بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

بودجه های ارائه شده محافظه کارانه است

در حال حاضر چند دیدگاه در بازار وجود دارد و برخی معتقدند شاخص کل و قیمت سهام از روند نزولی دو سال اخیر خود خارج و به روند صعودی وارد شده است و برخی دیگر این معاملات را با این حجم، تنها سفته بازی و رشد قیمتی را بدون هیچ دلیل بنیادی می دانند.
کد خبر : ۱۶۱۱۹۵
نویسنده :
یارمحمدی
طی چند هفته گذشته حجم و ارزش معاملات بازار سرمایه با رشد قابل توجهی همراه شده که این رشد تحت تأثیر عواملی همچون کاهش نرخ سود سپرده بانک ها، واکنش سرمایه گذاران نسبت به اخبار خوش صنایع بعد از لغو تحریم های بین المللی و ورود نقدینگی تازه نفس به بازار بورس از طرف سرمایه گذاران خارجی و داخلی می باشد.

یک کارشناس بازار سرمایه در ادامه این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این سطح و حجم خرید سرمایه گذاران نشان از پویایی این بازار و امید به آینده صعودی بورس دارد.

ابراهیم سپیانی در ادامه افزود: در حال حاضر چند دیدگاه در بازار وجود دارد و برخی معتقدند شاخص کل و قیمت سهام از روند نزولی دو سال اخیر خود خارج و به روند صعودی وارد شده است و برخی دیگر این معاملات را با این حجم، تنها سفته بازی و رشد قیمتی را بدون هیچ دلیل بنیادی می دانند، اما به نظر من با توجه به قراردادهای جدیدی که برخی شرکت ها به تازگی و بعد از اجرایی شدن برجام منعقد کرده اند، انتظار بهبود عملیات آن ها در سال های آتی ایجاد کرده که در حال حاضر نیز عرضه و تقاضای در این بازار بر اساس این انتظار تغییرات ایجاد شده می باشد و سفته بازی و دلالی نیست.

وی در خصوص دو گروه بانکی و خودرویی که در حال حاضر جز پر حجم ترین صنایع بازار هستند، توضیح داد: صنعت بانکداری با توجه به حل شدن مشکلات نقل و انتقال پول و کاهش نرخ سپرده قانونی و انتظاری که برای کاهش بیشتر آن در سال آینده وجود دارد با رونق همراه شده و سالی پر تقاضا را در پیش داشته باشد، البته کاهش نرخ سپرده بانک ها نیز باعث ورود نقدینگی بیشتر از این بازار به بازار سرمایه خواهد شد که خود این امر می تواند به صعودی ماندن بورس کمک کند. در رابطه با گروه خودرویی باید بگویم اکنون شاهد تغییرات جدی در عملیات این شرکت ها، افزایش سرمایه و کاهش زیان آن ها به طرق مختلف هستیم که این امر موجب ایجاد رونق نسبی در این صنعت خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان در رابطه با بودجه های ارایه شده برای سال مالی 95 گفت: هر چند که برخی شرکت ها از جمله شرکت های معدنی ها، فلزات اساسی و گروه پتروشیمی گزارش های ضعیف ارائه کرده اند اما تعداد تک سهم ها با تعدیل مثبت مناسب نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده ولی هنوز در اکثر صورت های مالی ارایه شده اثرات کاهش هزینه مالی مشاهده نمی شود بنابراین این اطلاعیه ها را محافظه کارانه ارزیابی کرد و این موضوع علاوه بر این که برای بازار سیگنال مثبتی می باشد، می توان انتظار تعدیل های مثبت دیگری در سال آینده برای این شرکت ها را داشت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
وتوشه درحال حاضر بهترين سهم بازار است
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
برخی سفته بازی می بینند؟یعنی سفته باز ها بالای هزار میلیارد روزانه خرید میکنن؟
خودم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
رشد شارپ سهام و نگراني از افزايش شديد نقدينگي شما رو ياد چي ميندازه؟؟
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
ههههههههههههههه....
این هم از قدرت برجام........بورس در حال ترکاندن حباب است....هنوز اقتصاد روحانی در رکود است.....فکر کنم هنوز 100 روز نشده....
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
هنوز بعضی از سهم ها تا قیمت سال 92 فاصله زیادی دارند پس بازار هنوز از روند نزولی خارج نشده است
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
در سهام خوردویی حباب کاملا مشهود است بزودی صفهای فروش سنگین و سنگین تر و بدون خریدار می شوند.....بانکیها مستعد برای رشد حداقل 100 درصدی هستند....
محمد رحیم جمشیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱
با درود
می بخشید تحلیل این کارشناس محترم عجیب نیست
از یک طرف می فرمایند بعلت کاهش سود بانکی پول از بانک ها خارج شده چطور می شه سود بانک ها افزایش یابد
دلایل بی اساس است
خدا رحم کن به ما مردم با این تحلیل کارشناسانه!!!