بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
کد خبر : ۱۶۲۳۳۷
امروز در حالی که بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت به اسناد خزانه اسلامی بود، بیش از 386 میلیون اوراق بهادار در بازار فرابورس معامله شد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، فعالیت بازار فرابورس در روز 17 فروردین‌ماه 1395 با خرید و فروش 386 میلیون ورقه بهادار در 39 هزار و 228 نوبت به ارزش یک هزار و 58 میلیارد ریال خاتمه یافت.

معادن مس تکنار به همراه سیمان لار سبزوار و بیمه کوثر بیشترین افزایش قیمت سهم را داشتند در حالی که سهام شرکت‌های بیمه نوین، گروه فن‌آوا و روان فن‌‌‌‌‌‌‌آور با بالاترین کاهش قیمت مواجه شدند.

در حالی که بیشترین حجم معاملات امروز بازار سهام به میزان 26 میلیون سهم در نماد ذوب آهن اصفهان اتفاق افتاد، تولیدی نیروی برق دماوند بالاترین ارزش معاملات را در اختیار گرفت.

همچنین، آیفکس از ابتدای ساعت معاملاتی امروز همانند روز گذشته روند صعودی در پیش گرفت و در نهایت با ثبت 8 واحد افزایش، نمایشگر عدد 808.56 شد.پتروشیمی مارون بیشترین نقش را در رشد شاخص داشت.

طبق این گزارش، اوراق تسهیلات مسکن در روز جاری در محدوده 739 تا 797 هزار ریال معامله شد و بالاترین قیمت اوراق مربوط به نماد آذر 94 بود.

در بازار اول 40 میلیون و 130 هزار ورقه بهادار به ارزش 76 میلیارد ریال در روز جاری داد و ستد شد و بیشترین حجم و ارزش معاملات در نماد سرمایه گذاری سبحان اتفاق افتاد.همچنین، 140 میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 488 میلیارد ریال خرید و فروش شد و بیشترین افزایش قیمت در این بازار مربوط به سهام بیمه کوثر، قاسم ایران و پگاه فارس بود.

صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر با معامله 2 میلیون و 950 هزار سهم بالاترین حجم معاملات صندوق‌های قابل معامله را به خود اختصاص داد. همین طور در بازار اوراق با درآمد ثابت بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا2" بود و ارزش معاملات اسناد خزانه در تمامی نمادها به حدود 45 میلیارد ریال رسید.

امروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی و گشایش نماد معاملاتی شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت و بدون محدودیت حجمی در هر سفارش (بلوک) در سامانه معاملات توافقی بازار پایه بودیم.

همچنین نمادهای معاملاتی اوراق مشارکت شهرداری مشهد، به منظور پرداخت سود علی الحساب سه ماهه اوراق در تاریخ 21 فروردین و اوراق صکوک اجاره شرکت واسط مالی دی یکم به منظور پرداخت اجاره بهای سه ماهه اوراق در تاریخ 20 فروردین و اوراق اجاره شرکت واسط مالی مرداد دوم به منظور پرداخت اجاره بهای سه ماهه اوراق در تاریخ 19 فروردین، در پایان معاملات امروز متوقف شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر