بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
در این مسابقات که هر ساله روز چهاردهم فروردین ماه برگزار می شود، کشتی گیران استان‌هاي خراسان رضوي، خراسان شمالي، خراسان جنوبي، مازندران، گلستان، البرز و تهران در قالب 30 تیم و با حضور 134 ورزشکار به رقابت با یکدیگر پرداختند.
کد خبر : ۱۶۲۵۵۶

با حمایت همراه اول، نهمین دوره مسابقات کشوری کشتی با چوخه برگزار شد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، به مناسبت گراميداشت ياد و خاطره 3000 شهيد استان خراسان شمالي و شهداي مدافع حرم، نهمین دوره مسابقات کشوری کشتی با چوخه با حمایت همراه اول و شرکت مخابرات خراسان شمالي و با حضور جمعی از مسؤولان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، فدراسيون كشتي، استاندار خراسان شمالي و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرستان اسفراین برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مسابقات که هر ساله روز چهاردهم فروردین ماه برگزار می شود، کشتی گیران استانهاي خراسان رضوي، خراسان شمالي، خراسان جنوبي، مازندران، گلستان، البرز و تهران در قالب 30 تیم و با حضور 134 ورزشکار به رقابت با یکدیگر پرداختند.

این گزارش می افزاید، در این دوره از مسابقات، تیم «سبک­سازان شرق بجنورد» توانست با کسب 38 امتیاز قهرمان شود.

گفتنی است،برگزاری مسابقات کشتی باچوخه به سالها پيش بر می گردد که در اسفراین چشمه اي پرآب به نام «زينل خان» وجود داشته که در آن زمان كشاورزان در روز جوشش آب) فروردين( به اين محل رفته و كشتي باچوخه را براي انتخاب «پهلوان شهر» برگزار مي كردند. «چوخه» نام نيم تنه اي است كه پهلوانان بر تن مي كنند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر