و توانستیم بودجه پیش بینی شده را پوشش داده ایم انتظار می رود در سال آینده که دورنمای اقتصادی بهبود یافته عملکرد بهتری را رقم بزنیم اما این موضوع به متنوع سازی محصولات سایپا، تأمین مالی ارزان قیمت و کاهش خرید نقدی مردم وابسته می باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر