بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر : ۱۶۱۳۲۱
معاملات فرابورس ایران در روز جاری 31 هزار نوبت خرید و فروش به ارزش 2 هزار و 134 میلیارد ریال به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات 4 اسفندماه بالغ بر 326 میلیون ورقه بهادار دادوستد شد و ارزش آن به 2 هزار و 134 میلیارد ریال رسید.

در همین حال با رشد 1.3 واحدی شاخص کل فرابورس ایران نسبت به دیروز، آیفکس توانست رقم 828.55 واحد را در به ثبت برساند. سه نماد شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، پالایش نفت لاوان و پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

امروز اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا2" با دادوستد 171 هزار ورقه به ارزش 150 میلیارد ریال در صدر بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت. در 5 نماد اسناد خزانه اسلامی در مجموع، 333 میلیارد ریال مبادله شد.

بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار سهام در روز جاری متعلق به نماد ذوب آهن اصفهان بود و 48 میلیون سهم این شرکت به ارزش 172 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

در بازار اول، 38 میلیون اوراق بهادار به ارزش 104 میلیارد ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم و ارزش معاملات به نام سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی ثبت شد. همین طور، 190 میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 604 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش از آن ذوب آهن اصفهان شد.

در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد به طوری که حجم معاملات این صندوق امروز به 11 میلیون و 620 هزار ورقه بهادار رسید.

طبق این گزارش، نماد شرکت‌های پالایش نفت شیراز، بیمه نوین و عمران و توسعه شاهد بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های معادن مس تکنار، صنعتی مینو و روی زنگان بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

همچنین‏ هر ورقه حق تقدم تسهیلات مسکن در بازه 858 تا 899 هزار ریال معامله شد و بیشترین افزایش قیمت مربوط به نماد تیرماه 93 بود.

در روز سه‌شنبه شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و نماد معاملاتی شرکت کشتیرانی دریای خزر پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی بودیم و نماد معاملاتی شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با توجه به دریافت اطلاعات مبنی بر تعدیل با اهمیت پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 1395 متوقف شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اراک بورس
-
سه‌شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
از نماد وآرین چه خبر که گوشه ای با خیال راحت خوابیده و سود پول مردم وسرمایشون را باهم چهارسال داره میخوره هیچ فریاد رسی هم نیست واقعا از این همه نظارت آقای فطانت؟؟؟/