بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
مدیر مالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو خبر داد:

سرمایه گذاری "کچاد" در قزاقستان

شرکت چادرملو با همکاری دو شرکت سرمایه گذاری امید و معدنی و صنعتی گل گهر به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت کاوند نهان زمین در چند شرکت فعال در معادن مس کشور قزاقستان اقدام به سرمایه گذاری کرده است.
کد خبر : ۱۶۱۴۲۴
نویسنده :
یارمحمدی

با لغو تحریم های بین المللی بسیاری از موانع صادراتی و مشکلات نقل و انتقال پول برای شرکت های ایرانی از میان رفته و راه برای ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار داخلی باز شده است، در همین راستا خبرهایی مبنی بر همکاری شرکت های سنگ آهن با همتایان خارجی انها نیز به گوش می رسد که چادرملو نیز از جمله آن شرکت هاست.

در همین ارتباط مدیر مالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: شرکت چادرملو با همکاری دو شرکت سرمایه گذاری امید و معدنی و صنعتی گل گهر به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت کاوند نهان زمین در چند شرکت فعال در معادن مس کشور قزاقستان اقدام به سرمایه گذاری کرده است.

محمود سیدی در ادامه در رابطه با پیش بینی قیمت های جهانی در سال 95 گفت: با توجه به اخباری که در رابطه با قیمت های جهانی فلزات وجود دارد، از افزایش تقاضا برای محصولات فولادی در اواخر سال 2016 حکایت دارد که می تواند باعث رشد قیمت آنها در بازارهای بین المللی شود، اما در رابطه با بازارهای داخلی باید بگویم که قیمت محصولات فولادی تأثیر زیادی از قیمت های جهانی نمی گیرد، اما اگر اقتصاد کشور از رکود خارج و به علت رونق حرکت کند، تقاضا در داخل نیز تحریک خواهد شد و قیمت شمش فولاد خوزستان که مبنای نرخ سنگ آهن و مواد اولیه محصولات فولادی است افزایش می یابد. این امر برای شرکت های سنگ آهنی مفید خواهد بود.

وی ادامه داد: در پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 95 با اعلام 18 تومان سود برای هر سهم، کاهش سودآوری 53 درصدی نسبت به سال 94 را برآورد کرده ایم که علت عمده این تعدیل منفی افت قیمت شمش فولاد خوزستان می باشد. چرا که در این پیش بینی این نرخ را به ازای هر تن 10 میلیون ریال در نظر گرفته ایم.

سیدی در خاتمه گفت: در حال حاضر شرکت پیگیر دریافت مجوز از سازمان بورس برای افزایش سرمایه 104 درصدی از محل آورده های نقدی مطالبات می باشد. این افزایش سرمایه در دو مرحله انجام خواهد شد، بخش عمده این افزایش سرمایه از محل مطالبات خواهد بود و در راستای اجرای طرح های توسعه شرکت صرف می شود، طرح های توسعه "کچاد" نیز شامل طرح افزایش رفیت تولید، احیا و ساخت نیروگاه و طرح تأمین آب می باشد که بخشی از آنها در حال انجام بوده و با ورود این نقدینگی به شرکت ساختار مالی تغییر کرده و این هزینه ها جبران خواهد شد و تمام تلاش بر آن است تا مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه تا پایان سال جاری برگزار شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سالار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
لکن سایپا و خودرو هم در سوریه و ونزودولا و... سایت هوا میکرد و جز زیان جیزی به جای نگذاشتند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
لسرما آماده بازگشایی
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
بورس نیوز جان پیگیری ازت خواهشمندیم که علت تخطی سازمان برای اینکه این سهم را پس از تعدیل با با بازه محدود روزانه باز کرد بررسی کنید و در ضمن چرا این شرکت سهم را اینطور قفل کرده ایا به زور میخواهد سهامدارانش را وارد افزایش سرمایه کند و ضرر هنگفتی را متوجه سهامدارهای حقیقی اونهم تو این بازار صعودی بکند ؟
سید مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
باسلام:بورس نیوزعزیز ضمن تشکر از زحمات بی دریغ وشبانه روزی شما لطفا در مورد افزایش سرمایه خنصیر"مهندسی نصیر ماشین"از محل ارزیابی مجدد داراییها نیز اطلاع رسانی بفرمایید . با شکر