بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
رفتار این چنینی در حاشیه برگزاری انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سوی کاندیدهای اصول گرای راه نیافته در مجلس دهم نیز دیده شده و از راه های گوناگون سعی بر تخریب جناح مخالف و نمایندگان منتخب مردم نموده اند.
کد خبر : ۱۶۱۶۶۵
نویسنده :
جمشیدی

دهمین دوره انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی در هفته اول اسفند ماه جاری برگزار شد که این دور از انتخابات با رقابت تنگاتنگ دو جناح سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب همراه شد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، همواره برگزاری انتخابات در هر دوره ای با حواشی و وقایعی همراه بوده و انتقاد ها و اعتراضاتی را از سوی کاندیدها یا هواداران آنها به دنبال خود داشته که بعضاً در برخی از موارد موجب برخورد یا واکنش نامناسب آنها شده است. از این رو، در حاشیه برگزاری انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نیز اغلب کاندیدهای راه یافته یا راه نیافته به مجلس شورای اسلامی از طرق گوناگون همچون شبکه های مجازی مراتب تشکر خود را از حضور پر شور مردم در انتخابات و برگزیدن آنها به عنوان نماینده اصلح خود را به جای آوردند و در برخی از موارد نیز انتقادهایی از سوی برخی از آنها منتشر شده است.

اما در این بین نکته جالب توجه دهمین دوره انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور کاندیدهایی از دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب بود که این موضوع سبب شد تا هواداران آنها در دهمین دوره انتخابات مجلس بر خلاف دوره های گذشته حضور پر رنگ و قابل توجهی داشته باشند و در نهایت 30 کاندید نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با نگرش اصلاح طلبانه موفق شدند تا اکثریت آراء را به خود اختصاص دهند و طی چهار سال آتی عهده دار وظایف خطیر و مهمی در مجلس دهم شوند. اما در این بین در شرایطی که انتظار می رفت تا غلامعلی حداد عادل به عنوان سر لیست کاندیدهای اصول گرا به مجلس دهم راه یابد، با مشخص شدن نتایج انتخابات حداد عادل که سابقه ریاست مجلس در دولت های قبل را نیز داشت در جایگاه سی و یکم در تهران قرار گرفت و پس از چهار دوره موفق به راهیابی به مجلس شورای اسلامی نشد و اگر چه این موضوع دستاویز برخی از شبکه های اجتماعی برای ساختن مطالب طنز پیرامون این شخصیت شد، اما حداد عادل در واکنش به این موضوع به نظر رأی دهندگان احترام گذاشت و رفتار محترمانه و معقولی را در واکنش به نتایج آراء از خود به نمایش گذاشت که به نظر می رسد یکی از مناسبترین رفتارها واکنش ها از سوی یک شخصیت سیاسی بوده است. این در حالی است که سایر کاندیدهای اصولگرای راه نیافته به مجلس که عدم انتخاب آنها از سوی مردم تهران نیز دور از ذهن نبود، انتقادها و اعتراض هایی در راستای تخریب شخصیت، اهداف و نگرش نمایندگان منتخب کردند و به نوعی می توان کاسه داغ تر از آش شدند.

بر اساس این گزارش، رفتارهای این چنینی در حوزه اقتصادی و بازار سرمایه نیز با عزل و نصب رییس سازمان بورس به دفعات مشاهده شده است. آنچنان که طی سال های اخیر با انتصاب علی صالح آبادی به عنوان ریاست سازمان شاهد تقدیر و تشکر وی از تیم مدیریتی قبلی و ریاست آن یعنی حسین عبده تبریزی بودیم و این موضوع در زمان روی کار آمدن محمد فطانت به عنوان رییس جدید سازمان با به جای آوردن مراتب تقدیر و احترام وی از علی صالح آبادی دیده شده است.

حال آنکه به تازگی شاهد انتقادات برخی از مدیران سابق در زیر مجموعه های سازمان بورس همچون شرکت های بورس و فرابورس از نحوه عملکرد مدیران جدید هستیم. به گونه ای که به نظر می رسد این افراد در نظر دارند تا عملکرد مدیران جدید زیرمجموعه های سازمان بورس را با گرفتن ایرادهایی زیر سوال ببرند. به نظر می رسد این افرا معتقدند که مدیران جدید در راستای شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق در بازار سرمایه عمل نمی کنند و در این شرایط این سوال مطرح می شود که چرا مدیران سابق منتقد به عملکرد تیم مدیریتی جدید در سازمان بورس، هنگام فعالیت در مسند مدیریت در حوزه های مختلف سازمان به ندرت در جهت شفاف سازی و پاسخ به سوالات و ابهامات فعالان بازار سرمایه گام برداشتند و چرا هیچ گاه جوابگوی تماس های خبرنگاران اصحاب رسانه نبودند و همواره با عدم اطلاع رسانی شفاف و دقیق سوالی بر سوالات سهامداران می افزودند.

بر این اساس، باید گفت که در صورتیکه مدیران قبلی زیر مجموعه های سازمان انتقادهایی نسبت به نحوه رفتار و مدیریت تیم جدید دارند و حرف هایی برای گفتن دارند، می توانند این اطلاعات و مباحث را با برگزاری نشست های خبری در حضور اصحاب رسانه، سهامداران و کارشناسان مطرح کنند. چرا که به نظر می رسد این گونه رفتارها از سوی مدیران و متولیان بازار سرمایه بدعت جدیدی را ایجاد کرده و این افراد در حالی که هنوز پاسخ سوال های قبلی را نداده اند، در حال انتقاد از مدیران جدید هستند.

علاوه بر این، همانطور که به آن اشاره شد رفتار این چنینی در حاشیه برگزاری انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سوی کاندیدهای اصول گرای راه نیافته در مجلس دهم نیز دیده شده و از راه های گوناگون سعی بر تخریب جناح مخالف و نمایندگان منتخب مردم نموده اند. از این رو باید دید اتفاقاتی که چه در حوزه سیاسی و چه در حوزه اقتصادی رخ داده به نوعی بلوغ و تکامل فکری سیاسیون و مدیران ارشد است یا تکنیکی است که از سوی سرلیست های سیاسی یا روسای جدید در جهت زیر سوال بردن جناح مقابل یا سابقه فعالیت و نحوه مدیریت مدیران جدید بکار برده می شود تا انتقادها و اعتراض های خود را از طریق زیر مجموعه های خود به گوش همگان برسانند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
BELGIUM
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
درهیچ کجای دنیا یافت نمی شود که مسول یا نماینده مردم تصمیم ضد مر دمی بگیرد شاید برای رفاه مردم سعی کند روشهای کار بردی بهتری نسبت به گروه مخالف خود بدهد انهم درراه خدمت به مردم وکشورش
ناشناس
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
توایران فقط ارمان را بچسب وبس ملت کیلویی چنده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
ظاهرا مجمع ذوب متشنج است لطفا گزارش تهيه كنيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
مدیران و مسولین اسبق بورسی چون دیگه اطلاعات دست اول دستشون نیستو ایراد میگیرن.
سید مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
باسلام:جهت اطلاع حق تقدم خمهر نمادشو با زکرد . با تشکر از دست اندر کاران بورس نیوز زحمت کش .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
همه این اصولگرایان باید از حداد عادل پیروی کنند و محترمانه برای همیشه کنار بروند تا مملکت ایران نفسی بکشد با تشکر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
من نمیدانم که چرا ما ملت نمی توانیم مثل همه جای دنیا بنشینیم و همدیگر را مورد ستایش و یا نقد قرار دهیم مضافا بر اینکه دایما هم می گوییم تمدن چندین و چند ساله داریم ولی ما در عمل از ملت ایران چیز دیگری می بینیم که تعجب خیلی ها را نیز برانگیخته است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
البته مدیران فعلی باید توضیح بدهند که چرا صنعت خودرو با وضعیت بسیار وخیم خود دویست درصد افزایش قیمت در بورس داشته.
ناشناس
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
خوب اموالشان را فروخته اند سود عمایاتی نبوده ولی به هرحال همین فروش ها تراز مثبت ایجاد کرده در بیلانس انها
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
بورس نیوز سعی کن بی طرف باشی! آیا واقعا افزایش سرمایه ها از محل تجدید ارزیابی در زیر مجموعه های خودروسازی نیاز بررسی دقیق تر توسط مدیران فعلی سازمان را ندارد؟ عملکرد سازمان در خصوص افزایش سرمایه ذوب را چگونه تفسیر میکنید و آیا هیچ نقشی برای سازمان در این مورد مفروض نیستید؟ دوران این مدیران نیز به سر خواهد آمد، اما انچه که قابل پیش بینی است این میباشد که برای مدیران این دوره پایان خوبی را شاهد نخواهیم بود.