بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
پیش بینی یک کارشناس بازار سرمایه:

ساختمانی ها پیشرو می شوند

از لحاظ عددى، افت زیادی متوجه شاخص كل نيست و بيشتر اصلاح زماني است. در هر صورت بازار در سال جديد باز هم در برخى گروه ها حركت هاى شارپى خواهد داشت.
کد خبر : ۱۶۲۲۲۸
نویسنده :
یارمحمدی
در صنایع پیشرو برای سال 95، صنعت ساختمان در طول ٢ سال آينده بالاترين بازدهى را در بازار سرمايه براى سرمايه گذاران به ارمغان خواهد آورد، در ابتدا ذكر اين نكته ضروري است كه در كوتاه مدت شاخص كل اصلاح خواهد داشت، حتى ممكن است اين اصلاح از لحاظ زمانى ٢ تا ٣ ماه به طول بيانجامد و در حالت بدبينانه تا كانال76 هزار واحد هم حركت رو به عقب داشته باشيم.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: اعتقاد شخصى من بر اين است كه از لحاظ عددى، افت زیادی متوجه شاخص كل نيست و بيشتر اصلاح زماني است. در هر صورت بازار در سال جديد باز هم در برخى گروه ها حركت هاى شارپى خواهد داشت.

وحید شریف پور در ادامه گفت: همانطور كه در مصاحبه هاى متوالى با بورس نيوز از ابتداى سال ٩٤ تاكيد بر گروه خودرو پس از برجام داشتم، هم اكنون نگاه فعالان خاص و پيشرو بازار را در سال ٩٥ به صنعت ساختمان جلب مي كنم.

وی افزود: متأسفانه هميشه نگاه عامه بازار، گذشته نگر است. همانطور كه در سال ٩٣ و ٩٤ به دنبال تكرار مكررات در نمادهايى مثل "شبندر" ، "سمگا" و "حسينا" بودند و كور سوى اميد را در صنعت پالايش گاهی، دارو و ديگر صنايعى كه خاطره خوش صعودشان در ذهن كوتاه مدت سرمايه گذاران باقى مانده بود، جستجو مي كردند، رويش از جاى ديگرى از بازار سرمايه جوانه زد و هيچ گاه اين مهم در اينگونه نمادها و صنايع در سال ٩٤ رخ نداد. هم اكنون هم نگاه فعالان به گروه خودرو به همين شكل و شمايل شده است، البته گروه خودرو در آينده به پاى كليت بازار و ظرفيت هاى واقعى خود رشد خواهد كرد، ولى مسلماً گروه پيشرو نخواهد بود.

وی تاکید کرد: اين قانون نانوشته بازار است، اگر اعتقاد به ادامه رشد بازار در سال ٩٥ داريم اين مهم در صنايعى كه سرمايه گذار عام و تفكر عامه مطلق در بازار نگاهش آنجاست ديگر به صورت شارپى به وقوع نخواهد پيوست، بلكه اين رشد در گروه ساختمان استارت خواهد خورد و به گروه سيمان،كاشى و صنايع وابسته منتقل خواهد شد.

شریف پور گفت: مسلماً هر گونه رشدى در ٤ گوشه بازار سرمايه باعث جذب نقدينگى و پويايى اين بازار خواهد شد و از خروج سرمايه هاى قبلى از بازار جلوگيرى خواهد كرد، پس اين را مسلم بدانيد وجود يك چنين حركاتى در بازار باعث ايجاد شور و نشاط در سطح كلى جامعه براى سرمايه گذارى و انتقال سرمايه از بازارهاى موازى به بورس و فوايد آن نصيب گروه هاى ديگر هم خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه خاطر نشان کرد: همانطور كه رشد گروه خودرو و برخى تك سهم ها در زمستان ٩٤ باعث تغيير نگاه جامعه به بازار سرمايه گرديد، وجود حركات شارپى هر چند به صورت تناوبى در گروه هاى مختلف اين جو مثبت را حفظ خواهد كرد و تضمين ادامه رشد كليت بازار و شاخص كل خواهد بود. فراموش نكنيد تمام اين تحليل هاى بلند مدت، محتاج آرامش سياسى امنيتى كشور است و هر گونه ناملايمتى در اين زمينه تحليل را شكست خواهد داد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرهادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
رکود عمیق..........
ناشناس
BELGIUM
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کاش جناب کارشناس حداقل یک دلیل هم برای انتظارشان از صعود ساختمانیها ذکر میکردند نه اینکه فقط آمال و آرزوهایشان را مرقوم نمایند !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
بروید تو را به خدا فکر اساسی برای اقتصاد و بورس این مملکت بکنید این ابناب چوبی ها که هر چند گاهی به دست ملت میدهید فایده ای ندارد و زودگذر است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
جالب اینجاست که این کارشناس همه چیز را به امنیت سیاسی اقتصادی نسبت می دهد و انوقت هی موشک پرانی میکنند و ازمایش موشکی انجام میدهند
مهدی
GERMANY
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
نظر ایشان بسیار عالی و کاربردی هست
مهدی مفتحی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
تشکر از جناب شریف پور
واقعا عالی
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
ممنونم آقای دکتر شریف‌پور
نظرات شما همیشه راهگشا بوده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
صنعت ساختمان هنوز رشدی نداشته.هروقت خرید و فروشها نرمال شد باید وارد این گروه شد.اما هنوز پول به این سمت نرفته.
بهروز کرمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
اقای شریف یه تحلیلگران خبره بازارند -
به نظر من با توجه به رکود صنعت ساختمان و درگیری مستقیم و غیر مستقیم این صتعت با دیگر صنایع مرتبط که رابطه مستقیمی با اشتغال و رشد اقتصادی دارند و همینطور دولت مجبور به رونق و حمایت این صنعت میباشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
عالی. بود
سلمانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۴
با توجه به چارت های موجود صنایع خودرو و ساختمان , نظر کارشناس به نظر منطقی و درست میاد
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
تحلیل جامع و عالی ای بود ....
سپاسگزارم