بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر : ۱۶۲۰۳۶
شدت بارش برف در محورهای ارتباطی شمال و جنوب البرز به حدی بود که تردد در این مسیر‌ها را دچار مشکل کرد. به این صورت که محور هراز در استان‌های مازندران و شرق تهران به دلیل بارش شدید برف و پاکسازی مسیر به صورت موقت تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

به گزارش انتخاب،‌‌ همان گونه که پیش‌تر پیش بینی شده بود، با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، اوضاع آب و هوایی و ترافیکی به شدت دستخوش تغییر شد تا آنجا که گزارش‌های رسیده حکایت از مسدود شدن ترافیک در برخی مسیرهای پر ازدحام دارد. 

شدت بارش برف در محورهای ارتباطی شمال و جنوب البرز به حدی بود که تردد در این مسیر‌ها را دچار مشکل کرد. به این صورت که محور هراز در استان‌های مازندران و شرق تهران به دلیل بارش شدید برف و پاکسازی مسیر به صورت موقت تا اطلاع ثانوی مسدود شد. 

البته پیش از این محور، محور مشهور و پر تردد کرج-چالوس نیز مسدود شده بود. دو محوری که انسدادشان به معنای مختل شدت رفت و آمد به استان مازندران و گلستان است. 

آخرین وضعیت ترافیک

با توجه به مسدود شدن محورهای منتهی به شمال کشور و شرایط جوی حاکم بر این مسیر‌ها، پلیس راه ناجا به رانندگان توصیه کرد در این محور‌ها پس از بازگشایی حتما با تجهیزات زمستانی و سرعت مطمئنه تردد کنند. 

البته جز محور هراز و جاده کرج-چالوس، ترافیک در سومین محور منتهی به استان مازندران نیز بسیار کند است و آن گونه که گزارش می‌رسد محور فیروزکوه در شرق استان تهران هم که شاهد تردد مسافران نوروزی به سمت استان‌های شمالی است، نیز اکنون با بارش برف و باران و لغزندگی سطح جاده‌ همراه است. 

همچنین محورهای مواصلاتی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، قزوین، مرکزی، البرز، تهران، فارس، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، هرمزگان، مازندران، گلستان، گیلان و لرستان (بیشتر محور‌ها) و سمنان (محور شاهرود - آزادشهر) بارانی است. 

آخرین وضعیت آب و هوا

به گزارش سازمان هوا‌شناسی کشور، اوضاع آب و هوایی برای امروز و روزهای آتی به شرح زیر پیش بینی می‌شود: 

دو شنبه ۱۳۹۵/۰۱/۰۲: بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات برف درگیلان، مازندران و لرستان؛ بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد در ایلام، شرق کرمانشاه، همدان، سمنان، اصفهان، بوشهر، شمال و شرق خوزستان، شمال و غرب فارس؛ بارش باران و برف و احتمال وقوع تگرگ در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد؛ بارش باران و برف در دامنه‌های البرز در زنجان، قزوین، البرز و تهران. 

سه شنبه ۱۳۹۵/۰۱/۰۳: بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد در استانهای بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس، یزد، اصفهان، قم، شمال خراسان رضوی و جنوب کرمان؛ بارش باران و برف در گلستان، مازندران، خراسان شمالی، سمنان، لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی و دامنه‌های البرز در قزوین، البرز و تهران. 

چهار شنبه ۱۳۹۵/۰۱/۰۴: بارش باران و برف در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی؛ بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان

همچنین روزهای سه شنبه و چهار شنبه در کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و از بعد از ظهر روز سه شنبه و طی روز چهارشنبه در قزوین، البرز، قم و تهران وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری :
ارسال نظر