بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
مستطيل شيشه اي تالار

سهمی میان زمین و هوا

این حرکت موجب شد "خساپا" صف خرید شود و خودرو تا چند قدمی سقف مجاز روزانه قیمت ها پیش رود. در این شرایط سایپا تحت گمانه زنی هایی مبنی بر احتمال تعدیل سود و توقف نماد رفته رفته با افزایش اقبال خریداران و حجم معاملاتی بالا مواجه شد و در آخر روز هم صف خرید 37 میلیون سهمی برای آن باقی ماند.
کد خبر : ۱۶۲۳۹۴
نویسنده :
کیوان فر
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 95.01.18 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 84 واحد کاهش به رقم 56941 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 581 واحد کاهش عدد 174026 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 81 واحد کاهش به رقم 30704 واحد رسيد.

همچنین در این روز "خساپا" با 64 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 103 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحدکاهش به رقم 807 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 4707 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1436 میلیارد ریال رسید.

معاملات امروز دوباره با خودنمایی خودرویی ها همراه شد تا بار دیگر تابلوهای معاملاتی به مدد این گروه سبز رنگ شود و بازار می رفت که موج جدیدی را در کل گروه شکل دهد.

به گزارش بورس نیوز، این حرکت موجب شد "خساپا" صف خرید شود و خودرو تا چند قدمی سقف مجاز روزانه قیمت ها پیش رود. در این شرایط سایپا تحت گمانه زنی هایی مبنی بر احتمال تعدیل سود و توقف نماد رفته رفته با افزایش اقبال خریداران و حجم معاملاتی بالا مواجه شد و در آخر روز هم صف خرید 37 میلیون سهمی برای آن باقی ماند.

البته قائم مقام "خپارس" هم در حالی از برنامه سرمایه گذاری 500 میلیون یورویی خارجی ها در گروه سایپا خبر داد که این خبر در صف شدن نماد سایپا چندان هم بی تأثیر نبود. گرچه خود "خپارس" به سادگی از کنار این خبر گذشت و در آخرین معاملات خود دامنه نوسان منفی قیمت ها را در پیش گرفت.

اما رقیب آن یعنی "خودرو" تحت تأثیر سکوت مدیرانش و عدم اطلاع رسانی پیرامون صحبت هایی که در خصوص انعقاد قرارداد با فیات در میان است، نتوانست همانند سایپا برای رسیدن به صف خرید پر قدرت ظاهر شود و در آخرین لحظات دوباره به دامنه منفی قیمت ها برگشت.

در نماد "خگستر" هم شاهد فشار فروش بودیم تا این سهم به صف فروش برسد.

"ذوب" نیز در حالی همچنان دست به گریبان ابهام در افزایش سرمایه خود است که امروز معاملات این سهم در ادامه روزهای گذشته پر حجم پیگیری شد. گویا مشکل این سهم همچنان در عدم تأیید گزارش توجیهی افزایش سرمایه توسط سازمان حسابرسی بوده که به دلیل پایداری ابهامات در خصوص وضعیت زمین های شرکت و اختلاف با معارضان میان زمین و هوا مانده است.

"دماوند" هم که دیروز آگهی افزایش سرمایه 1000 درصدی و قطعی شدن برنامه افزایش 500 درصدی سرمایه آن منتشر شد، امروز توانست دوباره قیمت های بالای هشت هزار تومان را نیز به خود ببیند و جالب اینکه بانک دی پس از عرضه این سهم مجدد در حال خریداری سهم روی تابلوی معاملات خرید است تا شناوری این سهم همچنان رو به کاهش باشد. بایستی دید این سهامدار عمده در این رابطه چه برنامه ای دارد؟

اتفاق دیگری که امروز در تالار افتاد بازگشایی نماد "کسرا" پس از حدود 21 ماه توقف بود تا این سهم با ارایه اطلاعات شفافیت، تقسیم سود نقدی و تعدیل بودجه برآوردی سال 95 به تابلوی معاملات بر گردد.

در پی این بازگشایی که با افزایش حدود 33 درصدی قیمت سهم همراه بود، خبرهایی پیرامون احتمال افزایش سرمایه 400 درصدی در تالار پیرامون این نماد پخش شد. هر چند قطعی بودن آن هنوز در هاله ای از ابهام است.

سهامداران کنتور هم با رسیدن قیمت سهم به بیش از 8100 تومان با افزایش عرضه ها توسط فروشندگان مواجه شدند. قیمتی که تا چندی پیش رسیدن به آن برای بسیاری غیر قابل باور به نظر می رسید. حال بایستی دید آیا این سهم باز توان ادامه راه را خواهد داشت یا مدتی در همین قیمت ها به استراحت خواهد پرداخت.

این روزها اما در بازار توافقی هم خبرها و شایعات کم نیست و تحت تأثیر آن نوسانات قابل توجهی به همراه رشد حجم معاملات مشاهده می شود که طی روزهای آتی مفصل به این قبیل سهام و اخبار و شایعات آنها خواهیم پرداخت.

در پایان این گزارش می افزاید، بازار این روزها بیشتر تمایل به استراحت داشت، هر چند شاید با اخباری که قریب الوقوع در تالار منتشر می شود، اصلاح قیمتی چندانی مشاهده نشد؛ اما رشد بیشتر آن منوط به انتشار اخبار جدید اثر گذار است. بایستی دید استارت حرکت بعدی را کدام سهم از کدام گروه خواهد زد؟


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حق شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
حریل را دریابید که تا 200 تومان خواهد رفت.
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
لطفا بفرماييد اين فرآوري كه 35 تومان زيان دارد براي چي هرروز مثبت اشت؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
گروه خودرو هفته ایند را ه جدیدی اغاز خواهد کرد صعود دوباره و پر قدرت با علنی شدن قراردادها
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
فقط سهم سیمانی بخرید-سهامهای سیمانی دراین قیمتهاوبااینp/eها،دیگردست نیافتنی خواهندبود-قیمتهاشون دراین2سال بشدت پایین اومده وخیلی ارزنده ومناسب خریدشده اندودرکوتاه مدت ومیان مدت سودخوبی رانصیب سرمایه گذاران خودخواهندکرد.
ناشناس
-
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
پزو مجوز لازم در ایران رو گرفت ایران خودرو از شنبه صعود خوبی میکنه البته سایپا هم همینطور هردو خبرای خیلی خوبی دادن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
سهام افزایش سرمایه خساپا چی شد؟ کی به پرتفوی سهامدارها اضافه میشه؟