بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
مستطيل شيشه اي تالار

یک ظن برای گروه پر ابهام بازار

در گروه خودرویی امروز شاهد پیشتازی "خودرو" و نیز "ورنا" بودیم به طوریکه دو سهم مذکور این گروه را با رشد تا محدوده مثبت کامل تابلوی معاملات همراهی کردند، شب گذشته نیز در گفتگوی خبری مدیر عامل ایران خودرو از پیش بینی سود 300 ریالی به ازای هر سهم در سال 95 خبر داد و مدیر عامل سایپا نیز بر سود تلفیقی 170 ریال برای این سال تأکید کرد.
کد خبر : ۱۶۱۵۹۲
نویسنده :
یارمحمدی

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 94.12.11 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با واحد کاهش به رقم 53706 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1055 واحد افزایش عدد 173604 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 42 واحد افزایش به رقم 29747 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 177 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "اخابر" با 45 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 3 واحدکاهش به رقم 828 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 3297 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1830 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، امروز در حالی شرایط نسبتاً با ثباتی در بورس حاکم بود که روز گذشته شاهد افت نماگر این بازار بودیم. طی معاملات روز جاری شاخص های منتخب با رشد هر چند اندک همراه شدند و با وجود آنکه بسیاری از سرمایه گذاران و سهامداران انتظار بازگشایی نماد معاملاتی "خساپا" با توجه به ارائه شفاف سازی ها و پیش بینی درآمد هرسهم سال 95 در روز گذشته، را داشتند، اما امروز نیز این نماد متوقف ماند تا بهانه بازار بعد از پایان یافتن و اعلام نتیجه انتخابات و نزدیک شدن به پایان سال 94 برای اصلاح مقطعی و البته کوتاه مدت کامل شود.

در گروه خودرویی امروز شاهد پیشتازی "خودرو" و نیز "ورنا" بودیم به طوریکه دو سهم مذکور این گروه را با رشد تا محدوده مثبت کامل تابلوی معاملات همراهی کردند، شب گذشته نیز در گفتگوی خبری مدیر عامل ایران خودرو از پیش بینی سود 300 ریالی به ازای هر سهم در سال 95 خبر داد و مدیر عامل سایپا نیز بر سود تلفیقی 170 ریال برای این سال تأکید کرد. این دو مدیرعامل خودرویی گفتند تولیدشان نیز در سال آینده حدود 10 درصد افزایش خواهد یافت. در این در حالی است که عصر روز گذشته "خساپا" در اولین بودجه برآوردی برای سال آینده مبلغ 100 ریال به ازای هر سهم سود پیش بینی کرده بود، بنابراین اگر مفروضات در نظر گرفته شده این شرکت محقق شود و صحبت های مدیر عامل نیز به حقیقت بپیوندد، انتظار تعدیل مثبت درآمد هر سهم ساپیا در سال آینده وجود دارد، کما اینکه این مجموعه در سال جاری و در اولین پیش بینی خود به ازای هر سهم مبلغ 5 ریال سود برآورد کرده بود که طبق آخرین اطلاعات ارائه شده این مبلغ را به 462 ریال افزایش داده است. از دیگر نمادهای این گروه می توان به "خمحرکه" اشاره کرد، این شرکت به دنبال خبر عرضه بلوک سهام شرکت توسط شرکت سرمایه گذاری رنا در قیمت 487 تومان، از روز گذشته مجدد با اقبال و صف خرید همراه شده است.

در گروه بانک ها و موسسات اعتباری که این روزها در محدوده صفر تابلو داد و ستد می شوند، امروز نیز به روال روزهای گذشته خود ادامه دادند. امروز همچنین عرضه ها در نمادهای گروه پتروشیمی از تقاضای خریداران سبقت گرفتند و در میان آنها "شسینا" تنها نماد معاملاتی این گروه است که طی یک هفته گذشته با حجم معاملات هر چند کم با صف خرید همراه است.

در گروه پالایشگاهی که چند روزی است مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته امروز نیز شاهد روند مثبت و خوبی بودیم به طوریکه "شبندر" که دیروز با تکذیبیه افزایش سرمایه از صف خرید به محدوده منفی تابلوی معاملات و صف فروش رسیده بود، طی روز جاری تا آستانه صف خرید نیز پیش رفت تا ظن وجود اطلاعات نهانی و ابهامات جدید در این گروه ایجاد شود.

"بفجر" نیز که بعد از رقم زدن بازدهی 40 درصدی برای سهامداران خود، از روز گذشته با تعادل قیمتی همراه شده، با توجه به برنامه گذاری مجمع عمومی فوق العاده شرکت طی یکشنبه هفته آینده ، فردا متوقف خواهد شد.

در مجموع، برخی کارشناسان معتقدند این روند و ثبات حاکم بر معاملات بازار تا پایان سال ممکن است ادامه یابد و طی چند روز معاملاتی باقی مانده از سال 94 شاهد روند هیجانی و نوسان شدید در بازار نباشیم، البته برخی دیگر بر این نظرند که با بازگشایی نمادهای کلیدی احتمال رشد کوتاه مدت در بازار وجود دارد، حال باید دید بازگشت سهام شرکت های مورد توجه تالارنشینان به تابلوی معاملات با روند حاکم بر بازار چه می کند؟


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
در مورد سایپا افزایش سرمایه این شرکت با ابهاماتی مواجه شده و معاون سابق بورس حتی ان را خطرناک دانسته است
اراک بورس
-
سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
بلاخره تحلیل گران بازار همیشه صحبتی برای افت بازار دارند یک روز انتخابات بهانه است امروز نزدیک شدن به پایان سال وفردا تا نزدیک شدن به مجامع این میشود تقریبا شش ماه از سال که باید از خیر سرمایه تان بگذریدمیماند شش ماه مثلا رونق بازار آنهم اگر عوامل حقوقی بگذارند
سید مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
خنصیر کدال: افزایش سرمایه خنصیرموضوع: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه با عنایت به جزء "ب" ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان (مصوب 1386/05/03 هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ 55,000,000,000 ریال به مبلغ 94,100,000,000 ریال از محل مازاد... نمایش بیشتر
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
بورس بعدازتعطیلات سال نوبازم به رشدش ادامه میده وافت مقطعی برخی ازنمادهاعلتش فقط اینه که نمیخوان شب عیدی مردم پول ازبازارخارج کنن وگرنه رشد خوبی درانتظاربازارسرمایه است
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
ای کاش بعد از سالها صف فروش روزی سهامداران فخاس هم رنگ سز را ببینند مسئولین به داد سهامداران فخاس برسید
هوشنگ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
خودرو سا یپا زیان انباشته دارند و تا سالهای اینده هم با فروش دارایی تنها بخشی از نزول تسهیلات دریافتی را تامین می کنند . بورسی جان مردم را در چاه ویل خودرو ها نینداز .
شعباني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
چرا شركتي مثل لابسا بعداز افزايش سود منفي ميشود ولي شركنهاي زيانده مثبت هستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
تو خساپا تک سهمی
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
سهامداران عزیز....
کاری نداشته باشید کدام گروه ارزنده ترند کدام نیستند....هیچگاه بورس براساس ارزندگی سهامها رشد نمی کند....باید ببینیم بازی با سهامها در کدام گروه اتفاق می افتد....
بازی خودرویی ها در حال تمام شدن است ....به نظر گروه بعدی پالایشگاهها باشند....شک نکنید....براساس تجربه 15 ساله ام در بورس می گویم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
چرا زمانی که قیمت خودرویها 60یا 70 تومان بود
کسی دلش به حال سهام داران بدبختش نمی سوخت و همه می گفتند که نوش جونشون ! !
پس حالا هم نوش جونمون !! حالا زوده بعدا قیمت خودرویها را ببینید! و افسوس بخورید !
به یاد آن روزهایی که ما افسوس زیان را می خوردیم ! ولی چقدر خوبه که آدمها همه چیز رو برای خودشون نخواهند
بهروز
RUSSIAN FEDERATION
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
سلام علیکم.دلیل بد بودن بورس نیوز را با گروه پالایشی را نمی دانم.!همش به گروه پر ابهام ملقب میکنه!!!!
چیزی هست و عنوان نمیشه اینه که تمامی این ضررها فقط و فقط مقصر پالایش و پخش.انشا...در اینده درست میشه.
ضمنا به افزایش سرمایه شبندر فکر کنید .که با همت مدیر لایق این شرکت در راهه. التماس دعا
اراک بورس
-
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
آقای ساسان حرفت را تایید میکنم