بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد خبر : ۱۶۱۸۸۸
آغاز تسویه نخستین اسناد خزانه اسلامی| محمدرضا محسنی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)‌ از تسویه نخستین اسناد خزانه اسلامی پیش از سررسید اوراق خبر داد و گفت: با توجه به این‌که سررسید این اوراق روز یکشنبه ٢٣ اسفندماه جاری است، اما تسویه آن سه روز زودتر آغاز شد. دو کارکرد مهم اسناد خزانه اسلامی تسویه بدهی دولت‌ها و همچنین تعیین نرخ بهره واقعی در  بازار است. انتشار این اوراق در بازار سرمایه از حسن توجه دولت به این بازار است.
  واگذاری ۲۶‌هزار‌میلیارد ریال سهم دولتی|  از ابتدای امسال تا نیمه اسفندماه جاری بالغ بر ٢٦‌هزار و ٢٩‌میلیارد ریال سهم دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار شده که از این میزان، ٢٠٨١٢‌میلیارد ریال در بورس، ٨٤٠‌میلیارد ریال در فرابورس و ١٤٣٧٧‌میلیارد ریال از طریق مزایده به فروش رسیده است. همچنین از ٢٦‌هزار و ٢٩‌میلیارد ریال سهم دولتی واگذار شده در این مدت، ١٨٣٩٦‌میلیارد ریال به صورت بلوکی، ٥٦٤٠‌میلیارد ریال به صورت تدریجی و ١٩٩٣‌میلیارد ریال به صورت ترجیحی واگذار شده است.
  واگذاری سهام برای کسری صندوق بازنشستگان فولاد| هیأت وزیران مجوز واگذاری تا سقف ۱۲‌هزار و ٥٠٠‌میلیارد تومان سهام شرکت‌های مشمول واگذاری جهت تأمین کسری صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به وزارت امور اقتصادی و دارایی را صادر کرد. در این مصوبه آمده است: وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی‌سازی)، مجاز است برای تأمین کسری صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد تا سقف مبلغ ١٢٥‌هزار ‌میلیارد ریال، سهام شرکت‌هایی را که مشمول واگذاری هستند، با قیمت مصوب هیأت واگذاری یا منابع حاصل از فروش آنها را به صندوق مزبور واگذار کند.
  بازار دارایی فکری، میزبان نوآوری‌های نفت|  فرابورس ایران و پژوهشگاه صنعت نفت به منظور افزایش همکاری‌ها در راستای تجاری‌سازی دانش‌های فنی این پژوهشگاه تفاهمنامه امضا کردند. امیر‌هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: خرداد ‌سال گذشته بازار دارایی فکری فرابورس ایران با هدف تجاری‌سازی ایده‌ها، اختراعات و نوآوری‌ها و کمک به اقتصاد دانش‌بنیان راه‌اندازی شد. به کمک سازمان بورس و اوراق بهادار و شورایعالی بورس اقدامات موثری برای راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه موسوم به (Venture Capital Fund) در فرابورس ایران صورت گرفته و امیدنامه و اساسنامه آنها توسط سازمان مصوب شده است.
   رشد ٦٩‌درصدی حجم معاملات هفتگی فرابورس|  هفته سوم اسفند درحالی به پایان رسید که ٤‌میلیون و ٣٠٥‌هزار ورقه بهادار در ١٩١‌هزار نوبت به ارزش ٢١‌هزار و ٤٤٧‌میلیارد ریال در بازار فرابورس دادوستد شد. این وضع نشانگر رشد ٦٩‌درصدی حجم و افت ٥٤‌درصدی ارزش معاملات در مقایسه با هفته پیشین است. در هفته پنجاه ‌و یکم‌ سال جاری ضمن عرضه اولیه سهام ٢ شرکت در بازار فرابورس، حجم معاملات با رشد ٦٩‌درصدی در مقایسه با هفته قبل از آن مواجه شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر