بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر : ۱۶۱۵۸۵
معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی شرایط دریافت کارت اعتباری توسط بازنشستگان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با اعلام سازمان تامین اجتماعی مبنی بر دریافت کارت اعتباری توسط بازنشستگان، برخی کاربران در صفحه مشکلات مردم اعلام کردند که نسبت به دریافت آن مشکل دارند و برخی هم اطلاعات بیشتر می خواستند. مثلا در اين سايت برای ثبت‌نام نهایی 5گام پيش‌بينی شده كه تكميل آنها مخصوصا برای يك فرد بازنشسته شايد كمی دشوار باشد. همچنین شماره شناسايی و شماره بدنه كنتور برق و شماره اشتراك و شماره پرونده فيش‌هاي آب و گاز وارد درخواست می شود. 

در همین زمینه رحیم اردلان معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی به سوالات پاسخ داد.

او گفت: بازنشستگان می‌توانند با ارسال کد ملی خود به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۲۲ یا مراجعه به سایت www.samanehrefah.ir تمایل خود را برای دریافت این کارت اعتباری اعلام کنند.

كارت اعتباری رفاه اجتماعي ايرانيان (كاراكارت) به ميزان 4برابر مستمری متقاضيان شارژ می‌شود و با اين كارت امكان خريد از فروشگاه‌هاي زنجيره‌ای رفاه، اتكا، شهروند، سپه، امكان، اسكات و فرهنگيان وجود دارد.

همچنین اعتبار تخصيصی در كارت اعتباری كاراكارت با كارمزد 12درصد در اختيار متقاضيان قرار می‌گيرد و اقساط مربوطه هم در دوره يكساله دريافت خواهد شد. 

او گفت: ثبت تقاضا و ارائه كاراكارت به بازنشستگان و مستمری‌بگيران هم به ساده‌ترين روش ممكن انجام می‌شود. درصورتی كه بازنشستگان و مستمری بگيران كد ملی خود را از طريق سامانه پيام كوتاه 10001422 ارسال كنند، كاراكارت را از طريق شعبه بانكی محل دريافت حقوق بازنشستگی خود، تحويل می‌گيرند و درصورت مراجعه به نشانی اينترنتی www.samanehrefah.ir می‌توانند بانك و شعبه مورد نظر خود را برای دريافت كاراكارت انتخاب كنند.

بنابراین تمامی 2ميليون و 700هزار نفر بازنشسته سازمان تأمين اجتماعی می‌توانند بدون ضامن و محدوديت سنی از 2طريق براي دريافت كاراكارت ثبت‌نام كنند. هزينه صدور كارت 2000تومان است كه در بانك از آنها اخذ می شود و پس از تأييد نهايی، متقاضی به بانك مراجعه كرده و با ارائه كارت ملی و تكميل فرم رضايتنامه كسر از حقوق، كارت خريد اعتباری خود را دريافت می‌كند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
ایا خرید خودرو یا فرش هم شامل میشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
سلام این همه کارت شناسائی وغیره بازنشتگان را باید از کنتور اب وبرق وکاز .تلفن شناسائی کنند این یعنی جه شماره کنتور اب وبرق وکاز مبنای شناسائی افراد است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
فقط بازنشستگان با حقوق کمتر از ۱.۵میلیون تومان