بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
در سفر اخیر لطفی، نایب رئیس انجمن به پاکستان با هیأتی از این کشور توافقاتی در خصوص صادرات سیمان به پاکستان صورت گرفته است که علاوه بر تأمین سیمان پاکستان، بخشی دیگر از این محصول سو آپ و با مشارکت این کشور به مناطق دیگر صادر خواهد شد.
کد خبر : ۱۶۲۱۹۳
نویسنده :
یارمحمدی
شنیده ها در بازار سرمایه از مشارکت کشور پاکستان به عنوان واسطه ای برای صادرات سیمان ایران به دیگر کشورها و خود پاکستان حکایت دارد.

دبیر انجمن گروه کارفرمایان صنعت سیمان با تأیید این خبر، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در سفر اخیر لطفی، نایب رئیس انجمن به پاکستان با هیأتی از این کشور توافقاتی در خصوص صادرات سیمان به پاکستان صورت گرفته است که علاوه بر تأمین سیمان پاکستان، بخشی دیگر از این محصول سو آپ و با مشارکت این کشور به مناطق دیگر صادر خواهد شد.

عبدالرضا شیخان در ادامه افزود: مطرح شدن سوآپ و جا افتادن این نوع ابزارهای مالی در بازار بسیار برای این صنعت مفید واقع خواهد شد. ما در سال های گذشته تجربه بسیار خوبی از استفاده از سوآپ داشتیم، چرا که با اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران، با کشور ترکیه وارد مذاکره شدیم تا از این طریق صادرات سیمان را به دیگر کشورها انجام دهیم.

وی گفت: با توجه به نزدیک بودن شرکت سیمان سیستان و مجموعه بورسی سیمان خاش به مرز پاکستان و کاهش هزینه حمل بار، بدیهی است که از محصولات این دو شرکت، صادرات سیمان صورت گیرد.

علاوه بر این موضوع این مقام مسئول در رابطه با برنامه های انجمن برای سال جاری توضیح داد: صنعت سیمان در سال 94 سال بسیار سختی را پشت سر گذاشت، در اوایل آن سال طرح ایجاد تعادل عرضه و تقاضا در بازار سیمان به تصویب رسید که در بهمن ماه اجرایی گردید که با ایجاد این تعادل مناسب بسیاری از تخفیف هایی که در فروش محصولات اعمال می گردید، کاهش یافت و حال امیدواریم با ادامه این روند تعادلی در بازار و گسترش آن تا 3 ماهه ابتدایی سال 95 به قیمت های مصوب سال 93 برسیم و تخفیف 12 تا 15 درصدی شرکت ها در عرضه محصولاتشان به صفر برسد.

شیخان گفت: همچنین طی این چند ماه طرحی دیگر را نیز بررسی خواهیم کرد که با توجه به افزایش هزینه های تولید سیمان متناسب با تورم افزایش نرخی نیز لحاظ کنیم البته همانطور که عنوان شد این افزایش قیمت در صورت کاهش تخفیف در قیمت های فروش حال حاضر بازار سیمان انجام خواهد شد.

وی در خاتمه افزود: از لحاظ گسترش بازارهای صادراتی سیمان، انتظار می رود صادرات این محصول در سال 95 بهتر از 94 باشد چرا که با ایجاد صلح در سوریه بخشی از سیمان کشور عراق به سوریه صادر می شود و سیمان ایران می تواند جایگزین آن باشد، همچنین این مجموعه های سیمانی در حال به دست آوردن بازارهای جدیدی مثل تانزانیا فیلیپین و چند کشور دیگر نیز هستند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
دیگه تا هزار سال دیگه کسی در صنعت سیمان سرمایه گذاری نخواهد داشت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
سیمان سپاهان باسرعت 1000کیلومتر به ته دره نابودی درحرکت است به لطف مدیریت .......