بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
شاخص کل نیز در ساعات ابتدایی معاملات با رشد 542 واحدی از مرز 78 هزار واحدی عبور کرده و در ایستگاه 78 هزار و 382 واحد قرار گرفته است. حجم و ارزش معاملات در بورس نیز به ترتیب در محدوده 430 میلیون سهم و 1277 میلیارد ریال قرار دارد.
کد خبر : ۱۶۱۴۳۰
نویسنده :
یارمحمدی

معاملات روز جاری در حالی با فشار تقاضا و ورود مجدد شاخص کل به کانال 78 هزار واحدی آغاز شد که طی روز گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان از مهمترین اتفاقات داخلی بوده که نقش مهمی در آینده اقتصادی کشور خواهد داشت، بطوریکه چشم همه فعالان بازار سرمایه نیز به اعلام نتیجه نهایی این انتخابات دوخته شده و بازار نیز که همواره تحت تاثیر این اخبار قرار می گیرد از هفته گذشته با نوسانات مثبت و منفی همراه شده بود.

به گزارش بورس نیوز، هفته گذشته بازار به دلیل ابهاماتی که در خصوص انتخابات وجود داشت با نوسان همراه شده بود و به طور کل در غیاب لیدر خودرویی در اغلب گروه ها با فشار عرضه مواجه شد و از همین رو، برخی از کارشناسان انتظار افزایش عرضه ها در روز جاری را داشتند، اما خوشبختانه تا لحظه تنظیم این گزارش شاهد رشد قیمت و اقبال به سهام فعال در بازار خصوصاً گروه پالایشگاهی و خودرویی هستیم و امید است این روند نه تنها در روز جاری که در هفته های آینده نیز ادامه داشته باشد.

شاخص کل نیز در ساعات ابتدایی معاملات با رشد 542 واحدی از مرز 78 هزار واحدی عبور کرده و در ایستگاه 78 هزار و 382 واحد قرار گرفته است. حجم و ارزش معاملات در بورس نیز به ترتیب در محدوده 430 میلیون سهم و 1277 میلیارد ریال قرار دارد.

افزون بر این، طی معاملات امروز سهام "بفجر" که تاکنون بیش از 30 درصد به سهامداران خود سود رسانده، بعد از جا به جایی بیش از 4.7 میلیون سهم در قیمت 1540 تومان همچنان با صف خرید 138 میلیونی همراه است. بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران در رابطه با ارزندگی بیش از این سهام پتروشیمی فجر اتفاق نظر داشته و انتظار رشد قیمت آن را طی هفته جاری دارند.

همچنین در بازار امروز، شرکت سایپا در نظر دارد، تعداد 349 میلیون سهم معادل 9.99 درصد سهام شرکت ماليبل سايپا را در نماد معاملاتي "خليبل4" را بطور يکجا و شرايطي با قيمت پايه هر سهم 8,491 ريال، از طريق عرضه در بازار پايه فرابورس ايران، به فروش برساند.

به طور کل، نگاه به گذشته و تأثیر نتیجه انتخابات بر بازار سرمایه، همواره نشان دهنده رشد و تقویت بورس در جریان آن می باشد، البته اثرات این رخداد نسبت به انتخابات ریاست جمهوری بسیار خفیف تر است، اما با این حال با وجود استقبال و حضور با شکوه مردم در روز گذشته در پای صندوق های رأی انتظار ادامه روند صعودی بازار در روزهای آینده می رود، اما تا زمان روشن شدن نتیجه نهایی انتخابات، ابهام در بازار وجود خواهد داشت و پیش بینی دقیق تر را برای ماه های آتی بورس زمانی بعد از اعلام نتایج و مشخص شدن این که چه کسانی روی کار خواهند آمد، می توان ارائه کرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علم و صنعت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
برعکس به ضرر بورسه امروز داغ بودن 2 روز دیگه معلوم میشه!!!!1
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
از فردا شاهد نزول بورس خواهیم بود چراکه اصول گراها اکثریت مجلس را تصاحب کرده اند
عبد خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
علی ایحال تجربی امروز پیشنهاد سهام خرید فلزات و پتروسیمیها را میداد احتیاط با مطالعه؟؟؟؟