بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
کد خبر : ۱۶۲۵۵۳

معاملات امروز فرابورس ایران در حالی به پایان رسید که ارزش آن افزون بر یک هزار و 184 میلیارد ریال شد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات 23 فروردین‌ماه بالغ بر 206 میلیون ورقه بهادار در 25 هزار نوبت دادوستد شد و ارزش آن به یک هزار و 184 میلیارد ریال رسید.

در همین حال شاخص کل فرابورس ایران در ابتدای ساعت بازار روند صعودی به خود گرفت اما در ادامه افت کرد و در نهایت با افت 2.2 واحدی روی عدد 802.9 واحد متوقف شد؛ نماد ذوب آهن اصفهان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشت.

در روز جاری بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار سهام متعلق به نماد ذوب آهن اصفهان بود و 19 میلیون و 910 هزار سهم این شرکت به ارزش 53 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

در بازار اول، 35 میلیون اوراق بهادار به ارزش 66 میلیارد ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام سیمان لار سبزوار ثبت شد. همین طور، 107 میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 320 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش این بازار مربوط به ذوب آهن اصفهان بود.

امروز معامله اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا42" بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت را از آن خود کرد. همچنین در تمامی نمادهای اسناد خزانه اسلامی در مجموع، 498 میلیارد ریال مبادله شد.

در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد به طوری که حجم معاملات این صندوق امروز به 9 میلیون و 660 هزار ورقه بهادار رسید.

طبق این گزارش، سهام شرکت‌های روان فن‌آور، گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان و نیرو سرمایه شاهد بیشترین افزایش قیمت بودند و شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان و بهمن لیزینگ بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن نیز در روز دوشنبه در بازه 690 تا 790 هزار ریال معامله شد و بیشترین افت قیمت مربوط به نماد اردیبهشت‌ماه 93 بود.

همچنین، در حالی که نمادهای معاملاتی اوراق اجاره شرکت واسط مالی اردیبهشت یکم در نماد (صایتل1) پس از پرداخت اجاره بهای ماهانه اوراق، اوراق اجاره شرکت واسط مالی تیر دوم در نماد (صخابر1) پس از پرداخت اجاره بهای سه ماهه اوراق و اوراق مرابحه شرکت واسط مالی فروردین دوم (صمگا1) پس از پرداخت بهای اقساط سه ماهه اوراق، در روز جاری آماده انجام معامله شدند، نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، به منظور پرداخت سود علی‌الحساب ماهانه اوراق و نماد معاملاتی شرکت گروه فن آوا جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز چهارشنبه مورخ 25 فروردین، در پایان معاملات امروز متوقف شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر