بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
مدیر سرمایه گذاری شرکت تأمین سرمایه کاردان عنوان کرد:

بازگشت تعادل به بورس با نزدیک شدن به فصل مجامع

معاملات در سال جدید آنچنان که اغلب فعالان بازار انتظار آن را داشتند آغاز نشد و از شدت صعود این بازار طی چند روز گذشته کاسته شده و هنوز پول کمی به بورس وارد شده و به نظر می رسد به همین دلیل قدرت رشدی با هیجان همچون سال گذشته را نداشته باشد.
کد خبر : ۱۶۲۵۳۶
نویسنده :
یارمحمدی
پس از رشد نسبتاً هیجانی بورس در دی و بهمن سال گذشته شاهد روندی خنثی و آرام در اسفند ماه بودیم و امید آن بود که این صعود هیجانی بورس با ورود نقدینگی جدید در سال 95 و پس از تعطیلات نوروز با همان شدت ادامه پیدا کند و تحلیلگران تکنیکال نیز اهداف بالاتری را برای این بازار در نظر گرفته بودند.

مدیر سرمایه گذاری شرکت تأمین سرمایه کاردان ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: معاملات در سال جدید آنچنان که اغلب فعالان بازار انتظار آن را داشتند آغاز نشد و از شدت صعود این بازار طی چند روز گذشته کاسته شده و هنوز پول کمی به بورس وارد شده و به نظر می رسد به همین دلیل قدرت رشدی با هیجان همچون سال گذشته را نداشته باشد.

شهریار هاشمی طباطبایی در ادامه تأکید کرد: احتمالاً طی روزهای آینده و در کوتاه مدت اصلاح قیمتی و زمانی شاخص کل بورس را شاهد باشیم که اصلاح قیمتی در حدود 3 هزار واحد و اصلاح زمانی حدود یک ماه به طول خواهد انجامید، اما این موضوع به آن معنا نیست که تمامی این مدت قمیت ها در محدوده منفی تابلوی بورس مورد معامله قرار گیرد.

وی گفت: پس از این یک ماه نیز صورت های مالی سالانه سال 94 روانه بازار می شود و فصل مجامع آغاز خواهد شد که طی این مدت انتظار می رود بورس را به سمت رشد سوق دهد. هر چند که در هفته های قبل همه اخبار مثبت پیرامون شرکت ها تأثیر خود را به قیمت سهام آنها گذاشته است، اما حال نوبت آن رسیده که آثار این خبرهای خوش را در سودآوری شرکت ها ارزیابی و مشخص کنیم تا رشد هیجانی قیمت سهام شرکت ها، منطقی تر شود.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه پیش بینی روند بازار سرمایه در بلند مدت اظهار داشت: در بازه زمانی بیشتر نیز با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور به نظر می رسد رشد هیجانی زمستان سال گذشته را شاهد نباشیم اما روند مثبت را در صنایع پیشرو مشاهده کنیم، چرا که علاوه بر ورود نقدینگی و پول تازه نفس به بازار بورس، احتمال کاهش مجدد نرخ بهره بانک ها نیز وجود دارد همچنین دیگر بازارهای موازی با بورس جذابیت کافی برای جذب نقدینگی نداشته و نقدینگی موجود در اقتصاد نیز افزایش یافته است. بنابراین می توان انتظار تعادلی مثبت را در بورس داشت.

هاشمی طباطبایی در خاتمه خاطر نشان کرد: تحولات سال جاری، تحولاتی کاملاً جدی در صنایع مختلف و اقتصاد کشور خواهد بود و ممکن است برخی صنایع تحت تأثیر آن با روندی متفاوت همراه شوند. اما نکته مهم این است که سهامداران باید کمی واقع بینانه تر عمل کرده و با دلایل بنیادی و قوی در سهام شرکت های مختلف سرمایه گذاری های خود را انجام دهند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
امید است با تحویل اس 300 به ایران توسط روسیه ایران اقدام کمتری در جهت ازمایشات موشکی انجام داده و تنش ها کاهش یابد و امیدواری در بورس افزایش یابد