بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر : ۱۶۱۷۸۳

معاملات فرابورس ایران در روز جاری با خرید و فروش 914 میلیون اوراق بهادار به ارزش 5 هزار میلیارد ریال به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات 16 اسفندماه بالغ بر 914 میلیون ورقه بهادار در 31 هزار نوبت دادوستد شد و ارزش آن به 5 هزار و 81 میلیارد ریال رسید.

در همین حال شاخص کل فرابورس ایران در ابتدای ساعت بازار 4 واحد بالا رفت اما در ادامه افت کرد و در نهایت با افت 3.7 واحدی

نسبت به دیروز، رقم 827.11 واحد را نمایش داد؛ نماد شرکت پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشت.

بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار سهام در روز جاری متعلق به نماد بانک دی بود و 87 میلیون سهم این بانک به ارزش 162 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

در بازار اول، 480 میلیون اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 466 میلیارد ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام سرمایه‌گذاری مسکن تهران ثبت شد. همین طور، 87 میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 167 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش این بازار مربوط به بانک دی بود.

امروز اوراق مشارکت ماهانه میدکو با دادوستد 800 هزار ورقه به ارزش 800 میلیارد ریال در صدر بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت. همچنین در نمادهای اسناد خزانه اسلامی در مجموع، 613 میلیارد ریال مبادله شد.

در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد به طوری که حجم معاملات این صندوق امروز به 746 هزار ورقه بهادار رسید.

طبق این گزارش، نماد شرکت‌های توسعه و عمران کرمان، نیرو سرمایه و روی زنگان شاهد بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های داروسازی کاسپین، مینو شرق و بیمه اتکایی امین بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

همچنین‏ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در روز یکشنبه در تمامی نمادها با کاهش قیمت مواجه و در بازه 822 تا 853 هزار ریال معامله شد و بیشترین افت قیمت مربوط به نماد مهرماه 94 بود.

گفتنی است در پایان معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت بیمه اتکایی ایرانیان و شرکت سرمایه گذاری اقتصاد نوین و حق تقدم خرید سهام شرکت مذکور جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز 18 اسفند متوقف شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر