بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مدیرعامل شرکت بیمه البرز عنوان کرد:

بهبود شرایط صنعت حداکثر تا نیمه نخست سال جاری

در سال های 93 و 94 که شاهد افت سودآوری شرکت های بیمه ای و ضربه هایی که پس از اعمال تحریم های بین المللی به این صنعت وارد و باعث اعلام تعدیل منفی طی سال های مذکور برای شرکت های این حوزه شد، بودیم. اما بیمه البرز نه تنها هیچ کاهش سودآوری و تعدیل منفی نداشت بلکه حدود 10 تا 11 درصد نیز به سودآوری خود افزود.
کد خبر : ۱۶۲۳۵۷
نویسنده :
یارمحمدی
در سال گذشته که سالی بسیار سخت برای صنایع, خصوصاً صنعت بیمه بود، میانگین رشد این صنعت به حدود 12.5 تا 13 درصد رسید در حالی که این رقم برای شرکت بیمه البرز در محدوده 23 درصدی قرار گرفته و انتظار می رود سال جاری برای این صنعت و "البرز" بهتر از سال های گذشته رقم بخورد.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز گفت: در سال های 93 و 94 که شاهد افت سودآوری شرکت های بیمه ای و ضربه هایی که پس از اعمال تحریم های بین المللی به این صنعت وارد و باعث اعلام تعدیل منفی طی سال های مذکور برای شرکت های این حوزه شد، بودیم. اما بیمه البرز نه تنها هیچ کاهش سودآوری و تعدیل منفی نداشت بلکه حدود 10 تا 11 درصد نیز به سودآوری خود افزود.

سید رسول تاجدار در ادامه افزود: برای سال 95 برنامه ریزی های لازم انجام شده و انتظار می رود با انجام این برنامه ها در نیمه سال جاری شاهد بروز اتفاقات مثبت برای این حوزه باشیم.

وی در خصوص تحریم های بین المللی و تغییرات صنعت در زمان لغو آنها در دوران پسا برجام گفت: این اتفاق علی رغم ضربه هایی که به صنعت وارد کرد، تجربه ای بسیار ارزشمند برای ما بود، چرا که با درایت دولت، کمک بیمه مرکزی و شرکت های بیمه ای صندوق ویژه تحریم برای کنترل ریسک های بزرگ تشکیل شده و اکنون نیز با لغو تحریم ها هیأت ها و شرکت های خارجی زیادی به کشور آمده و مذاکراتی با شرکت های بیمه انجام داده اند هنوز هیچ اقدام عملی در این راستا رخ نداده است که علت این موضوع نیز وجود فضای ابهام در بحث نقل و انتقال ارز و برقراری سوئیفت به معنای واقعی می باشد. اما نباید فراموش کرد که برای ادامه حیات و رشد شرکت های ایرانی و خارجی نیاز به برقراری تعامل و همکاری دارند چرا که خارجی ها نیاز به بازارهای پر پتانسیل ایران و ایرانی ها نیز نیاز به خدمات و محصولات جدید آنها دارند.

وی خاطر نشان کرد: تصور می شود حداکثر تا 31 شهریور ماه سال جاری شاهد انجام اتفاقاتی بسیار خوب و مهم و ایجاد شرایط جدیدی در صنعت بیمه هم به لحاظ بیمه اتکایی و هم همکاری های مشترک باشیم.

تاجدار تأکید کرد: در حال حاضر بیمه البرز در حزوه بیمه اتکایی فعالیت مناسبی دارد ولی هنوز حجم این قراردادها نسبت به گذشته تغییر محسوسی نداشته، چرا که همانطور که عنوان شد هنوز مذاکرات انجام شده به مرحله عمل نرسیده است.

این مقام مسئول در خاتمه در رابطه با چشم انداز صنعت بیمه در سال جاری اظهار داشت: به نظر من اگر شرکت های فعال در صنعت بیمه با همین محصولات فعلی خود در شرایط فعلی بخواهند به فعالیت خود ادامه دهند، رشدی بیش از 12 تا 15 درصد را نمی توان برای آنها متصور شد، اما در صورتی که شاهد رشد در GNP و بخش واقعی اقتصاد کلان باشیم قطعاً در حوزه بیمه باربری، بیمه مهندسی و حوزه سرمایه گذاری در نفت تغییرات مثبتی ایجاد خواهد شد، همچنین با توجه به اینکه سرمایه گذاری مورد نیاز در بلند مدت در نفت 250 میلیارد دلار برآورد شده اگر مقدار کمی از این رقم انجام شود می توان شاهد بهبود وضعیت صنعت و شرکت های فعال در آن خواهیم بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
تقریبا تمام شرکتهای بیمه ای رشد سود آوری داشته اند. اما بیمه دانا و آسبا اهرم بالاتری دارند.