بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
با وجود ابهاماتی که در گروه خودرویی وجود دارد، اما امید به بهبود وضعیت آنها در آینده همچنان پا برجاست و این امر باعث شده تا شرکت های این گروه مورد اقبال خریداران قرار بگیرند، البته این رشد قیمتی حباب نبوده چرا این مجموعه ها قطعاً با وجود قراردادهایی که با خارجی ها منعقد کرده اند طرح های توسعه جدید و برنامه هایی در خصوص بهبود عملیاتشان خواهند داشت و همچنان آینده آنها نیز صعودی ارزیابی می شود.
کد خبر : ۱۶۱۷۶۲
نویسنده :
یارمحمدی

این روزها شاهد نوسانات مثبتی در بازار به لیدری گروه خودرو هستیم به طوریکه تمامی توجه ها به رفت و آمدها، قراردادها، برنامه ها و اتفاقاتی که در صورت های مالی این شرکت ها ایجاد می شود، جلب شده اما این در حالی است که اطلاعات دقیقی در خصوص میزان تأثیر این قراردادها و همکاری آنها با خارجی ها بر درآمدزایی شرکت مشخص نشده است.

مدیر عامل شرکت بورس ابراز ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با وجود ابهاماتی که در گروه خودرویی وجود دارد، اما امید به بهبود وضعیت آنها در آینده همچنان پا برجاست و این امر باعث شده تا شرکت های این گروه مورد اقبال خریداران قرار بگیرند، البته این رشد قیمتی حباب نبوده چرا این مجموعه ها قطعاً با وجود قراردادهایی که با خارجی ها منعقد کرده اند طرح های توسعه جدید و برنامه هایی در خصوص بهبود عملیاتشان خواهند داشت و همچنان آینده آنها نیز صعودی ارزیابی می شود.

سید علی محمودی در ادامه افزود: گروه هایی مثل بانک، پتروشیمی و پالایشگاهی که از رشد بازار جا مانده اند، جای رشد داشته و انتظار بهبود وضعیت آنها نیز در آینده ای نه چندان دور می رود، گروه بانکی علی رغم گشایش سوئیفت و رفع موانع پیش روی مراودات تجاری، هنوز با عدم اطمینان برای معاملات با تجار ایرانی همراه بوده و بانک های خارجی قبول تعهد نکرده اند.

وی تأکید کرد: بالاخره بحثی که 10 سال با تحریم همراه و متوقف بوه برای راه اندازی مجدد نیاز به زمانی حداقل 10 ماهه دارد تا به وضعیت گذشته باز گردد و یا با بهبود همراه شود.

محمودی گفت: متأسفانه هنوز پای سرمایه گذاری به صورت سیستماتیک به بازار سرمایه کشور باز نشده و هنوز نقدینگی از این جانب به بازار نشده است و به نظر می رسد این امر بعد از ایجاد بسترهای لازم و تطابق قوانین داخلی با استانداردها بین المللی سرمایه گذاری روز دنیا باعث بهبود جریان نقدینگی در بازار سرمایه خواهد شد که به نظر می رسد با توجه به اینکه هنوز سرمایه گذاران خارجی در حال انجام مطالعات و جمع آوری اطلاعات در رابطه با بازارهای داخلی ایران هستند از نیمه دوم سال آینده صورت پذیرد البته در این بین ممکن است استثنا نیز وجود داشته باشد که بازار را با تکانه های مثبت همراه کند.

وی در خاتمه تأکید کرد: با وجود تمامی موارد ذکر شده، آینده بازار را با توجه به اتفاقات مثبت اقتصادی که رخ داده و یا در حال انجام است مثبت ارزیابی می کنم و انتظار رشد بیش از این قیمت سهام خصوصاً شرکت هایی که از رشد بازار جا مانده اند را دارم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
هیچکس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
با سلام واحترام:
جامانده ها شامل بانکی ها و داروی ها هم میشود که امروز بر اساس تحلیل تکنیکال سعود خد را باید آغاز کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
سلام خودرو سازها اصلا حباب ندارند واز حباب خارج شدهاند وحالا بالن شدهاند وبه سمت فرانسه در حرکت اکر طوفانی رعد وبرقی اتمام سوخت این بالن را نکذارد به فرانسه برساند