بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

صبوران "شرانل" برای رشد آماده باشید

شرکت نفت ایرانول با نماد معاملاتی شرانل از جمله نمادهایی است که در مقطع فعلی به گوشه رینگ رانده شده است و بازار به این گروه توجهی ندارد. اما چشم انداز مثبت از آینده رو به رشد در بورس 95، و همچنین پتانسیل رشد در قیمت های جهانی مرتبط ما را بر آن داشت که نگاهی به این نماد حاشیه نشین داشته باشیم و سناریوهای احتمالی خرید و فروش را برای افرادی که صبر بیشتری در معاملات خود دارند، بررسی نماییم.
کد خبر : ۱۶۲۶۳۳
نویسنده :
ارشن
شرکت نفت ایرانول با نماد معاملاتی "شرانل" از جمله نمادهایی است که در مقطع فعلی به گوشه رینگ رانده شده است و بازار به این گروه توجهی ندارد. اما چشم انداز مثبت از آینده رو به رشد در بورس 95، و همچنین پتانسیل رشد در قیمت های جهانی مرتبط ما را بر آن داشت که نگاهی به این نماد حاشیه نشین داشته باشیم و سناریوهای احتمالی خرید و فروش را برای افرادی که صبر بیشتری در معاملات خود دارند، بررسی نماییم.

در نمودار قیمت سهام شرکت نفت ایرانول با نماد معاملاتی "شرانل" شاهد ناکامی قیمت در عبور از مقاومت 980 تومان هستیم. در وضعیت فعلی بیش از 40 روز است که قیمت در محدوده 850 تا 980 تومان در حال نوسان بوده و آرایش تراکمی به خود گرفته است. اگر نگاهی به سمت چپ نمودار داشته باشیم، این محدوده همان محدوده ای است که قیمت در گذشته نیز در این باند متراکم شده بوده و پس از خروج از آن، مجدداً آهنگ ریزشی به خود گرفته است.

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، قیمت در صعودهای اخیر همواره سقف و کف بالاتری نسبت به سقف و کف های گذشته ساخته است و در حال حاضر نیز انتظار داریم در صورت خروج از محدوده تراکمی، مجدداً آهنگ صعودی به خود گرفته و در مسیر رشد قرار گیرد. لذا می توان این گونه بیان کرد که خروج از این محدوده تراکمی می تواند شروع حرکت صعودی تلقی گردد.

صبوران



صبوران

در بررسی ایچیموکو اما در محدوده 850 تومان، ابر کومو به صورت مسطح در آمده و به سطح حمایتی قیمت تبدیل شده است. اما از سوی دیگر قیمت در زیر خطوط تن کن سن و کی جن سن قرار گرفته است و چنانچه موفق شود از سطح حمایتی مذکور در مسیر رشد قرار گرفته و در بالای این خطوط تثبیت شود، رشد قیمت آغاز خواهد شد. قابل ذکر است که این بررسی برای ایچیموکو در چارچوب زمانی هفتگی مورد تحلیل قرار گرفته است.

در جمع بندی مطلب باید بیان کنیم که قیمت پتانسیل خروج از ناحیه تراکمی و قرارگیری در مسیر صعود را دارد و با توجه به اینکه هدف این صعود در سطح 1200 تومان قرار دارد و حد ضرر در تراز 800 تومان قرار گرفته است، نسبت سود به زیان برای ورود ارزنده بوده و می تواند مورد توجه قرار گیرد.

صبوران


با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مجید حصاری

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کاش قبل از اینکه این تحلیل ها را ارائه دهید رجوع به تحلیل های گذشته میکردید و بررسی میکردید چند درصد آنها درست بوده قبل عید "رالی صعودی وتوکا" را نوشتید اما آیا وتوکا الان 1 درصد هم رشد کرده؟! تحلیل های این چنینی که فقط سهامدارن کوچک را بد بخت میکند کم نیستند و فقط این یه نمونه هم نبوده است