بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
در گفتگو با مدیر مالی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور مطرح شد:

آخرین وضعیت اجرای طرح های توسعه ای "کنور"

فاز دوم طرح تولید کنسانتره کردستان به میزان 675 هزار تن طی مهر ماه سال جاری به بهره برداری می رسد که در بودجه سال مالی جاری تولید 135 هزار تنی آن برآورد شده است.
کد خبر : ۱۶۲۵۷۴
نویسنده :
جمشیدی
شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور اولین پیش بینی درآمد هر هم سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 خود را با برآورد سود 27 ریالی ارائه کرده که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته با کاهش 46 درصدی همراه بوده است.

علاوه بر این، "کنور" بر اساس عملکرد میاندوره ای 9 ماهه سال مالی گذشته با تحقق سود 56 ریالی موفق به پوشش 112 درصدی سود برآوردی 50 ریالی شده است. همچنین این مجموعه سه طرح توسعه ای همچون تولید کنسانتره 675 هزار تنی کردستان، تولید گندله 920 هزار تنی استان کردستان و نیز طرح تولید گندله 550 هزار تنی استان همدان را در دست اجرا دارد.

در همین ارتباط، مدیر مالی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: فاز دوم طرح تولید کنسانتره کردستان به میزان 675 هزار تن طی مهر ماه سال جاری به بهره برداری می رسد که در بودجه سال مالی جاری تولید 135 هزار تنی آن برآورد شده است.

مسعود بابایی به سایر طرح های در دست اجرای "کنور" اشاره کرد و اظهار داشت: طرح تولید 600 هزار تنی کنسانتره همدان با 60 درصد ظرفیت اسمی در حال فعالیت است و در کنار آن پیش بینی می شود تا پروژه تولید 550 هزار تنی گندله استان همدان طی مهر ماه سال جاری راه اندازی شود که برآورد تولید 110 هزار تن از آن در بودجه امسال لحاظ شده است.

بر این اساس می توان گفت اجرای طرح های توسعه ای برای این مجموعه ارزش افزوده ایجاد می کند و تبعات مثبتی بر وضعیت سودآوری شرکت در پی خواهد داشت.

وی در ارزیابی عملکرد "کنور" طی سال گذشته اظهار داشت: این مجموعه طی عملکرد 9 ماهه سال مالی گذشته زیان عملیاتی دو میلیارد تومانی را برآورد کرده که این میزان برای فعالیت یک سال گذشته محقق شده است. بر این اساس پیش بینی می شود تا وضعیت عملیاتی "کنور" طی سال جاری نیز همچون سال گذشته باشد و تا زمان بهره برداری از طرح های توسعه ای در دست اجرا وضعیت به همین منوال خواهد بود.

مدیر مالی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور در خصوص قیمت فروش محصولات تولیدی "کنور" نیز گفت: بودجه سال مالی 95 طی بهمن ماه سال گذشته یعنی در زمان اوج افت قیمت جهانی سنگ آهن تدوین شده که بر اساس آن با توجه به رشد حدود 25 درصدی نرخ جهانی سنگ آهن طی ماه های اخیر، نرخ فروش فعلی نسبت به گذشته مناسب تر می باشد.

بابایی افزود: به نظر می رسد روند قیمت جهانی سنگ آهن طی سال جاری همچون سال گذشته باشد و چرا که بر اساس پیش بینی کارشناسان نرخ جهانی فروش محصولات تا سال 2021 میلادی افزایش نخواهد یافت.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از محصولات تولیدی طی سال جاری در بازارهای داخلی به فروش می رسد، در این خصوص ابراز داشت: همواره کنسانتره و سنگ آهن تولیدی در این مجموعه در بازارهای جهانی عرضه می شده، حال آنکه به دلیل اینکه نرخ فروش داخلی نسبت به خارجی مناسب تر ارزیابی می شود، طی سال جاری عمده محصولات به شرکت های مصرف کننده داخلی عرضه می شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر