بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر : ۱۶۱۵۸۹
در پی معاملات امروز، یک هزار و 830 میلیارد ریال در بازار فرابورس داد و ستد شد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در پایان معاملات 11 اسفندماه 1394 بازار فرابورس، 598 میلیون و 730 هزار ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 830 میلیارد و 100 میلیون ریال در 27 هزار و 298 نوبت معامله شد.

بیشترین حجم و ارزش معاملات روز جاری به خرید و فروش 70 میلیون و 290 هزار سهم سرمایه‌گذاری مسکن تهران با رقم 134 میلیارد ریال اختصاص پیدا کرد و شرکت‌های پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، پالایش نفت تهران و لاوان پربیننده‌ترین نمادهای امروز بودند.

امروز آیفکس با ادامه روند کاهشی به میزان 3 واحد، نمایشگر عدد 828 شد و نماد شرکت‌های پالایش نفت تهران، پتروشیمی زاگرس، نفت پاسارگاد و هلدینگ خاورمیانه بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

بیشترین افزایش قیمت به سهام شرکت‌های معادن مس تکنار، عمران و توسعه شاهد و گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان اختصاص یافت و بیشترین افت قیمت نصیب شرکت‌های سبحان دارو، بیمه نوین و مرجان‌کار شد.

بازار اول شاهد خرید و فروش 318 میلیون اوراق بهادار به ارزش 860 میلیارد ریال بود و در بازار دوم 107 میلیون اوراق بهادار به ارزش 321 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

بالاترین حجم و ارزش معاملات ETF مربوط به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد با معامله 2 میلیون و 810 هزار سهم به ارزش 35 میلیارد ریال بود و پس از آن صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آینده روشن و اطلس بیشترین حجم معامله را داشتند.

علاوه بر این، بیشترین حجم معاملات در اوراق با درآمد ثابت مربوط به داد و ستد 52 هزار و 770 ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا4" بود ضمن آنکه در مجموع، 156 میلیارد ریال معامله در 5 نماد اسناد خزانه اسلامی انجام شد.

گفتنی است، نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری اقتصاد نوین پس از برگزاری جلسه هیأت مدیره در خصوص افزایش سرمایه و نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام شرکت مذکور با توجه به عدم تکمیل معاملات حجم مبنای نماد اصلی در روز جاری بازگشایی شد. همین طور، نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه به منظور پرداخت سود علی‌الحساب ماهانه اوراق در تاریخ 14 اسفند و نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت عمران و نوسازی مجد مشهد به منظور پرداخت سود علی‌الحساب سه ماهه اوراق متوقف شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر