بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
کد خبر : ۱۶۱۱۹۸
 سیاست زدگی اقتصاد یکی از آسیب های تاریخی کشور است. واقعیت اینست که سیطره مسائل سیاسی بر مسائل اقتصادی  یکی از عوامل اصلی مشکلات کشور میباشد . حوزه اقتصاد حوزه درآمد ، سود ، بهره وری است ولی حوزه سیاست حوزه قدرت است. 

به گزارش «تابناک» این کاندیدای اصولگرای مجلس که با تابناک سخن می گفت در ارتباط به اولویت های مجلس آتی گفت : حوزه اقتصاد و سیاست جنسشان با هم فرق میکند. ما نباید با متر سیاسی فرصت ها و تهدیدها ، زشت و زیبا و باید و نباید های اقتصادی را متر کنیم. 

وی افزود : در اولویت اصلی مجلس دهم نباید جریانات سیاسی عامل تصمیم گیری در حوزه اقتصادی باشند. زیرا در شرایط فعلی قانون گذاری ، تهیه آیین نامه ، انتخاب وزرا ، انتخاب مسولین که جز وظایف اصلی مجلس است ، باید به گونه ای باشد که توجهش اولویت برای حل مسائل اقتصادی باشد.نه خورده حساب و تسویه حساب سیاسی. چرا که امروز مشکل اصلی مردم، مسائل اقتصادی است. 

آل اسحاق تاکید کرد همچنین شناخت واقعیت های اقتصادی جز با ابزار علمی و مدیریتی و تجربه  امکان پذیر نیست،اقتصاد یک علم است.برای آن هزاران دانشگاه تاسیس و ملیون ها کتاب و تحقیق به قلم در آمده است. لذا نمیشود در اقتصاد بدون تسلط عمل نمود. نمیشود قانون گذار بخش اقتصادی مسلط به دانش ، تخصص ، سابقه و تجربه نباشد. حل مشکلات اقتصادی نیازمند تشخیص صحیح ، ریشه ای  و به روز تهدید ها ، فرصت ها و آسیب های اجتماعی است.درواقع در حوزه اقتصاد با نگاه سطحی و احساسی نمی توان مشکل را حل کرد. و باز هم تکرار میکنم  اقتصاد آدم هایی از جنس خودش را میطلبد .

وی در پایان گفت :ان شا الله آتیه بسیار خوبی در انتظار این ملت و کشور است. که قسمت مهمی به دست مجلس آتی و دولت است .به یاری خداوند همه با هم دست در دست یکدیگر ، با صیانت منافع ملی و حیاتی کشور ، تصمیم گیری کنیم ، تصمیم سازی کنیم و عمل کنیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر