بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر : ۱۶۲۵۲۲
در روز جاری بالاترین ارزش معاملات در نماد اسناد خزانه اسلامی رقم خورد و ارزش معاملات فرابورس به بیش از 2 هزار میلیارد ریال رسید.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات 22 فروردین‌ماه، 278 میلیون ورقه بهادار دادوستد شد و ارزش آن به 2 هزار و 25 میلیارد ریال رسید.

بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار سهام در روز جاری متعلق به خرید و فروش 35 میلیون و 530 هزار سهم در نماد ذوب آهن اصفهان به ارزش 99 میلیارد و 340 هزار ریال بود. همین‌طور بیشترین افزایش قیمت در روز جاری مربوط به سهم نیرو سرمایه، دارو سازی سبحان انکولوژی و گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان بود و سرمایه‌گذاری مسکن زاینده رود، بیمه کارآفرین و ساینا با بیشترین افت قیمت مواجه شدند.

در همین حال شاخص کل فرابورس ایران نسبت به دیروز حدود 6.4 واحد افت کرد و نماد شرکت هلدینگ خاورمیانه و دماوند بیشترین تاثیر منفی را بر آن گذاشتند.

در بازار اول، 57 میلیون و 670 هزار اوراق بهادار به ارزش 115 میلیارد ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم و ارزش معاملات به نام سرمایه‌گذاری مسکن تهران ثبت شد. علاوه بر این، 145 میلیون و 760 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 466 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش این بازار از آن ذوب آهن اصفهان شد.

در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد به طوری که حجم معاملات این صندوق امروز به 8 میلیون و 700 هزار ورقه بهادار رسید.

همچنین‏ هر ورقه حق تقدم تسهیلات مسکن در بازه 700 تا 797 هزار ریال معامله شد و بیشترین افزایش قیمت مربوط به نماد مهر‌ماه 94 به میزان 1.23 درصد بود.

بازار اوراق با درآمد ثابت امروز شاهد معامله عمده اسناد خزانه به میزان 550 هزار ورقه در نماد "اخزا42" بود و در مجموع در روز یکشنبه ارزش معاملات در تمامی نمادهای اسناد خزانه اسلامی به بیش از 613 میلیارد ریال رسید.

نماد شرکت‌های تولید نیروی برق دماوند، ذوب آهن اصفهان و پالایش نفت تهران پربیننده‌ترین نمادهای امروز فرابورس بودند.

امروز شاهد بازگشایی نمادهای معاملاتی اوراق مشارکت شهرداری مشهد بودیم و نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران جهت برگزاری جلسه هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه در روز 24 فروردین، در پایان معاملات روز جاری متوقف شد.

گفتنی است، معاملات ثانویه اوراق مرابحه شرکت سیمان شرق پس از پذیره‌نویسی از امروز در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران آغاز شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
انتشار اسناد خزانه اسلامی برای تامین منابع مالی جهت ساخت مترو شهرجدید مهاجران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
ساخت اتوبان ۵۵ متری اراک ملقب به پروژه خط قرمز شهرداری توسط اوراق خزانه