بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
بعد از اجرایی شدن برجام، شرکت های اروپایی و سرمایه گذاران خارجی بسیاری برای آشنایی با وغدیر ابراز علاقه کرده و تا به این لحظه تفاهم نامه های زیادی در زمینه پروژه های زیر بنایی از جمله حوزه های نفت و گاز، نیروگاه های خورشیدی و بادی و بخش های فولادی و حمل و نقل و همچنین حوزه فناوری اطلاعات به امضا رسیده است.
کد خبر : ۱۶۱۸۲۶
نویسنده :
یارمحمدی
طی نشست خبری عصر روز گذشته مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر از طرح های توسعه و برنامه های آتی این مجموعه در سال آتی خبر داد.

غلامرضا سلیمانی در ابتدای این جلسه با اشاره به مجمع عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری غدیر که دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد، گفت: طبق آنچه برنامه ریزی شده سود تقسیمی به سهامداران این مجموعه بعد از تصویب مجمع بلافاصله تا پیش از شب عید سال 95 واریز خواهد شد.

به گزارش بورس نیوز بعد از اجرایی شدن برجام، شرکت های اروپایی و سرمایه گذاران خارجی بسیاری برای آشنایی با وغدیر ابراز علاقه کرده و تا به این لحظه تفاهم نامه های زیادی در زمینه پروژه های زیر بنایی از جمله حوزه های نفت و گاز، نیروگاه های خورشیدی و بادی و بخش های فولادی و حمل و نقل و همچنین حوزه فناوری اطلاعات به امضا رسیده است.

وی در ادامه پس از اشاره به ارزش 37 هزار میلیارد تومانی پروژه‌های سرمایه‌گذاری غدیر از رشد 10 هزار میلیارد تومانی این طرح‌ های توسعه‌ در سال جاری، گفت: همانطور که عنوان شد در تعامل‌ های صورت گرفته تا کنون شرکت‌ های بسیاری از جمله شرکت فولادی دینیلی، شرکت آل‌ساندو در بخش انرژی و نیروگاهی، شرکت BASF در بخش پتروشیمی و شرکت اِنی در بخش نفت و گاز توانسته ‌اند با شرکت سرمایه‌گذاری غدیر قراردادهای مختلفی منعقد کنند. در عین حال شرکت ملی نفت کشور آذربایجان فاکا نیز قصد دارد تفاهم ‌نامه ‌ای مشترک را به منظور حضور در بخش پتروشیمی و اکتشاف گاز در میادین گازی ایران با سرمایه‌گذاری غدیر به امضا برساند.

این مقام مسئول در ادامه صحبت های خود به افزایش سرمایه این مجموعه بزرگ اشاره کرد و گفت: مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر از برنامه افزایش سرمایه این شرکت در سال آینده از محل اندوخته خبرداد و گفت: با توجه به مصوبه هیأت مدیره در مجمع فوق ‌العاده، پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه سال مالی جاری فرایند ثبت سرمایه جدید شرکت به منظور افزایش تا مبلغ 5 هزار و 400 میلیارد تومان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سلیمانی با اشاره به جزئیات قراردادهای خارجی "وغدیر" عنوان کرد: پروژه‌های این مجموعه سرمایه گذاری به سه صورت قرارداد مشترک، ETCFو یا به صورت فاینانس انجام خواهد شد که در این زمینه سرمایه‌گذاری غدیر بین 15 تا 25 درصد از ارزش قرارداد را پرداخت و مابقی آن در حوزه فاینانس از طریق تامین مالی خارجی انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه به منظور تحقق حجم 37 هزار میلیارد تومانی پروژه‌ های شرکت تعریف شده در سرمایه‌گذاری غدیر نیاز به تامین مالی 9 میلیارد یورو از طریق فاینانس خارجی است، گفت: بخش عمده ای از این پروژه‌ ها در حوزه‌های نفت، گاز و انرژی و بخش‌ های معدنی است که از حاشیه سود 25 تا 30 درصدی برخوردار هستند.

سلیمانی در رابطه با برنامه عرضه اولیه سهام شرکت های زیر مجموعه خود در سال 95 عنوان کرد: در حال حاضر سهام شرکت ‌های هلدینگ سیمان غدیر، شرکت فولاد غدیر ایرانیان و هلدینگ صنعت و معدن غدیر آماده عرضه در بازار بورس تهران هستند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری غدیر با توجه به اینکه شرکت‌ های پیمانکاری بزرگ در بخش ساختمان ‌سازی حضور پررنگی ندارند، تلاش می‌کند تا به تدریج از حوزه ساخت و ساز فاصله گرفته و تمرکز خود را در بخش‌های نفت، گاز، برق، انرژی و معدن و پروژه های بزرگتر افزایش دهد. همچنین "وغدیر" با مشارکت هواپیمایی ماهان، شهرداری و یک شرکت خصوصی اقدام به واردات 200 دستگاه خودروی تویوتای هیبریدی کرده است. این مجموعه در حال حاضر 3 کشتی حامل سوخت متانول دارد که فرآورده ‌های تولیدی شرکت‌ پتروشیمی زاگرس را به اغلب نقاط جهان حمل می ‌کند. علاوه بر این 4 کشتی دیگر نیز به منظور ارائه خدمات کشتیرانی در کشور امارات نیز تحت مالکیت دارد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر تصریح کرد: سرمایه‌گذاری غدیر در استراتژی های 15 ساله خود در نظر دارد با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت و محصولات پتروشیمی تلاش ‌کند تا از طرح‌ هایی که ارزش افزوده بیشتری را دارند بازدهی بالاتری را برای سهامداران خود رقم بزند. به همین منظور بررسی تبدیل متانول به ادبلو به دلیل ارزش افزوده بالا در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به خریداری بخشی از سهام شبندر از سازمان خصوصی سازی گفت: بعد از آزادسازی سهام عدالت افزایش سهام مدیریتی خود در پالایشگاه ‌های بندرعباس و شیراز را در دستور کار خود قرار داده ایم و پیگیر برنامه کیفی سازی در این مجموعه ها هستیم.

وی با اشاره به فرمول قیمت‌گذاری نرخ خوراک شرکت‌ های پتروشیمی گفت: مطابق با این فرمول قیمت هر متر مکعب خوراک شرکت های پتروشیمی 8.5 سنت خواهد بود و این در حالی است که در صورت نوسان قیمت نفت در سال آینده این نرخ با توجه به فرموله شدن آن تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. شرکت ‌های فعال در این صنعت معتقدند که این فرمول باید از ابتدای سال 94 برای شرکت‌های پتروشیمی در نظر گرفته شود که در این صورت می توان انتظار تعدیل مثبت سود هر سهم این شرکت ها در پیش بینی درآمد های سال مالی جاری را داشت.

سلیمانی در پایان با تاکید بر لزوم توسعه شرکت ‌های ایرانی در پسابرجام از افق روشن سودآوری این مجموعه ها در سال 95 سخن گفت و افزود: انتظار می‌رود با توجه به افزایش مراودات با سرمایه گذران خارجی بخشی از سهام شرکت سرمایه‌گذاری غدیر تا پایان سال 2016 میلادی در برخی بورس‌ های جهانی عرضه شود. در این زمینه سرمایه‌گذاری غدیر 4 بورس استانبول، مالزی، فرانکفورت و لندن را در دستور کار خود قرار داده که تمایل این مجموعه به حضور در بورس لندن بیشتر می باشد و به یک اجبار برای این شرکت تبدیل شده است و در حال حاضر سهام شناور "وغدیر" به 13 درصد می ‌رسد در حالی که برای حضور در بورس لندن باید حتماً حدود 15 تا 20 درصد سهام شرکت در این بورس عرضه شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
با این حساب وغدیر لیدر بازار خواهد شد خدا برکت بدهد به سهام بنیادی . فولاد. مس. معدنیها. پتروشیمیها. بانکیهاخصوصا پاسارگاد با واگذاری بلوکیش فقط صبر میخواهد
نا شناس
ROMANIA
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
سهام غدیر یکی ازسهم هایی است که همواره به من سود رسانده است وسودراخیلی سریع بعد از مجمع میدهند ازهیت مدیره آن بی نهایت تشکر میکنمخدا حفظ شان کند
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
کاش یه توضیحی یا تحلیلی می گذاشتید که چرا علی رغم صحبتهای مدیر عامل سهم امروز روند خیلی مثبتی نداشت . اگر سهم دیگه ای بود با صف خرید بسته می شد .
علی
GERMANY
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۰
ای کاش شرکتهای درپیت مثل کچینی از بورس خارج میشدند! این شرکت سود سال مالی ۹۲ را هنوز پرداخت نکرده است! و خنده‌دارتر آنکه سال ۹۳ کلا سود تصویب نرکده!!!! و متأسفانه عپاک هم سود سال مالی ۹۳ را بدون هیچ دلیلی به تأخیر می‌اندازد و در تماس های متعددی تلفنی هذباذ مبگوبند این ماه میریزیم ولی نمی ریزند!!!
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
طبق اطلاعيه اي كه دركدال گذاشته شده قرار است سود غدير از 28 اسفند پرداخت شود ولي روز 28 جمعه و29 تعطيل رسمي است يعني ماند 5 فروردين سال 95
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
سود سهامداران شبریز مربوط به سال مالی ۹۳ هنوز پرداخت نشده, چرا ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
دوستان میتونن به شعب کشیک بانک صادرات که در سایت بانک هم اعلام شده مراجعه کنن...روزهای شیفت29اسفند،2و3و4فروردین هستش...
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
شرکت مهرام هم هنوز سود 93 را نداده و امروز و فردا می کنه
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
29 فروردین که ندادند و مدیر بدقوی کرد حالا ببینیم 2 و 3 سود سهام را میدهند یا نه
کورش
CANADA
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۰
بنام خداونده بخشنده وبا سلام به مدیران وکارکنان محترم شرکت خوارزمی در هر صورت من هم بعنوان یک سهام دار کوچک خدا قوت به همگی میگویم واز پرداخت سود سهام که قرار است تا نزدیک عید بما بدهید کمال تشکر وسپاس را دارم کورش کارمند بازنشسته بانک صادرات ایران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
باسلام خدمت مدیران محترم شرکت خوارزمی من یک بازنشسته بانک صادرات هستم با تبلیغاتی که شما کردید سه سال متوالی هرسال نزدیک به پنج میلیون تومان سهامی را که عرضه کردید خریداری کردم به این امید که آینده روشنی خواهد داشت متاسفانه قیمت هرسهم ازصدوپنجاه تومان امروز به هفتاد تومان رسیده وبیشتر این به عملکرد مدیران برمیگردد
ناشناس
-
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
خداوند.ازتقصیرات.مدیران.نالایق.نگذرد
علی محمد ممبینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
من تمام سهام حق تقدم را با قیمت اسمی وبا امید به ابنده خریدم اما بر اثر نا ....
نه تنها سودی نبردم بلکه کلی صرر کردم افرین به این مدیران
داود
CANADA
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۵
نمی دانم چه بگویم بقول مال لرها بهاری بیاید خروانی درآیند این سود سهام خوارزمی هم قول وقرارش مانند مثل ما لرها هست باید منتظر بهار بیشم تا یک سود بما سهامراران بدهنند از سهام اصلی بانک صادرات چه خیری برای خود وفرزندانمان دیدیم حال چه برسد به سود سهام خوارزمی به فرزندانم برای خرید لباس قول دادن سود سهام خوارزمی را دادم .خدایا هیچ پدر ومادری را در این ایام سال نوع شرمنده فرزندانش نکند
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
باسلام وخسته نباشبد به مدیر عامل و هیت مدیره سرمایه گذاری غدیر امیدوارم در تمامی مراحل و پروژه هایتان سربلند بیرون بیایید. برنامه ریزی واهداف بلندتان کمال تشکر را دارم.
عالیشاه فیروزه ش ملی 7569882476
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
از سال 1383عضو این شرکت سهام .غدیرهلدینگ شدم تاکنون.دیناری دریافت نکرده ام وهیچ کسی جواب نمیدهد.منتظرراهنمایی شماهستم.ش تلفن09111558190
علي شهركي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷
به چه علت ازمرحله اول واريزمرحله سودسهام عدالت تامرحله سوميش هيچ يك ريالي يرام واريزنشده فقط ميخواستين ازمردم پول بچاپين پولاي دولت كم بودكه روي اوردين يه مردن