بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
طبق جدیدترین مصوبه شورای عالی بورس شرکت های کوچک و متوسط با حداقل سرمایه 100 میلیون تومان تا حداکثر سرمایه 50 میلیارد تومان، می توانند وارد بازار سرمایه شده و در بورس پذیرفته شوند که تا کنون حدود 8 هزار شرکت در رشته های محتلف شناسایی شده اند تا از این مسیر وارد بازار شوند.
کد خبر : ۱۶۱۷۹۴
نویسنده :
یارمحمدی
دست اندر کاران اقتصادی کشور و شورای عالی بورس در تلاشند تا برای بهبود فضای کسب و کار و توسعه بازار سرمایه، ابزارها و تسهیلات جدیدی در سطوح مختلف در آینده ای نزدیک به بازار ارائه کنند.

مدیرعامل شرکت کارگزاری آبان ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: طبق جدیدترین مصوبه شورای عالی بورس شرکت های کوچک و متوسط با حداقل سرمایه 100 میلیون تومان تا حداکثر سرمایه 50 میلیارد تومان، می توانند وارد بازار سرمایه شده و در بورس پذیرفته شوند که تا کنون حدود 8 هزار شرکت در رشته های محتلف شناسایی شده اند تا از این مسیر وارد بازار شوند.

مصطفی حقیقی مهمانداری در ادامه افزود: این حجم عظیم نه تنها در جهت پویایی بازار سرمایه موثر واقع خواهد شد، بلکه مژده ای برای این دسته از شرکت های فعال در صنایع کوچک و متوسط خواهد بود که با ورودشان به فرابورس و تأمین مالی از این طریق به استعدادها و ایده های نوینشان کمک خواهد شد و در جهت بهبود اقتصادی به حرکت در خواهند آمد.

وی یادآور شد: در زمان انقلاب سازمان بودجه و برنامه ریزی با تأمین مالی بانک ملی این برنامه را اجرا کرد و آن زمان شرکت هایی مراجعه کردند که وسعت فعالیتشان به 200 هزار متر مربع هم نمی رسید اما بعد از تامین مالی از این طریق توانستند گسترش و توسعه یابند و بارور شوند. این مجموعه های هرچند کوچک، بذرهایی هستند که می توانند در جهت رشد و رونق اقتصادی توسعه یابند و باعث ایجاد پویایی در بازارهایی همچون بازار بورس شوند.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه در ادامه در رابطه با روند بورس در روزهای پایانی سال و پیش بینی نوسانات آن در سال آینده گفت: باز هم باید آن جمله معروف را بگویم که بازار سرمایه تابعی از اوضاع اقتصادی کشور است که وضعیت موجود و تعاملات بین المللی داخلی نشانگر آن است که وضعیت اقتصادی در سال آینده بهتر از سال 94 خواهد بود. به طوریکه حتی تحلیلگران بین المللی بیش از فعالان داخلی کشور بر بهبود اوضاع داخلی ایران تاکید دارند. بنابراین با این توصیفات خصوصاً تلاش های دست اندرکاران اقتصادی کشور در جهت بهبود شرایط، باید نسبت به آینده بازار بورس امیدوارتر شد و من نیز معتقدم اگر متغیر های مهم تغییر نکنند و یا در جهت ایجاد ثبات اقتصادی پیش روی داشته باشند، روزهای بهتری را در سال 95 پیش رو خواهیم داشت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کاظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
سلام.ادم از تعجب خودشو بکوبه به دیوار کمه. یکی نیست به مدیران خیال پرور بگه با چه قانونی و برنامه ای قراره این حجم شرکت وارد بازار سرمایه شوند؟شما هنوز قدرت این را ندارید تکلیف بسته شدن نمادهای بورسی که سالها پول مردم را نابود کرده اند را روشن کنید. هنوز برخی شرکتها سود سهام مردم را هاپولی میکنند و دستشان به جایی بند نیست و شماها تماشاچی بیش نیستید. هنوز این چند تا شرکت بورسی تحت پوشش هیچ بیمه نامه ای که اصل پول مردم را بدهند نیستند چه برسه به 8000 تا فرابورسی جدید. مثلا با این حرفها میخواهید بگویید همه چیز گل و بلبله؟البته برای ان دسته مردم بی اطلاع که سهم 100 تومانی چند سال در ضرر را سه برابر پول میدهند شما شکار چی خوبی هستید.