بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
یک منبع آگاه در شرکت صنایع شیمیایی سینا خبر داد:

"شسینا" شگفتی ساز بازار خواهد شد

با توجه به اینکه دارایی های این شرکت با دلار 7 تومانی خریداری شده و موقعیت مناسبی هم دارد، برنامه تجدید ارزیابی این دارایی ها را در دستور کار قرار گرفته تا ارزش واقعی این مجموعه آشکار شود.
کد خبر : ۱۶۱۳۳۶
نویسنده :
یارمحمدی

از آنجایی که از شرکت صنایع شیمیایی سینا به عنوان دوقلوی شرکت صنایع شیمیایی فارس یاد می شود، وقتی ارزش بازار شرکت شیمیایی فارس به بیش از 140 میلیارد تومان رسیده "شسینا" نیز توانایی رساندن ارزش بازار خود به 120 میلیارد تومان را دارد، چرا که برنامه های قابل توجهی برای آینده در نظر گرفته است.

یک منبع آگاه از شرکت صنایع شیمیایی سینا ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: با توجه به اینکه دارایی های این شرکت با دلار 7 تومانی خریداری شده و موقعیت مناسبی هم دارد، برنامه تجدید ارزیابی این دارایی ها را در دستور کار قرار گرفته تا ارزش واقعی این مجموعه آشکار شود.

وی گفت: این شرکت در حال حاضر برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی از محل آورده نقدی دارد و نقدینگی که از این طریق وارد شرکت خواهد شد، برای انجام طرح توسعه شرکت خواهد بود. که در این زمینه لازم به ذکر است این طرح افزایش ظرفیت تولید که یک برنامه 18 ماهه بوده، از قبل انجام شده و در ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری نیز به بهره برداری رسیده است.

این مقام آگاه گفت: این نقدینگی صرف پرداخت هزینه بدهی ایجاد شده بابت طرح مذکور خواهد شد. با ورود این پول به شرکت سود مناسبی از محل بهره برداری از این طرح که درصد بازگشت 34 درصدی دارد، نصیب سهامداران خواهد شد.

وی در خصوص افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی گفت: هیأت مدیره موافقت اولیه را انجام داده و به زودی جلسه ای در این خصوص برگزاری و صورت جلسه به سازمان بورس ارسال خواهد شد، در حال حاضر با کارشناس رسمی دادگستری در حال رایزنی و مذاکره می باشد که احتمال می رود نتیجه نهایی این موضوع در خرداد یا تیر ماه سال 95 اعلام شود.

این منبع آگاه در خصوص برآورد شرکت در رابطه با مقدار افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی عنوان کرد: شرکت نزدیک به 120 میلیارد تومان دارایی دارد که در افزایش سرمایه ابتدایی سرمایه مجموعه از 3 میلیارد به 6 میلیارد تومان خواهد رسید و طبق برآوردهای انجام شده افزایش سرمایه مرحله دوم از 6 میلیارد به 120 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت که نزدیک به 1900 درصد می باشد.

وی در رابطه با طرح افزایش ظرفیت تولید شرکت صنایع شیمیایی سینا عنوان کرد: در حدود 5 سال گذشته "شسینا" یک خط تولید 2500 تنی پارا فرمالدئید با قیمت نزدیک به 7 میلیارد تومان از یک شرکت چینی خریداری کرد و طی 2 سال گذشته ظرفیت این خط تولید را با استفاده از مهندسی معکوس، از 2500 تن ظرفیت با هزینه کم به 5 هزار تن افزایش و در اردیبهشت ماه سال جاری نیز این 5 هزار تن ظرفیت را به 10 هزار تن افزایش داده و هزینه آن را نیز از محل افزایش سرمایه 100 درصدی از محل آورده نقدی تأمین مالی خواهد کرد، البته این هزینه های انجام شده علاوه بر افزایش ظرفیت تولید به 10 هزار تن، زیرساخت های افزایش ظرفیت 10 به 15 هزار تن را نیز شامل می شود.

وی در رابطه با برنامه های دیگر این مجموعه عنوان کرد: هزینه پرت متانول "شسینا" نسبت به بازار 8 درصد برای تولید فرمالدئید بالاتر بوده که در همین راستا این مجموعه طی قراردادی به ارزش 1.5 میلیارد تومان منعقد کرده، این هزینه را طی 9 ماه به شرکت باز می گرداند و باعث کاهش قیمت تمام شده محصول خواهد شد.

این مقام آگاه در خاتمه در رابطه با اثر لغو تحریم ها بر این مجموعه توضیح داد: تمام محصول پارا فرمالدئید "شسینا" و قسمت عمده ای از محصول هگزامین آن صادراتی بوده و بابت این صادرات به دلیل تحریم های بین المللی هزینه های حمل و بیمه گزافی پرداخت می کند تا محصولش را به قیمت کمتری نسبت به رقبای خارجی در بازارهای جهانی عرضه می کند. حال با توجه به لغو این تحریم ها از ضربه های وارد شده به "شسینا" می کاهد و باعث کاهش هزینه ها و مشکلات صادراتی این مجموعه خواهد شد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
سنگ اهن ده دلار گران شد . فولاد . مس. تاپیکو را در یابید مسکن رو به رونق است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مغانلو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
شفارس تنها تولید کننده مالچ های پلیمری





خبرا از نهایی شدن قرداد خرید مالچ شفارس توسط دولت بگوش مییرسد

خبرگزاریی مهر .............

با تلاش محققان ایرانی تحقق یافت؛

مهار ریز گردها با کمک مالچ های پلیمری

محققان شركت صناییع شیمیایی فارس به کمک پژوهشگران دانشگاه تهران برای مقابله با ریزگردها و تثبیت تپه های ماسه ای موفق به طراحی و ساخت مالچ غیرنفتی پلیمری (F2SR- 231) شدند.

دكتر سمیه محمدی، عضو هیات علمیی دانشكده شیمی دانشگاه شیراز و مخترع مالچ غیرنفتی پلیمری در گفت وگو با خبرنگار گروه دانش خبرگزاری دانا( دانا خبر)گفت: مالچ (Mulch) به هر گونه پوششی اطلاق می شود که برای محافظت و ارتقاء کیفیت خاک، روی سطح خاک گسترده می شود. این مالچ غیرنفتی برای اولین بار با استفاده از مواد اولیه کشور و با توجه به شرایط طبیعی تولید و اختراع شده است.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
آقایی که جرات نداری اسم این مقام آگاه رو بیان کنی راحت و با شجاعت تمام بگو داری تبلیغ سهمت رو میکنی ، تعجب من از مدیران بورس نیوز هستش که چرا به همین راحتی این مطالب رو منتشر میکنن بدون ذکر نام از این مقامات به اصطلاح آگاه ، اگه رسالت بورس نیوز اطلاع رسانی و شفاف سازی هستش به هیچ وجه راجع به هیچ سهمی تبلیغ نکنید ، و اگه تبلیغ میکنید قیمت سهم رو و هم چنین تمام اظهار نظرهایی که در گذشته در مورد هر سهمی بیان شده رو منتشر کنید تا هم خوانندهای شما به صداقت مقامات آگاه شرکتها پی ببرند و یا به سود جویی آقایون واقف شوند . شرکتها تو بورس اطلاعیه رو کدال منتشر میکنن و به راحتی تمام بعد از یه مدت تکذیب میکنن ، وای به حال این مقامات آگاه ، لطف کنید مطلب بنده رو کامل منتشر کنید .
بیاتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
تبلیغ چی راسته دیگه چیزی که میارزه باید بره به قیمتش برسه حالا که صف خریده مبارک سهامدارانش که این همه سال منتظر یه همچین روزایی نشسته بودند.
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
دو روز سهم مثبت و پس از خالی کردن اخبار منفی که از این منابع آگاه منتشر می شود
کارشناس آگاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
یه سوال دارم به نظرتون این خبر تبلیغ سهم نیست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
بجای حسادت و سنگ انداختن جلوی برنامه های شرکت از سهم های حال حاضر خود دفاع کنید که به سود دهی برسن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
راسته میگن زمین هاش اوقافه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
شیران فقط اگر ده درصد این شرکت برای سهمش که همین امسال 730 ریال سود داشته، تبلیغ می کرد الآن ارزش سهمش در مقایسه با شرکت های همگروه بالای 7000 ریال بود.
سینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
آقا محمد معلوم که این سهم و مفت از دست دادی و الان بدجوری ناراحتی. کی گفته زمین این شرکت اوقافه؟!!!!! دروغه و فقط برای ایجاد جو منفی هستش رکب نخوررررید
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
زمین این شرکت دیوار به دیوار شفارسه اگه اوقافی باشه مال شفارسم اوقافیه
بعد تو شهرک صنعتی اوقافی داریم مرد مومن ؟
طلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
خداییییش این سهم بهترین سهم بازار است
روحانی مچکریممممممم
مظفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
محصول پارافرمالئیدش تو خاورمیانه نمونه و انحصاریه ضمن اینکه تو گزارش هیات مدیرش نوشته سه ماه قبل تولید این محصول پیش فروش میشه... اگه تحریم برداشته بشه صنایع پایین دستی پتروشیمی دیدنی میشن. البته روند بازار تو سهمایی مثل شفارس و شسینا و شپلی و... ببینید گویای همه چیزه
عليرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
ضمن تشكر از بورس نيوز به دليل شفاف سازي به موقعي كه انجام داد،بنده تا به حال در اين نماد سهامدار نبوده ام و تا آنجايي كه من ميدانم نماد بي حاشيه است،نه شايعه دارد نه تكذيب و تاييد مديران و نه يك عده بوقچي در اطرافش داشته در اين سالها،اما بعد از تحليل و اطلاع رساني خوب بالا و پس از بررسي كه به شخصه امروز انجام دادم نكات جالبي از پتانسيلهاي بنيادي اين نماد پيدا كردم،خواهش دارم از دوستاني كه بي مطالعه در بالا صحبت كردند،در عوض اداي مطالب غيرحرفه اي، قدردان سايتي باشند كه پتانسيلهاي سرمايه گذاري رو بي منت در اختيار اونها قرار داده،مشكل اصلي بورس ما فرهنگ ماست.بورس نيوز متشكريم.
ارزش بازاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
ارزش بازاری این سهم تقریبا چهل میلیارد تومن هست و سودش با قیمت هر سهم 1300 تومان برابر 53 تومان است، پس سود باید 8 برابر شود تا ارزش خرید مناسب رو پیدا کند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
بورس نیوز عزیز

اول تشکر به خاطر اطلاع رسانی

ولی بهتر خبر که می زنید نام فرد هم بیاورید فردا اگر اینگونه نشد چه کسی پاسخگو هست

دوم ایشان گفته دارایی های شرکت 120 میلیارد تومان خوب چقدر ارزش زمین های شرکت؟چقدر ارزش ساختمان های شرکت؟سندهای ملکیش مشکلی ندارد؟یا شکایتی که کسی ادعای مالکیت داشته باشد؟ممکن این مقداری که این فرد می گوید بیشترش دارایی های استهلاک پذیر باشد مثل تجهیزات و ماشین آلات و... که سازمان فکر نکنم اجازه دهد از استهلاک پذیر افزایش سرمایه دهد چون برای شرکت خوب نیست در آینده.می ماند زمین و ساختمان.یک دفعه 1900 نشود 600 بگویند همش استهلاک پذیر بوده.الان شپلی را می گفتید بالای 1000 درصد دارد آمد دیدیم نصف بیشترش استهلاک پذیر.پس خواهشا خبرها تبلیغی نباشد شفاف و ریز بررسی کنید هر موردی را.لطفا پست بنده هم منتشر کنید ممنون