بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد خبر : ۱۶۲۳۴۵
شرکت سامسونگ به عنوان هفتمین برند مطرح دنیا طی معاملاتی با خرید سهام عمده شرکت گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان مالک اصلی این شرکت شد.بدین ترتیب سامسونگ کره ای توانست شروع خوبی برای ورود به بازار ایران داشته باشد. در پی این رخداد مهم بورس 24 جزئیات بیشتری را از الیاس حسینی معاون مالی و اقتصادی شرکت گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان جویا شد.

الیاس حسینی معاون مالی و اقتصادی شرکت گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان در گفت و گو با بورس 24 در خصوص عرضه تجارکارت و چگونگی حضور سامسونگ در این شرکت گفت: شرکت گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان که قبلا زیرمجموعه شرکت تعاونی خاص ایران خودرو بود، بیش از 11 هزار سهامدار دارد، سهامدار اصلی این مجموعه شرکت هم قدمان می باشد و هم قدمان هم زیر مجموعه سامسونگ است.

وی تشریح کرد: شرکت گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان در گذشته زیرمجموعه شرکت تعاونی ایران خودرو بود و کار فروش اعتباری کالا، مسکن و خودرو را انجام می داد. مشابه عملیات لیزینگ را بیشتر برای مجموعه ایران خودرو و سازمان های دولتی اجرایی می کرد،اما پس از آن در سال 93 با سهامداری هم قدمان و سامسونگ مستقل می شود.

ماجرای کارت های اعتباری

حسینی ادامه داد: گسترش تجارت به هم قدمان می رود و پس از این جا به جایی شرکت تهیه تجار کارت را برای خرید اعتباری پیش بینی کرد. هدف ما عرضه این کارت ها، در ابتدا برای کارکنان سازمان ها و ارگان های دولتی است تا از طریق آن برای خرید محصولات سامسونگ اقدام کنند.

وی در پاسخ به شرایط بازپرداخت و نحوه ارائه کارت ها گفت: سازمان ها نیروهای خود را با انجام اعتبارسنجی معرفی می کنند، مجموعه با انجام اعتبار سنجی نشان خواهد داد که هر کارمند چه مقدار اعتبار بگیرد. مبلغ اعتبار این کارت ها از یک تا بیست میلیون با مدت زمان خاص بازپرداخت برای هر کارت در نظر گرفته شده است. این اعتبارات بدون پیش پرداخت بوده و نرخ بهره بیست درصدی دارند.

معاون مالی و اقتصادی شرکت ادامه داد: کارت ها در اختیار شخص مورد نظر با اعتبار مشخص قرار داده می شود و آن فرد می تواند در زمان مقرر به فروشگاه های خاص مورد نظر مراجعه کنند و با استفاده از درگاه ها و کارت خوان هایی که ما در محل نصب کرده ایم تا سقف اعتبار خود خرید کنند، چنانچه خرید آن ها از سقف تعیین شده بیشتر شود، مابقی مبلغ، نقدی اخذ می گردد.

وی افزود: پس از آن اطلاعات از درگاه ها گرفته شده و گزارش آن به همراه کارمزدهای مورد نظر به سازمان مربوطه ارسال می شود. سازمان مبلغ آن را به طور ماهیانه از حقوق کارمند کسر و به حساب ما واریز خواهد کرد.

الیاس حسینی در پاسخ به این سوال که با چه ارگان هایی قرارداد بسته اید بیان کرد: با 5 شرکت بزرگ دولتی و غیر دولتی قراردادهایی منعقد شده که از آن ها می توان به وزارت کشور و دانشگاه پیام نور اشاره کرد. ضمن این که قراردادی در قالب حکمت کارت در حال منعقد شدن است و آموزش و پرورش هم در حال پیگیری این موضوع می باشد.

به بازار اول منتقل می شویم

این مقام مسئول درباره زمان انتقال از بازار پایه به بازار اول پاسخ داد: درخواست های کلی برای این موضوع انجام شده و نامه ما در تاریخ 94.12.26به سازمان بورس ارسال شده و ما منتظر پاسخ از طرف این سازمان هستیم.

وی درباره تاثیرپذیری این شرکت فرابورسی و دستیابی به سود گفت: یک بخش از سود این شرکت به شرکت سامسونگ باز می گردد و با توجه به این که گردش های مالی شرکت سامسونگ بسیار بالا است و بخشی از فروش این برند مطرح دنیا از طریق "تجار" و کارت های اعتباری آن صورت می گیرد، حاشیه سود مطلوبی را عاید شرکت خواهد کرد و پیش بینی سود هر سهم ما برای سال 95 به میزان 282 ریال است چرا که سود قبلی شرکت حدود 20 ریال بود.

الیاس حسینی در پایان خاطر نشان کرد: تجار کارت یک طرح ملی است و با توجه به آینده نگری شرکت، اگر شرایط و زیرساخت های مناسب به وجود آید، می توانیم عرضه این کارت ها را برای سایر سازمان های خصوصی و دولتی داشته باشیم. ما با ارائه خدمات متنوع نشان خواهیم داد که به بازار سرمایه و بورس اهمیت می دهیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
پس حالا دلیل رشد چندوقت اخیر این شرکت مشخص شد! آیا اونهایی که در شرکت درجریان این خبر بودند نمیتونستند سهمو بخرند؟ اون مسئولین بورس میگن بورس ما شفافه!!!