بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر : ۱۶۲۱۶۹
در حالی در نوروز 95 شایعه تغییر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برای دومین بار طی یک سال اخیر در شبکه های مجازی مطرح شد که محمد فطانت توانست از رئیس جمهور اجازه حضور مستمر در جلسات هیات دولت را دریافت کند.

به گزارش بورس نیوز به نقل از خبرنگار بورس 24،محمد فطانت که از آذرماه سال 93 به عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب و معرفی شده است،فرد نزدیکی به دولت به شمار می رود؛او توانست در خلال سفر اخیر حسن روحانی رئیس جمهور به جزیره کیش به پیشنهاد محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت و عضو ارشد شورای عالی بورس با طی تشریفات قانونی از اول اردیبهشت 95 در تمام جلسات هیات وزیران شرکت کند.

این تصمیم مهم در نامه مورخه 95.1.11 به شماره الف/122/1378905 به محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور رسما ابلاغ شده است.در این ابلاغیه آمده که محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به پیشنهاد محمد رضا نعمت زاده عضو شورای عالی بورس و موافقت رئیس جمهور می تواند از 95.2.1 در جلسات هیات دولت بدون حق رای شرکت کند.در این نامه مهم تصریح شده که حضور مستمر رئیس سازمان بورس در جلسات هیات دولت به دلیل اهمیت بازار سهام در معادلات اقتصادی کشور با جهان و جایگاهی است که برای این بازار در رشد اقتصادی 5 درصدی ،اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است.نکته قابل تامل این که در این تصمیم مهم اعلام شده که فطانت بدون حق رای در جلسات کابینه شرکت خواهد کرد، اما در موضوعات مرتبط با بازار سهام رای او در تصمیم گیری ها لحاظ خواهد شد.

ابوذر صالح نژاد معاون پارلمانی و امور دولت سازمان بورس و اوراق بهادار در این باره به خبرنگار بورس 24 توضیح داد:به دلیل اهمیت بازار سهام در معادلات خارجی پسابرجام و ضرورت در نظرگرفتن شرایط و ملاحظات بورس در تمام تصمیم گیری های اقتصادی و جلوگیری از تصمیماتی همچون نرخ گذاری 13 سنتی خوراک پتروشیمی ها در سال 92،در دی ماه سال گذشته همزمان با توافق برجام از طریق یکی از اعضای محترم کابینه و شورای عالی بورس به رئیس جمهور پیشنهاد شد که رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به شکل مستمر و بدون حق رای در جلسات کابینه حضور پیدا کند که با این تصمیم خوشبختانه در نخستیم روزهای کاری سال 95 موافقت شد.

وی در برابر این سوال که چگونه رئیس جمهور با چنین تصمیم مهمی براحتی موافقت کرده است،گفت:نقش بورس و شرکت های بورسی در معادلات خارجی به شدت با اهمیت شده است.در برنامه ای منسجم سه بانک صادرات ،ملت و تجارت در حال برنامه ریزی هستند که در اروپا شعبه برنند و بخشی از سهام این بانک ها در بورس های اروپایی عرضه شود.

بر این اساس جمع بندی شده که بانک صادرات در کانادا و بانک های ملت و تجارت در اتریش شعبه بزنند.از این رو پیگیری این برنامه ها و نظارت بر انجام این اقدامات مهم فردی را می طلبید که اختیارات وزیر را داشته باشد.از این جهت جایگاه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حد معاونت رئیس جمهور در دولت ارتقا پیدا کرد.

این مقام مسئول در برابر این سوال که آیا می توان به تشکیل وزارت بورس در آینده ای نزدیک امیدوار بود،گفت:تشکیل وزارت به قانون مجزا نیاز دارد که شاید در کوتاه مدت قابل دسترس نباشد.

در این حال آگاهان بازار سهام این خبر را دروغ سیزده دانستند و تحریریه بورس 24 نیز با این دروغ 13 ضمن ابزار امیدواری برای تحقق آن به عنوان یکی از مطالبات به حق فعالان بازار سهام برای شما روز طبیعت خوبی را آرزو می کند!
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
جواب نمدهد.
حیدر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
کسی در حد بورس ایران نمی تواند مدیریت کند چطور میخواهید بدست ایشان برای خارجیها هدیه ببرید خوش بحات خارجی الان عروسیشان است