بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
کد خبر : ۱۶۱۹۳۹
پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، در بسته خبری پیش‌رو، به بررسی مهمترین اخبار بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت پرداخته است:

ششمین نشست هم‌اندیشی با صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، با حضور معاون ناشران و اعضا بورس اوراق بهادار تهران و مدیران صندوق‌های سرمایه گذاری (۱۲ اسفند ۹۴)، با هدف تعامل و گفتگو مدیران صندوق های سرمایه گذاری با شرکت و سازمان بورس برگزار شد. دستورالعمل نحوه قیمت اوراق بهادار در صندوق های سرمایه گذاری به عنوان یکی از محورهای اصلی نشست، به بحث و گفتکو گذاشته شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در همایش چشم انداز اقتصاد ایران در سال ۹۵ به جذب ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق بهادار و اوراق بدهی توسط سرمایه گذار خارجی اشاره کرد و گفت: عرضه اوراق بدهی به ذائقه سرمایه گذاران خارجی سازگاری بیشتری دارد و در این بین اسناد خزانه اسلامی با توجه به گارانتی دولت، عدم ریسک و معاف از مالیات بودن و سود بین ۲۳ تا ۲۵ درصد، جذابیت مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی دارد.

روز ۱۷ اسفند، طى مراسمى تفاهم نامه همکارى میان فرابورس ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتى ایران به امضا رسید. در این مراسم دکتر محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، امیر هامونى مدیرعامل فرابورس ایران، على یزدانى رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صنایع کوچک و شهرک هاى صنعتى ایران و تعداد دیگرى از مدیران ضمن تشریح این تفاهم نامه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

حسن قالیباف اصل در آخرین نشست خبری امسال خود در جمع اصحاب رسانه، عملکرد سال ۹۴ را تا روز ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۴ تشریح کرد مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در این نشست به تشریح مواردی همچون ارزش بازار، ارزش اسمی بازار، علت رشد اسمی بازار، ارزش معلاملات خرد و بلوک، معاملات آنلاین، معاملات حقیقی و حقوقی، درآمد و سودآوری شرکت های پذیرفته شده در بازار پرداخت.

حسن قالیباف اصل، در ادامه نشست خبری خود، با بیان اینکه بازار سرمایه ایران از پیش ساختار قوی و جایگاه مطلوبی در فضای کسب و کار بین‌المللی برخوردار است، گفت: یکی از عوامل موثر در جذب سرمایه گذار خارجی، رتبه ایران در فضای کسب و کار بین‌الملل است. مدیرعامل بورس تهران در کنار پاسخ به پرسش خبرنگاران، به رتبه ایران در فضای کسب و کار دنیا، امکان دسترسی آنلاین به بازار سرمایه و معاملات بورسی، بازده بالای بازار سرمایه ایران در میان بورس‌های جهان را از جمله جذابیت‌های بازار سرمایه ایران در جذب سرمایه‌گذار خارجی قلمداد کرد.

از سوی دیگر مدیرعامل بزرگترین گروه هلدینگ و سرمایه گذاری ترکیه (کوچ) که به همراه یک هیات عالی رتبه این کشور به تهران سفر کرده است با مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) دیدار و درباره راهکارهای توسعه همکاری ها به گفتگو پرداخت. مرد شماره یک بخش خصوصی ترکیه در دیدار با محمدرضا محسنی با بیان اینکه گروه کوچ در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، خودرو، ساخت و ساز، سرمایه گذاری و … فعال است، تمایل این شرکت را برای افزایش تعاملات اقتصادی با ایران اعلام کرد.

دکتر درک مرکر، مدیر کمیته ریسک نهاد ناظر بازار سرمایه آلمان(Bafin) ،طی بازدید از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران با دکتر بیژنی جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل و سرمایه‌گذاری خارجی و فرهاد مرسلی، رئیس امور بین الملل سازمان بورس ملاقات داشت. در این دیدار، گفتگویی در باره همکاری های آتی میان سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و نهاد ناظر بازار سرمایه آلمان صورت گرفت.مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)‌ از تسویه نخستین اسناد خزانه اسلامی پیش از سر رسید اوراق خبر داد.

محسنی اهتمام دولت به ویژه وزارت امور اقتصادی و دارایی در تسویه به موقع اسناد خزانه اسلامی را نمایانگر توجه دولت تدبیر و امید به انجام تعهدات خود بر شمرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر